Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساري – ايرنا – معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اجراي طرح ملي کد رهگيري عاملان توزيع کالاهاي دخاني، از اين افراد خواست تا هر چه زودتر اطلاعات مربوط به کالاها را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

ثبت اطلاعات کالاهاي دخاني و اخذ کد رهگيري با هدف شناسه دار کردن آنها از ابتداي امسال در چارچوب اجراي درست قانون مبارزه با قاچاق کالا الزامي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دستگاههاي نظارتي هشدار داده اند که پس از سپري شدن مهلت مقرر براي اين کار، با افرادي که مبادرت به نگهداري و يا فروش کالاها بدون اين کد بکنند، برخورد مي شود .
ابراهيم يعقوبي روز شنبه به خبرنگار ايرنا گفت : عاملان توزيع استاني و شهرستاني کالاهاي دخاني مي بايست مشخصات مربوط به اين کالاها همچون نوع و تعداد آنها در سامانه جامع ثبت کنند و کد رهگيري بگيرند.
وي افزود: توزيع کنندگان و فروشندگان کالاهاي دخاني به نشاني اينترنتي www.nwms.ir مراجعه و اطلاعات مورد نياز در خصوص تعداد و نوع کالاي دخاني موجود در مجموعه خود را ثبت کنند و کد رهگيري بگيرند .
معاون سازمان صنعت مازندران دريافت کد رهگيري کالاهاي دخاني را عاملي براي شناسايي موارد تخلف و توزيع خارج از شبکه (قاچاق ) اين کالاها دانست و گفت: در صورت عدم انجام اين طرح از سوي توزيع کنندگان و فروشندگان، کالاهاي کشف شده به عنوان کالاي قاچاق شناخته و قوانين برخورد با کالاهاي قاچاق در مورد آنها اجرا مي شود .
براساس اعلام سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران 2 عامل توزيع استاني و 180 عامل توزيع شهرستاني کالاهاي دخاني با مجوز اتحاديه دخانيات مازندران فعاليت مي کنند .
قانون تمامي توزيع کنندگان کالاها توليد داخل و وارداتي را ملزم به دريافت کد رهگيري کرده است تا از اين طريق سلامت و اصالت کالا قابل بررسي باشد. اين ماموريت بر اساس ماده 13 قانون بر عهده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ساير دستگاهها و در راس آن وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده است.
اجراي کد رهگيري براي کالاهاي دخاني به اين معناست که يک پاکت سيگار در همه مراحل توليد و توزيع قابل رصد خواهد بود و دستگاههاي نظارتي به صورت برخط مي توانند سطح بازار را رصد کنند.
با اجراي اين طرح انتظار مي رود ميزان قاچاق کاهش يابد.
مدير نظارت و بازرسي سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران نيز در خصوص کشف کالاهاي دخاني قاچاق در اين استان گفت : در 6 ماهه نخست امسال 68 واحد توزيع کننده کالاي دخاني قاچاق در مازندران شناسايي شد.
حسين اصغرزاده ارزش ريالي کالاهاي دخاني کشف شده را 768 ميليون ريال اعلام کرد.
2096/1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالاهای اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.
وی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحدهای صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.
ایرانی با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود