Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از المنار، ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین امروز طی بیانیه ای اعلام کرد: فلسطین از آمریکا به دادگاه کیفری بین المللی در خصوص انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به قدس اشغالی شکایت کرد.

بر اساس این بیانیه، فلسطین به وزارت امور خارجه آمریکا در ماه مه گذشته اطلاع داد که انتقال سفارتخانه این کشور به قدس مخالف کنوانسیون وین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از واشنگتن پاسخی دریافت نکرد.

در این بیانیه همچنین آمده است ما از این دادگاه درخواست می کنیم بررسی دعاوی فلسطین علیه آمریکا را آغاز و انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی را نقض کنوانسیون وین اعلام کند.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 6 دسامبر 2017 اعلام کرد ایالات متحده، قدس اشغالی را پایتخت اسرائیل می‌داند و دستور سفارت انتقال کشورش از تل‌آویو به آن شهر را صادر کرد. این اقدام با واکنش شدید جامعه جهانی مواجه شد و فلسطینیان بسیاری در تظاهرات علیه این تصمیم شهید و مجروح شدند. آمریکا در تاریخ 14 ماه مه گذشته، سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ریاض المالکی شکایت آمریکا فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور ۲ فقره احکام جایگزین حبس تهیه اقلام و وسایل ،  به ارزش۴۷۰ میلیارد ریال و تهیه مایحتاج دانش آموزان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)و سازمان بهزیستی به ارزش ۲۰۰میلیارد ریال در شهرستان ارومیه خبر داد.

عتباتی افزود: در ادامه روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس، در راستای سیاست های  حبس زادیی قوه قضائیه و منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و دستورات موکد ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص بکارگیری تاسیسات ارفاقی به ویژه مجازات های جایگزین حبس از نوع خدمات عمومی رایگان با هدف خدمات عام المنفعه قاضی شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ ارومیه تعداد ۲ فقره احکام جایگزین حبس،  متهم پرونده را به تهیه اقلام و وسایل آموزشی به ارزش۴۷۰میلیارد ریال و در حکمی دیگر متهم پرونده را به تهیه مایحتاج دانش آموزان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به ارزش ۲۰۰میلیارد ریال جایگزین از مجازات‌های حبس محکوم کرد. 

وی در پایان اظهار داشت: در کنار برخوردهای قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت با هدف ارائه خدمات عام المنفعه مورد تاکید است.

 

 

دیگر خبرها

  • هشدار آمریکا به کارکنان سفارت خود در اسرائیل
  • هشدار مهم سفارت آمریکا به کارکنانش در اسرائیل؛ تا اطلاع ثانوی خارج نشوید
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • هشدار تهدیدآمیز ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده نگیرید
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • هشدار ایران به گروه ۷
  • تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
  • هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
  • کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور
  • وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی می‌رود