Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرز تهیه بورک / طرز تهیه بورک مرغ / طرز تهیه بورک گوشت و قارچ / طرز تهیه بورک سیب زمینی / طرز تهیه بورک گوشت و پنیر / طرز تهیه بورک با خمیر یوفکا / آموزش تهیه بورک در منزل / طرز تهیه بورک در فر

طرز تهیه بورک

یکی از میان وعده های معروف در بین مردم ترکیه بورک است.این غذا تشکیل شده از خمیر یوفکا است و برای مواد داخل آن میتوانید از گوشت ، مرغ ،سیب زمینی و یا هر چیز دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با طرز تهیه بورک و انواع آن آشنا شوید.

طرز تهیه بورک مرغ

مواد لازم :

خمیر یوفکا : به تعداد لازم

سینه مرغ : 400 گرم

فلفل دلمه : 1 عدد

گوجه فرنگی : 2 عدد

جعفری : 4 قاشق مربا خوری ( خرد شده )

پیاز : 1 عدد

نمک : به مقدار لازم

فلفل : 1 عدد

زردچوبه : به مقدار لازم

شیر : 3/1 پیمانه

تخم مرغ : 1 عدد

روغن : به میزان لازم

طرز تهیه :

ابتدا سینه مرغ را به اندازه های دلخواه برش میدهیم.سینه های مرغ را در نمک ، فلفل ، زرد چوبه ،پیاز و روغن سرخ و سپس گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را نیز کمی تفت میدهیم و در آخر جعفری را به آن اضافه می کنیم.

خمیر یوفکا را پهن میکنیم و روی سطح آن شیر و تخم مرغی که قبلا به خوبی با هم مخلوط شده اند را میمالیم.

مقداری از مواد را بر روی یوفکاها میریزیم و به هر شکل که دوست داریم رول و یا جمع می کنیم.

در نهایت رول های آماده شده را در روغن و یا در فری که قبلا گرم شده است قرار میدهیم تا طلایی رنگ شوند.

طرز تهیه بورک گوشت و قارچ

مواد لازم :

خمیر یوفکا : 1 بسته

گوشت چرخکرده : 300 گرم

پیاز :  1 عدد بزرگ

قارچ : 1 پیمانه

تخم مرغ : 2 عدد

ماست و شیر : 1 فنجان از هر یک

نمک،فلفل،زردچوبه : به مقدار لازم

سیاه دانه ( یا کنجد ) : برای تزیین

طرز تهیه :

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و با نمک ، فلفل و کمی زرد چوبه تفت دهید.گوشت چرخکرده را به پیاز ها اضافه کنید و درب ظرف را ببندید تا پخته و نرم شوند.

هنگامی که گوشت و پیاز ها سرخ شدند قارچ ها را به همراه مقداری نمک به گوشت ها اضافه کنید و کمی تفت دهید.

شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا مواد کمی سرد شوند.

حالا به سرغ خمیر بورک بروید.برای آماده کردن خمیر ابتدا باید 1 تخم مرغ را با 1 پیمانه ماست ، یک پیمانه شیر و 4،5 قاشق غذا خوری روغن مخلوط کنید.

سپس خمیر های یوفکا را در بیاورید و بر روی تک تک آن ها از مایع مایع تخم مرغ بزنید.سپس در وسط همه آن ها گوشت و مواد دیگر را ریخته و رول کنید.هنگامی که تمام بورک ها آماده شدند یک زرده تخم مرغ را در کاسه بریزید و با قلمو بر روی بورک ها بمالید سپس آن ها را در حرارت  200 درجه فر که از قبل گرم شده بگذارید تا پخته و طلایی شوند.

طرز تهیه بورک سیب زمینی

مواد لازم :

خمیر یوفکا : به مقدار لازم

سیب زمینی : 3 عدد

پیاز : 1 عدد

روغن زیتون : روغن زیتون

پنیر خامه ای : 100 گرم

پنیر پیتزا : 100 گرم

زرده تخم مرغ : 1 عدد

نمک و فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه :

ابتدا پیاز ها را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا زمانی که طلایی شوند.

سیب زمینی ها را در مقداری آب بر روی حرارت قرار دهید تا آب پز شوند.هنگامی که سیب زمینی ها پخته شدند آن ها را خرد کنید و به پیاز ها بیافزایید.مقداری نمک و فلفل بزنید و پس از آنکه کمی سرخ شدند آن ها را از روی حرارت بردارید.پس از آن نوبت به پنیر ها میرسد.پنیر پیتزا و پنیر خامه ای را به مواد اضافه و کمی مخلوط نمایید.

خمیر ها را یکی پس از دیگری باز کنید و روی آن ها زرده تخم مرغ بمالید.و سپس بر روی آن ها مقداری از مواد را قرار دهید و ببندید.برای اتصال لبه ها نیز میتوانید از زرده تخم مرغ استفاده کنید.

کف سینی مورد نظرتان را چرب کنید و بورک ها را در آن قرار دهید در حرارت 180 درجه به مدت 20-30 بپزید.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد

احمد یوسفی گفت: متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی، حرفه آموزی و اشتغال زایی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، کورش احمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته در استان کرمان بالغ بر ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ سراسر استان نگهداری و اقدامات درمانی و بازپروری برای رهجویان صورت گرفت.

وی بیان داشت: متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی، حرفه آموزی و اشتغال زایی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد به گونه‌ای که اطمینان حاصل شود که این افراد بازگشت مجددا به کمپ نداشته باشند.

احمدیوسفی با بیان این مطلب که در سند تحول و تعالی قوه قضائیه، کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: در زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات سازمان‌های متولی همکاری لازم نمی‌کنند و شوربختانه استان کرمان در بحث زیرساخت‌های کمپ ۱۶ جزء محروم‌ترین استان‌های کشور می‌باشد.

وی با بیان این مطلب که اعتیاد یک چالش اجتماعی در دنیا می‌باشد، ولی در کشور ما در صدر آسیب‌های اجتماعی است گفت: متاسفانه در زندان‌ها ۵۰ درصد بصورت مستقیم و ۲۰ درصد بصورت غیرمستقیم محکومین به حبس مربوط به جرائم مواد مخدر هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان تاکید کرد: بسیاری از معتادان به واسطه بیماری اعتیاد خود مرتکب جرم می‌شوند و در برخی موارد اعتیاد موجب ضربه زدن به سرمایه‌های اجتماعی شهر شده است که لازم است اقدامات قبل، حین و بعد از درمان مورد توجه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی + طرز تهیه
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • (ویدیو) نانی که در ترکیه می خرید، به این شکل در نانوایی تهیه می شود
  • ۸ نکته مهم برای تهیه یک زیتون پرورده گیلانی اصل + طرز تهیه
  • طرز تهیه اکبرجوجه با آب نمک به سبک رستورانی
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد