Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حسن یونس سینکی امروز در حاشیه رونمای از سامانه تجارت درباره افزایش قیمت نان اظهار کرد: قیمت نان با تکیه بر وجوه مختلفی تعیین می‌شود؛ در زنجیره تعیین قیمت نان به طور معمول ایستگاه اول با بالا رفتن نرخ خرید تضمینی گندم که برای دفاع از گندمکاران است شکل می‌گیرد.

وی افزود: چرخه افزایش قیمت نام معمولا با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش قیمت نرخ خردید تضمینی گندم شروع می‌شود که بعد از آن تبدیل به افلزایش نرخ آرد و سایر هزینه‌های جانبی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صنعت ادامه داد: در سال ۹۷ با دستور رئیس جمهور هیچ افزایش قیمت ملی برای نان داده نشده است، اما در مراکز استان‌ها با بررسی در ستاد تنظیم بازار و شورای تامین استان حداکثر تا سقف ۱۰ درصد می‌تواند افزایش نرخ اعمال کند.

سینگی تاکید کرد": این افزایش قیمت در سطح استانی و منطقه‌ای است و اجازه افزایش نان در سطح ملی را نمی‌دهیم و در تهران نیز هنوز اتفاقی نیفتاده و قیمت‌های قبلی جاری است.

وی در واکنش به ایننکه نانوایی‌های آزاد پز تهران افزایش قیمت را اجرا کردند، گفت: نانوایی‌های آزاد‌پز دارای ضوابطی هستند که بر طبق آن کار می‌کنند؛ بخشی از نانوایی‌های آزادپز که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند باید براساس ضوابط موجود فعالیت کنند و آن‌هایی نیز که آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند قیمت خود را براساس ضوابط موجود اعمال می‌کنند.

* برنامه‌ای برای توسعه نانوایی‌آزاد پز وجود ندارد

وی با بیان اینکه برنامة‌ای برای توسعه نانوایی‌های آزادپز در کشور وجود ندارد گفت: مدیریت کار آزادپز‌ها در دستور کار قرار دارد که در سامانه جامع گند، آرد و نان اعمال می‌شود.

* مردم گرانفروشی نان را به ما اطلاع دهند

وی همچنین درباره افزایش هزار تا ۱۵۰۰ تومانی نان در تهران گفت: مردم در صورتی که با گرانفروشی مواجه شدند حتما آن را به ما اطلاع دهند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سامانه تجارت وزیر صنعت نان شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ خانم زمانی مدیر صدور مجوز‌های نظام مهندسی گفت: در پنج سال گذشته حدود ۳۰ درصد کل درخواست مجوز‌ها است بعلت بحث حرائم و فواصل بهداشتی رد شده است.   خانم زمانی در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما مبنی بر ضرورت بازنگری فواصل بهداشتی در حوزه کشاورزی و دامداری افزود: با عنایت به مطالبات مردمی که طی این سال‌ها داشته ایم، تقاضای رو به رشد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، وجود واحد‌های فعال که دارای سابقه تولید هستند و بدون مجوز، تولید می‌کنند و مهمتر از همه با عنایت به این که بعد ازیک دهه از آخرین ابلاغیه مربوط به فواصل بهداشتی گذشته، ضروری است که برای افزایش تولید ، بازنگری در فواصل و حرایم بهداشتی، که اماکن دامی با یکدیگر دارند، انجام شود.    مدیر صدور مجوز‌های نظام مهندسی تصریح کرد: بعد از آخرین ابلاغیه که درخصوص فواصل بهداشتی داشته ایم.، هم اکنون با وجود افزایش تکنولوژی و افزایش سطح بهداشت، مسئولان سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی نیز احتمالاً راغب هستند که این فواصل را به نفع تولید کننده کاهش دهند.    خانم زمانی در ادامه تاکید کرد: ما نیز به عنوان متصدی بخش صدور مجوز و تسهیل در بخش صدور مجوز، ضروری است که فاصله بین واحد‌های تولیدی را کم کنیم.    وی افزود: به همین منظور باید اجرای این روند را به عوامل دیگری محول کنیم، از جمله استفاده از موازین بهداشتی، فنی و تکنولوژی‌های جدید و نیرو‌های انسانی که دامپزشک‌های محترم هستند در سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و مسئولان فنی بهداشتی که ما در مزارع تولیدی داریم، همه اینها دست به دست هم بدهند و بتوانند بهره برداران، متقاضیان طعم شیرین این تعدیل و کاهش فواصل را بچشند و مهمتر از همه ما بتوانیم این تغییر را حداقل بر روی سفر‌های مردم بیشتر حس کنیم، چون مطمئناً این تغییر منجر به افزایش تولید خواهد شد.   گفتنی است: براساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، این فاصله‌ها با هدف جذب سرمایه در بخش کشاورزی و استفاده بهینه از منابع تولیدی بخش کشاورزی، تعدیل می‌شود.   فواصل بهداشتی متراژ معینی بین واحد‌های تولید محصولات کشاورزی است که گرفتن مجوز را برای برخی‌ها سخت‌تر کرده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دستورالعمل مربوط به این فواصل نخستین بار در سال ۱۳۵۰ تدوین شده شد، اما باز نگری آن اجرایی نشد.  

دیگر خبرها

  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • دائمی شدن قراردادهای کار در دستور کار دولت
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • قیمت طلا و سکه امروز 12 اردیبهشت 1403