Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساري- ايرنا- سرپرست معاونت آبزي پروري شيلات مازندران از صدور چهار فقره پروانه تکثير و پرورش زالو با ظرفيت 800 هزار قطعه در استان خبر داد.

عسکري منعمي اميري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه مزارع پرورش زالو در شهرستان هاي نوشهر، محمودآباد، بابل و بهشهر است، افزود: شيلات در حمايت از پرورش دهندگان زالو تسهيلات پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه با راه اندازي مراکز پرورش زالو حدود 20نفر به صورت مستقيم مشغول به کار مي شوند، اظهار داشت: زالو مصرف خوراکي ندارد اما خاصيت بالاي درماني آن در طب سنتي و توليد فرآورده هاي چون انواع پماد و دارو به ارزش ان افزوده است.
منعمي اميري گفت: امروزه پرورش زالو و توليد آن به صنعتي درآمدزا، پايدار و سودآور تبديل شده است.
متخصصان طب سنتي معتقدند که زالو درماني نوعي روش خونگيري از بدن است که اثرات مثبت و درماني زيادي را به همراه دارد.
حدود 100ماده در بزاق زالو وجود دارد که هيرودين به عنوان ماده ضد انعقاد خون از آن جمله است که لخته هاي خون را تجزيه مي کند و در نتيجه استفاده از زالو در نقاط با لخته خون کمک کننده است.
زالو در درمان آمبولي ها( انسداد شريان `سرخرگ` به وسيله يک جسم متحرک که به طور معمول يک لخته خون است) و ترومبوز (لخته خوني)عروق بدن و براي بهبود عضو پيوندي به ويژه پوست مفيد است.
قرار دادن زالو در ناحيه عضو پيوندي، باعث افزايش خون رساني به آن منطقه و تسريع در بهبود عضو مي شود.
زالو در استان هاي شمالي به ويژه در اراضي شاليزاري استان مازندران در زمان شخم و شيار و نشا کاري به وفور مشاهده مي شود.
مازندران 230 هزار هکتار زمين شاليزاري دارد.
**صدور 48فقره مجوز جديد آبزي پروري در مازندران
سرپرست معاونت آبزي پروري شيلات مازندران در ادامه اين گفت وگو با بيان اينکه امسال 48 فقره مجوز آبزي‌پروري با ظرفيت يک‌هزار و 303 تن صادر شده است، بيان داشت: در حال حاضر 10 مزرعه پرورش ماهي با ظرفيت توليد 800 تن ماهي در قفس، 80 تن ماهيان سردآبي، 191 تن گوشت ماهيان خاوياري و 455 کيلوگرم خاويار در استان در حال احداث است.
منعمي اميري با اشاره به اينکه تا پايان شهريورماه امسال 500 تن گوشت ماهيان خاوياري و 600 کيلوگرم خاويار پرورشي در استان استحصال شد، ادامه داد: در اين مدت 60 ميليون قطعه بچه ماهي سفيد و 400 قطعه بچه ماهي خاوياري براي بازسازي ذخاير آبزيان درياي خزر در رودخانه‌هاي استان رهاسازي شد.
بر اساس آمار شيلات مازندران تعداد مراکز آبزي پروري استان سه هزار و 400 واحد است که سال گذشته 75 هزار تن انواع آبزي همچون ماهي سردآبي، گرم آبي و خاويار در اين مراکز توليد شد.
بيش از 6 هزار و 500 نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم در زمينه آبزي پروري در استان فعاليت دارند و پيش بيني شده است که امسال ميزان توليد آبزي استان مازندران به 80 هزار تن برسد.
6990/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی ۵ سال آینده 100 هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو،  رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، امروز نخستین آیین‌نامه از اجرای آن یعنی آیین‌نامه تقویت و توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان به تصویب هیأت دولت رسید و طی ۵ سال آینده ۱۰۰ هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین طبق این آیین‌نامه تا پایان برنامه هفتم توسعه، ۲۵۰۰ هنرستان به واحد‌های تولیدی تبدیل می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم)
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران