Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار ابراهیم کریمی، جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اجرای کسر خدمت ایثارگری فقط شامل کارکنان وظیفه حین خدمت می‌شود.

اخبار اجتماعی/ سردار ابراهیم کریمی اظهار کرد: برابر ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح به ازای هر ماه جبهه، هر درصد جانبازی مورد تایید بنیاد شهید و یا هر ماه اسارت، ۱۲ روز کسرخدمت به فرزندان ایثارگران که به خدمت سربازی اعزام شده اند، تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اولویت کسرخدمت ایثارگری با کارکنان وظیفه حین خدمت است و گواهی مربوط به این امتیاز صرفا در صورت اشتغال به خدمت، توسط سازمان‌های نیرو‌های مسلح صادر می‌شود.

جانشین سازمان وظیفه عمومی با تاکید بر این مطلب که امتیاز کسرخدمت ایثارگری شامل کارکنان وظیفه غایب نمی‌شود، افزود: مشمولان باید در نظر داشته باشند که قبل از اتمام مهلت معرفی وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند تا حین خدمت سربازی بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی گفت: گواهی کسرخدمت ایثارگری والدین فقط برای یک فرزند توسط سازمان‌های مربوطه صادر می‌شود، مگر در مواردی که مدت کسرخدمت بیشتر از مدت باقی مانده خدمت سربازی مشمول باشد، در این صورت فرزند دوم نیز می‌تواند از مابقی سوابق بهره‌مند شود.

سردار کریمی ادامه داد: تمامی کارکنان وظیفه حین خدمت که قبلا از کسر خدمت ایثارگری نه روز به ازای هرماه حضور در جبهه، هر درصد جانبازی و غیره بهره‌مند شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به یگان محل خدمت والدین، گواهی مربوطه را اصلاح و کسر خدمت برمبنای ۱۲ روز را دریافت کنند.

وی افزود: سربازان فراری به شرط آنکه به جرم فرار آنان رسیدگی شده باشد، می‌توانند از مقررات کسرخدمت ایثارگری بهره‌مند شوند.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص معافیت از خدمت دارندگان امتیاز ایثارگری ۲۸ و ۲۹ عنوان داشت:معافیت این دسته از مشمولان تا رسیدن به سقف ۲۰ هزار نفر ادامه خواهد شد.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا سامانه پیامک به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در یک سال گذشته در آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تحت پوشش این دانشگاه به ۸۹ هزار و۵۵۱ نفر از شهروندان، ۳۸۲ هزار و ۷۵۰ خدمت آزمایشگاهی ارائه شده است.

محمد قربانی گفت: از مجموع خدمات ارائه شده در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه، در آزمایشگاه‌های مراکز تربت حیدریه به ۵۲ هزار و ۶۵۳ نفر ۲۲۶ هزار و ۲۸۴ خدمت، در آزمایشگاه‌های مراکز زاوه به ۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر ۹۰ هزار و ۵۵۰ خدمت و در آزمایشگاه‌های مه ولات به ۱۴هزار و ۳۶ نفر ۶۵ هزار و ۹۱۶ خدمت آزمایشگاهی ارائه شده است که در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد.

وی گفت: در حال حاضر ۹ آزمایشگاه و ۲۲ مرکز نمونه‌گیری در معاونت بهداشت دانشگاه و مراکز خدمات جامع سلامت فعال هستند و به همشهریان خدمت‌رسانی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • احیای هفت هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان
  • برای نخستین بار در ایران؛ باستان‌شناسی در خدمت پلیس آگاهی
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه