Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@04:58:10 GMT

همراهی گردشگران خارجی با «كارون‌نامه نی‌نوا»

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۳۴۳۶۷

همراهی گردشگران خارجی با «كارون‌نامه نی‌نوا»

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه بازدید از همایش «كارون‌نامه نی‌نوا» كه به تعزیه حضرت علی‌اصغر(ع) اختصاص داشت و جمعی از گردشگران خارجی نیز از این تعزیه بازدید كردند، گفت: هنر تعزیه نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ عاشورا و ترویج و حفظ اهداف آن دارد به‌ویژه که جذابیت و تاثیر آن با حضور نسل جوان و گروه‌های گردشگری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تعزیه هنری آئینی، دینی و اسلامی برای به تصویر درآوردن مصائب واقعه کربلا است و قدمتی دیرینه در تاریخ فرهنگ کهن کشور ما دارد، افزود: ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه ضروری است و تعزیه قبل از ظهور تلویزیون و سینما به عنوان یک رسانه مؤثر عمل کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: تأثیرگذاری است و اجرای زنده وقایع کربلا حال و هوای غریب کربلا را برای مردم روایت و آن‌ها را از نزدیک در جریان مصائب اهل بیت(ع) می‌گذارد و این رسالت زنده نگه داشتن عاشورا و انتقال صحیح آن به نسل‌های بعدی است چرا که تعزیه‌خوانی از نزدیک با مردم در ارتباط بوده و به راحتی همانند دیگر هنرهای چهره به چهره تاثیر خود را می‌گذارد.
مریم سعیدیان، راهنمای گروه گردشگران خارجی كه برای تماشای تعزیه حضرت علی‌اصغر(ع) در محل همایش حضور یافته بودند، نیز گفت: این‌گونه هنرهای آیینی به عنوان یک بخشی از فرهنگ ایران اسلامی برای گردشگران خارجی جالب است.
وی افزود: این گروه فرانسه زبان با دیدگاه مثبت به این برداشت رسیده‌اند که ما ایرانیان چگونه توانسته‌ایم حضرت امام حسین(ع) و ارزش‌هایش را زنده نگه داریم.
این بانوی راهنمای گردشگری افزود: گروه یاد شده زمانی که فهمیدند؛ چهارده قرن است که مردم در روزی خاص با هزاران نفر دور هم جمع می‌شوند و عزاداری می‌کنند، بیان داشت، این چیزی نیست که به این سادگی در هر کشوری و هر ملیتی بتوان پیدا کرد و ایرانیان آنقدر آدم‌های با فرهنگی هستند که بخش‌های غنی فرهنگیشان را نگه می‌دارند و از زبان و فرهنگ دینشان حمایت و نگه‌داری کرده و بابت آن از این هنر آیینی بهره برده‌اند.
یادآور می‌شود، همایش «کارون نامه نی‌نوا» برگرفته از یادواره حماسه عاشورا و دفاع مقدس تا ساعت ٢٢ جمعه ششم مهر ماه در قالب مجالس تعزیه، پرده خوانی، برصحنه‌خوانی(نمایشنامه‌خوانی)، نمایش صحنه‌ای و کارگاه های آموزش تعزیه ادامه داشت.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي فرهنگ عاشورا هنر تعزيه كارون نامه ني نوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل صدا و سیمای لرستان در مراسم تجلیل از قاریان و عوامل برگزاری جمع خوانی قرآن کریم در ماه رمضان در بروجرد، رضایت رهبر انقلاب اسلامی از برنامه‌های قرانی رسانه ملی در ماه مبارک رمضان و در روز عید سعید فطر را بزرگترین مدال افتخار برای کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی دانست و افزود: پخش زنده مراسم جمع خوانی قران از بروجرد در راستای سیاست‌های صدا و سیما در تمرکز زدایی از مراکز است.
علیرضا شیروی به ضرورت تلاش مستمر برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و افزود: همکاری همه جانبه با فعالان قرآنی و تولید و پخش برنامه‌های متنوعی قرآن از رسالت‌های اصلی صدا و سیما است.
 حجت الاسلام حسینی امام جمعه بروجرد و مرادی فرماندار بروجرد نیز در این مراسم از تلاش مجدانه صدا و سیمای لرستان برای پوشش بر نامه‌های قرآنی و دیگر بر نامه و مناسبت‌ها به خصوص پوشش با شکوه مراسم روز جهانی قدس و تشییع شهید راه قدس شهید سید عباس صالحی روزبهانی تجلیل کردند.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر
  • تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • آغاز تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین