Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با بیان اینکه به‌طورقطع آتش‌نشانان مشکل‌دارند و باید با همدلی و عقلانیت مشکل خود را حل کنیم گفت: شهرداری باید بتواند آتش مشکلات آتش‌نشانان را خاموش کند. ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی ماکنعلی ظهر امروز در مراسم روز آتش‌نشان که در سالن جلسات شهرداری خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: وظیفه ذاتی آتش‌نشانی حفاظت از جان و مال مردم است و همچنین حفاظت از محیط‌زیست به آتش‌نشانی واگذارشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آتش‌نشانان نیاز به‌سلامت جسم و روح، تجهیزات، امکانات و ابزار برای انجام این رسالت بزرگ دارند؛ کار در آتش‌نشانی سخت، حساس، پرمشغله، پرمسئولیت و پرمخاطره است و خدماتی که در حوزه آتش‌نشانی انجام می‌شود بسیار چشم‌گیرتر از حوزه‌های دیگر است.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد عنوان کرد: این کار نیاز به تعهد، تخصص، ایثار، ازخودگذشتگی، جرات و جسارت دارد؛ تشابهات زیادی بین ایثار رزمندگان و کار آتش‌نشانان وجود دارد و برای اینکه این رسالت به‌خوبی انجام شود شهرداری باید بتواند آتش مشکلات آتش‌نشانان را خاموش کند.

وی بیان کرد: به‌طورقطع آتش‌نشانان مشکل‌دارند ولی راه‌حل مشکلات ما تجمع نیست، راه‌حل مشکلات عقلانیت است که باید با همدلی و عقلانیت مشکل خود را حل کنیم؛ ما یک پیچ خطرناکی تحت عنوان جنگ تحمیلی داشتیم که با سربلندی پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر نیز کشور وارد یک جنگ تمام‌عیار و جنگ اقتصادی شده است.

ماکنعلی تصریح کرد: شهرداری اعتبارات دولتی ندارد بلکه درآمد شهرداری حاصل از جرائم و عوارض ساخت‌وساز است و زمانی که وضعیت مالی مردم نیز به دلیل تحریم‌های اقتصادی مناسب نباشد به‌طورقطع درآمدهای شهرداری نیز کاهش می‌یابد و ممکن است برخی از انتظارات آتش‌نشانان برآورده نشود.

وی خاطرنشان کرد: همه باید در کنار هم مشکلات را حل کنیم تا این گردنه خطرناک را نیز به‌سلامت عبور کنیم، کارکنان شهرداری برخی مواقع از تبعیضات ناراحت هستند که امیدواریم نگاه مدیریتی شهرداری این مشکل را حل کند.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: در راستای اینکه بتوانیم مشکلات آتش‌نشانان را حل کنیم توجه و اهمیت دادن به کارکنان در قالب سرکشی و شنیدن مشکلاتشان است، پرداخت حق‌وحقوق قانونی، ارتقا و بهبود سیستم ایمنی در آتش‌نشانی نیز از دیگر اقدامات می‌تواند باشد.

وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم تجهیزات را به‌روز و نواقص را برطرف کنیم، اعمال مدیریت صحیح بر مجموعه آتش‌نشانی و توجه به عنصر آمادگی جسمانی بسیار مؤثر است، نیروهای آتش‌نشانی مانند نیروهای رزم می‌مانند و همیشه باید چالاکی و ورزیدگی خود را داشته باشند.

ماکنعلی افزود: باید آموزش‌ها به‌روز و به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد و برنامه جامعی برای جامعه شهروندی داشته باشیم، باید دامنه نظارت‌ها بر استانداردهای ایمنی در ساختمان‌ها گسترده‌تر شود و برنامه پیشگیری برای ساختمان‌هایی که قبلاً ساخته‌شده‌اند نیز انجام و مردم ملزم شوند برخی تجهیزات را در ملک شخصی خود داشته باشند تا نیروهای ما کمتر درگیر شوند.

انتهای پیام/م

R41450/P1486/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل آتش نشانی یاسوج از ادامه تلاش‌های سه روز آتش نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله در رودخانه خرسان خبر داد.

محمد رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: یک تیم ۶ نفره غواصی آتش نشانی یاسوج به فرمانده مدیرعامل آتش نشانی پس از حدود ۱۰ کیلومتر پیاده روی در منطقه کوهستانی و سخت گذر، جستجوها را از سمت منطقه «دره شور» شروع کردند.

وی اظهار کرد: این کودک ۵ ساله در منطقه «نارمه» پشت کوه شهرستان فلارد استان چهارمحال و بختیاری غرق شد که آب رودخانه خرسان جسد این کودک به حوزه استحفاضی استان کهگیلویه و بویراحمد انتقال داد و نیروهای امدادی با حس انسان دوستانه سه روز است که در تلاش برای پیدا کردن جسد این کودک هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد 
  • آتش‌سوزی در پامنار