Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ غلامرضاسالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزدبا اشاره به تشکیل چهار هزار و ۳۱۵ پرونده در شش ماهه اول سال ۱۳۹۷ در اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد،گفت:نبود درج قیمت و گرانفروشی همچنان در صدر تخلفات بازار یزد در سال ۹۷ قرار دارد.

سالاری بااشاره به عمده وظایف تعزیرات حکومتی افزود: تعزیرات حکومتی به تخلفات امور اقتصادی در دو بخش دولتی وغیردولتی اعم ازحوزه‌های بهداشت، درمان ودارو، تخلفات مربوط به اصناف و قاچاق کالا و ارز رسیدگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پس از تشکیل جلسات رسیدگی با حضور متخلفین، اخذ نظرات کارشناسی و احراز تخلفات به پرونده‌ها رسیدگی در شش ماهه اول سال ۹۷ بیش از چهار هزار و ۳۱۵ فقره پرونده در حوزه صلاحیت تعزیرات حکومتی به این اداره کل وارد شده که با عملکرد ۱۰۰ درصدی رسیدگی شده و متخلفین به مجازات‌هایی مثل تعطیلی و نصب پارچه و محرومیت از خدمات و ضبط کالای قاچاق و جزای نقدی به پرداخت مبلغ بیش از ۱۹۵ میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریال درحق صندوق دولت محکوم شده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد با اشاره به بحث برخورد با احتکار کالا در سطح کشور گفت: با افزایش گشت‌ها و بازرسی‌ها این بحث با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۰ فقره پرونده مربوط به احتکار با ارزش ریالی تخلف بالغ بر ۶۴۷ میلیارد ریال در سطح استان تشکیل شده که تاکنون پنج فقره پرونده به مبلغ ۱۶ میلیارد ریال محکوم شده اند که مابقی پرونده‌ها در حال رسیدگی است.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: از ۱۵ انبار بازدید و مواد اولیه و ضروریات زندگی مردم کشف شد که مهمترین آن‌ها مربوط به احتکار ۹۶۰ تن حبوبات و خواربار، ۴۳۰ تن کنجد خارجی، ۱۵۰ تن شکر و ۸ تن برنج میباشد که در حال بررسی و رسیدگی است.

سالاری افزود : عمده‌ترین پرونده‌های متخلفین مربوط به قاچاق کالا، گرانفروشی، نبود درج قیمت، ضرر و زیان به اشخاص بر اثر وقوع تخلفات صنفی، حراج کالا بر خلاف ضوابط، فروش اجباری، عدم رعایت مقررات بهداشتی، عرضه کالای غیربهداشتی، کم فروشی، تخلفات بخش حمل و نقل و تداخل صنفی بوده است.

سالاری برگزاری گشت‌های مشترک نظارتی در سطح استان را از جمله اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی دانست وگفت: طی هماهنگی با دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار، نظارت بر اقلام مورد نیاز مصرفی خانوار‌ها و رستوران‌های بین راهی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از دیگر اقدامات این اداره کل بوده که در این راستا گشت مشترک در ایام مختلف هفته در حال برگزاری است.

وی از همشهریان خواست در صورت مواجه و مشاهده و احراز تخلف اقتصادی مراتب را به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف به صورت مکتوب یا با شماره تلفن ۱۲۴ و سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی اعلام گزارش و شکایت کنند.

  سالاری گفت: مردم در صورت تخلف در حوزه تخلفات بهداشت، دارو و درمان، به مراکزدانشگاه علوم پزشکی و بهداشت اعلام تا پس از بررسی و اظهار نظر کارشناسی جهت رسیدگی و پیگرد و اعمال قانون به این اداره کل ارسال نمایند.

انتهای پیام/ی

برخورد جدی  با احتکارکنندگان کالا در سطح استان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد

به گزارش «تابناک»، رضا مظفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی، پرونده گرانفروشی واحد آجیل فروشی در شهر زنجان به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی زنجان ارسال شد.

مظفری گفت: پرونده این واحد صنفی آجیل و خشکبار با ارزش ۸۳ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست و متهم را به پرداخت ۸۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

مظفری، از تسریع در رسیدگی به پرونده های گرانفروشی در سطح استان خبر داد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ های حوزه کالا و خدمات در سطح کشوری ۱۱ روز و در استان زنجان ۷.۵ روز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطر نشان کرد: علت طولانی شدن روند بررسی برخی پرونده‌ها زمان‌بر بودن تحقیقات مربوط به نوع تخلف و استعلامات مربوط است.

دیگر خبرها

  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد