Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت شهرستان گتوند، بر ضرورت توجه بیشتر و بهتر صحیفه سجادیه تأکید کرد و اظهار داشت: امام سجاد (ع) بر ضرورت دشمن شناسی و دشمن ستیزی در صحیفه سجادیه تاکید کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام عباس حسنی، امام جمعه موقت گتوند، در ششمین برنامه از سلسله نشست های «در محضر صحیفه سجادیه» که در مسجد امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان برگزار شد، بر ضرورت توجه بیشتر و بهتر صحیفه سجادیه تأکید کرد و گفت: صحیفه سجادیه گنجینه پربهایی است که باید از مطالب زیبای آن بهره مند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ضمن بازخوانی دعای 14 صحیفه سجادیه، بر ضرورت دشمن شناسی و دشمن ستیزی تأکید کرد و عنوان کرد: در این دعا بحث ظلم و ظالم بیان شده که دشمن به طور قطع جزء ظالمین است.

 

وی با بیان اینکه ظالم بخش های مختلفی دارد که باید آنها را شناخت و از خود دور کنیم، ادامه داد: ظلم ها سه بخش هستند که شامل ظلمی است که خداوند نمی بخشد، ظلم قابل بخشش و ظلمی که ترک نمی شود و در دنیا و آخرت عقوبت دارد.

 

وی با اشاره به اینکه شرک به خدا ظلمی است که از سوی خداوند متعال بخشیده نمی شود، افزود: در ظلم به نفس، گناه انسان پس از ارتباط با خدا، استغفار و توبه قابل بخشش است و ظلمی که کسانی در حق کسانی دیگر یا یک عده ظالم بر مظلومین می کنند، در دنیا و آخرت عقوبت دارد.

 

امام جمعه موقت شهرستان گتوند، تصریح کرد: وعده خداست که ظالمین نابود خواهند شد و مظلوم را یاری می کند زیرا در قرآن آمده است که اهل ایمان نه ظلم می کنند و نه زیر بار ظلم می روند.

 

وی اضافه کرد: امام سجاد (ع) در دعای 14 صحیفه سجادیه از خداوند متعال در مقابل ظالمین استمداد و یاری جستند و ما نیز باید به عنوان پیرو و رهروی این امام همام (ع) در مقابل دشمنان و ظالمین ایستادگی و از ارتکاب کارهای ناپسند و اشتباه پرهیز کنیم.

 

وی با بیان اینکه دشمن از راه های مختلفی همچون جنگ نظامی، فرهنگی و اقتصادی وارد می شود، اظهار کرد: دشمن در جنگ فرهنگی  از راه هایی همچون ماهواره، شبکه های مجازی و تبلیغات نفوذ می کند از این رو باید در این جنگ که مقام معظم رهبری از آن به عنوان شبیخون فرهنگی نام می برند، مقابله کنیم.

 

حجت الاسلام حسنی، ابراز کرد: دشمن با تمام قدرت و به هر شکلی می خواهد به ایمان و اعتقاد مردم ضربه بزند و با راه انداختن شبکه های مجازی و ماهواره ای میان ایمان و معنویت به اهل بیت (ع) فاصله بیندازد.

 

وی خاطر نشان کرد: جنگ اقتصادی در کنار جنگ فرهنگی از دیگر راه هایی است که دشمن از طریق آن مشکلاتی را بر مردم وارد می کند؛ برای مقابله با جنگ اقتصادی باید تولید ملی و با تلاش بیشتر و کار و تولید بهتر بر مشکلات فائق آییم و نقشه های دشمنان و ظالمان را نقش بر آب کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در دعای 49 صحیفه سجادیه نیز از کفار و منافقین سخن به میان آمده، تاکید کرد: کفار دشمن آشکار و نمایان هستند اما منافق در لباس دوست و با صورت بشاش اما کینه در دل وارد می شود تا به ما ضربه بزند از این رو انسان باید در برابر این دشمن مراقبت کند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفاع مقدس وزیر بهداشت حادثه تروریستی اهواز اهواز شیراز مشکلات اقتصادی اینفوگرافی آیت الله مکارم شیرازی نماز جمعه اربعین حسینی دشمن شناسی و دشمن ستیزی گتوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳ با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتور‌های تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات افتخارآمیز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تحرکات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • اهمیت کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص در آموزش و پرورش
  • جزئیات جایزه ملی جوانی جمعیت تشریح شد؛ ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی