Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل آموزش قوه قضاییه در مراسم عزاداری ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: حرکت در مسیر امام حسین (ع) در درجه اول صیانت از مقام امامت و ولایت است و اگر این پایگاه را از دست بدهیم صددرصد به سمت زوال پیش می‌رویم.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، مراسم عزاداری ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و ابراز همدردی با خانواده‌های معظم شهدای تروریستی اهواز امروز در ساختمان قوه قضاییه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: حادثه کربلا از مهمترین حوادث تاریخ به حساب می‌آید به طوری که بعد از بروز حادثه تاریخی کربلا این اتفاق به عنوان اصلی‌ترین موضوع درمیان اهل اسلام مدنظر قرار گرفت و در طول تاریخ هیچ سال و ماه محرمی طی نشده الاّ اینکه شیعیان این مراسم را با شکوه فراوان برگزار و برای ساحت اباعبدالله الحسین (ع) عزاداری کرده‌اند.

وی گفت: فلسفه ایام مذهبی، احیاء این مناسبت‌ها است و احیاء هریک از این مناسک به عنوان مدرسه‌ای به شمار میرود که انسان خود را درآن تربیت کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به اینکه در طول تاریخ بشر هر زمان تفکری چه در قالب ادیان آسمانی یا غیر از آن ظهور کرده در معرض تحریف و تغییر قرار گرفته است، اظهار کرد: آیا تفکری بالاتر از یهودیت و مسیحیت بود، اما با تورات وانجیل چه کردند؟ یکی از سنت‌های تاریخ این است که هر تفکری بعد از ظهور، عده‌ای آن را دچار تحریف می‌کنند.

مدیرکل آموزش قوه قضاییه با اشاره به فلسفه امامت گفت: قیام امام حسین (ع) مصداق فلسفه امامت است واگر امام نبود آیات قرآن دست به دست می‌شد و هر کسی قرائتی از آن را بیان می‌کرد.

وی تصریح کرد: اینجاست که فلسفه امامت خود را نشان می‌دهد و همه ما وظیفه داریم به حادثه کربلا علاوه بر توجه احساسی وعاطفی که در جای خود مهم است از نظر تفکر و عقلانیت نیز ورود کرده ومسائل آن را ریشه یابی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی افزود: پرچم اباعبدالله الحسین (ع) هشدار تاریخی است مبنی بر اینکه دقت کنیم آنچه باعث شد اباعبدالله الحسین (ع) خود و خانواده خویش را فدای دین کند همین انحرافات بود که با نگاه حق به جانب سنت پیامبر اکرم (ص) را منحرف کردند.

مدیرکل آموزش قوه قضاییه ضمن بیان اینکه درسی که از حادثه کربلا باید بیاموزیم بصیرت است که بدانیم در خط چه کسی حرکت می‌کنیم تاکید کرد: حرکت در مسیر امام حسین (ع) در درجه اول صیانت از مقام امامت و ولایت است و اگر این پایگاه را از دست بدهیم صددرصد به سمت زوال پیش می‌رویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی گفت: ما باید به دامان حضرات معصومین (ع) تمسک کنیم چرا که شیعه واقعی امام حسین (ع) باید در زندگی خود از هر نظر برنامه ریزی داشته باشد و طبق این برنامه از نظر معنوی تلاش کند تا اتصال خود را با حضرات معصومین (ع) برقرار کند و در مناسبت‌هایی مثل ایام محرم بتواند از این فرصت‌ها بهره کافی ببرد.

همچنین این مراسم با مداحی حاج حسین سازور خاتمه یافت. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امام حسین علیه السلام امامت ولایت آموزش قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان گفت: کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام است و ۴ شهید گمنام در استان تشییع و تدفین می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سرهنگ محمود مهدوی‌فرد عصر امروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار و محمدرضا پورابراهیمی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در محل سالن پیامبراعظم (ص) استانداری برگزار شد با بیان اینکه مجموعه خاطرات عزیز در حوزه دفاع مقدس تولید شده است، اظهار داشت: از سه آزاده کرمانی خاطراتی ضبط شده که به صورت قطعات کوتاه تهیه و در قالب‌های مختلف منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان منزل پدری شهید سلیمانی به‌عنوان یک اثر ملی ثبت شده است، گفت: آثار زیادی در استان کرمان در حوزه دفاع مقدس وجود دارد که ارزش ثبت ملی دارد و باید پیگیری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه چهل و دومین سالگرد آزادسازی خرمشهر در پیش است، افزود: امسال بزرگداشت فتح خرمشهر با شعار "در راه فتح قله‌ای" برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان فرماندهی انتظامی استان کرمان میزبان برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان است، ادامه داد: برنامه‌هایی در این زمینه دیده شده که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

مهدوی‌فرد با بیان اینکه 322 پیکر شهید گمنام در سطح استان کرمان وجود دارد و میزبان پیکر مطهر این شهدا هستیم، گفت: 231 درخواست از مجموعه‌های مختلف از جمله روستاها برای تدفین شهدای گمنام در استان کرمان داریم.

وی با اشاره به اینکه 145 حرم و یادمان شهدای گمنام در سطح استان کرمان داریم که 23 یادمان در دانشگاه‌ها قرار دارد، افزود: 94 یادمان در مجموعه شهری داریم که 241 شهید گمنام در آنها قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه 14 شهید گمنام نیز در مجموعه‌های نظامی قرار دارند که یادمان آنها تکمیل شده است، ادامه داد: از مجموعه درخواست‌ها 43 مکان که در سال جاری به تهران ارسال شده است 23 مورد در اولویت اول و 20 مورد در اولویت دوم قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در ایام شهادت امام صادق(ع) کرمان میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام است، گفت: با سه مکان موافقت نهایی شده است و در این ایام سه شهید گمنام در سطح استان کرمان تشییع و تدفین می‌شود که کرمان روستای کوهپایه، رفسنجان و سیرجان میزبان پیکر مطهر شهدا هستند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم