Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- مدیرکل بهزیستی استان تهران، گفت: طی ۲۰ سال آینده ۳۰ درصد جمعیت کشورمان را سالمندان تشکیل می دهند.

 داریوش بیات نژاد در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و مدافعان حقوق سالمندان که صبح شنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه باید از تجربیات سالمندان در حوزه های مختلف استفاده کنیم، افزود: سالمندی بخشی از زندگی و واقعیت زیستی است و نمی توان آن را بیماری تلقی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک یک پنجم جمعیت دنیا را سالمندان تشکیل می دهند، گفت: بر اساس آمارهای موجود طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده بیش از ۳۰ درصد جمعیت ما را نیز سالمندان تشکیل خواهند داد که یکی از دلایل آن افزایش امید به زندگی و سطح رفاه در دنیا است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران تاکید کرد: در حوزه سالمندی هم در سازمان بهزیستی و هم دولت اقدامات خوبی انجام شده است که راه اندازی دبیرخانه شورای ملی سالمندان یکی از آنهاست.

بیات نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ مرکز شبانه روزی در استان تهران برای سالمندان راه اندازی شده است، افزود: ۴ هزار و ۸۱۰ سالمند از خدمات این مراکز بهره مند می شوند.

وی از ارائه خدمات به سالمندان مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت: طی سال های اخیر خدمات مناسبی به سالمندان در مناطق کم برخوردار ارائه شده که قصد داریم در شهر تهران و استان نیز این خدمات را ارائه دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با تاکید بر اینکه توجه به ابعاد روحی، روانی، جسمی و حرکتی سالمندان ضروری است، افزود: باید با توجه به این زمینه ها پیامدهای منفی سالمندی را به حداقل برسانیم.

خبرانلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان پزشکی و سلامت در محلات منطقه۱۳ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شهردارمنطقه ۱۳ تهران به برپایی ایستگاه حال خوب اشاره کرد و افزود: این ایستگاه‌ها با ارائه خدمات غربالگری در بوستان‌های پیروزی، خیام و فلکه دوم نیروی هوایی و میدان تره باره پیروزی از ساعت ۸ تا ۱۴ با مشارکت ستاد بحران، نواحی چهارگانه و مرکز بهداشت شرق تهران پذیرای شهروندان است. 
محمد هادی علی احمدی،  با بیان اینکه زنگ سلامت در اولین روز این هفته با عنوان روز «سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی» در یکی از مدارس نواخته شد، گفت: مسابقاتی بهداشتی و سلامتی با مشارکت اداره آموزش‌های شهروندی در ۱۳ مدرسه منتخب برگزار و فراموز سیار نیز در دو مدرسه محلات کم برخودار مستقر و به اجرای برنامه می‌پردازد. 
به گفته وی، اردو‌های جهادی ویژه خانواده‌های کم برخوردار با حضور پزشکان متخصص و همکاری دانشگاه شهید بهشتی و اداره کل سلامت شهرداری تهران برگزار می‌شود.
 علی احمدی، برگزاری همایشی با عنوان حال خوب سالمندی در مجتمع کوثر، برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس، مساجد و سرای محلات، برپایی میز‌های خدمت در نواحی چهارگانه و درمانگاه رستم پور، پویش اهدای خون اهدای زندگی در فلکه دوم نیروی هوایی، مراسم پیاده روی خانوادگی در بوستان جنگلی سرخه حصار با مشارکت هیئت جنوب شرق تهران، تور‌های گردشگری ویژه سالمندان و معلولان، تقدیر از بیماران خاص بیمارستان، مسئولین خانه‌های سلامت و فعالان عرصه سلامت، مسابقات ویژه معلولان، جشنواره غذای سالم، رویداد مثبت۱۰۰ و سنجش و اندازه گیری شاخص توده بدنی در ایستگاه ورزش با مشارکت اداره ورزش و برنامه‌های خلاقانه در حوزه فرزندآوری و جمعیت توسط خانه‌های سلامت از جمله برنامه‌های سلامت محور منطقه۱۳ در هفته سلامت اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • بهترین لوله بازکنی تهران (قیمت لوله بازکنی + تعرفه اتحادیه)
  • ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز
  • ثبت ۱۲۰۰ شکایت از خودروسازان در سامانه خدمات پس از فروش
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه
  • ارایه بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان در البرز
  • برقراری بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان با بهزیستی استان البرز
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و سلامت در محلات شرق تهران
  • مردم استان تهران طی ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رود‌ها خودداری کنند
  • ممنوعیت توقف مردم تهران طی ۴ روز آینده درحاشیه رودخانه
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و سلامت در محلات منطقه۱۳ تهران