Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:36:45 GMT

۱۲ درصد زندانیان کردستان مربوط به جرائم خشن هستند

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۳۴۴۴۹

۱۲ درصد زندانیان کردستان مربوط به جرائم خشن هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا جهانگیری بعد از ظهر شنبه در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از جرم استان کردستان، اظهارداشت: از مجموع ۴۲۷ زندانی که به دلیل جرائم خشن در زندان های استان هستند، ۳۱.۴ درصد به دلیل قتل عمد و ۳۰.۹ درصد نیز به دلیل ضرب و جرح عمدی در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند.

وی افزود: بقیه زندانیان مربوط به جرائم خشونت آمیز نیز به دلیل سرقت، آدم ربایی، تهدید و مزاحمت، تخریب اموال عمومی و شخصی، حتک حرمت، تظاهر به قدرت نمایی با چاقو، سرقت مسلحانه، ورود به منزل، اخلال در نظم عمومی، تمرد از دستور ماموران دولت، نزاع دسته جمعی، ایجاد مزاحمت، تجاوز به عنف و شرب خمر و تظاهر مستانه در زندان های سطح استان کردستان به سر می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان کردستان به بازاجتماعی کردن زندانیان پس از سپری کردن دوران محکومیتشان اشاره کرد و ادامه داد: برای این کار سه عامل محیط مناسب، نیروی انسانی متخصص و اعتبارات و امکانات لازم نیاز است که در هر سه زمنیه با مشکل جدی رو به رو هستیم، اما با این وجود فعالیت های قابل توجهی نیز انجام گرفته است.

جهانگیری یادآور شد: در بحث رفع مشکل محیط و طبقه بندی زندانیان که اولین گام برای اصلاح، تربیت و بازاجتماعی کردن زندانیان است و بسیار اهمیت دارد، در حال ساخت یک اندرزگاه جدید در زندان مرکزی سنندج هستیم تا زندانیان خشن را به ترتیب جرائم طبقه بندی کنیم.

وی بیان کرد: همچنین در این مجموعه فضای اصلاحی، تربیتی و آموزشی نیز در حال ساخت است که برنامه های بازاجتماعی زندانیان در محیط و شرایط بهتری صورت گیرد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های  کردستان گفت: در حال حاضر در دوره های آموزشی قرآن، احکام، اخلاق، اصول و عقاید ۳۸۰ نفر شرکت دارند و ۲۲۰ نفر نیز با فراگیری دوره های فنی و حرفه ای و دریافت گواهینامه در زمینه های مختلف توانمندسازی شده اند.

جهانگیری همچنین اظهارداشت: بیشترین مشکلات ما در این حوزه بحث مشاوره و روان درمانی است چرا که کسانی که دست به رفتارهای خشونت آمیز می زنند عمدتاً با مشکلات روانی مواجه می شوند و نیاز به نیروی متخصص در این زمینه است که با توجه به شرایط اعتبارات و بحث استخدامی ها نمی توانیم این شرایط را فراهم کنیم.

وی به بحث اشتغال زندانیان نیز اشاره کرد و بیان کرد: این بحث بسیار حائز اهمیت است چرا که پس از آزادی، اگر زمینه اشتغال بکار آنان فراهم باشد کمتر به دنبال تکرار جرائم می روند که خوشبختانه در این زمینه تاکنون با کمک های دستگاه قضایی استان ۹۰۰ نفر از زندانیان در سطح شهر در شرکت های خصوصی به کار گرفته شده اند.

کد خبر 4415787

منبع: مهر

کلیدواژه: زندان سنندج بوشهر ماه محرم هفته دفاع مقدس کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد عاشورا رژه نیروهای مسلح حمله تروریستی اهواز مراسم عزاداری شیراز سانحه تصادف دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور

حمد جعفرزاده از استقرار و خدمات رایگان ۱۷ مرکز شبانه روزی در سطح استان برای حیوان گزیدگی خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ هزار و ۸۵۸ نفر حیوان گزیدگی گزارش شده بود که در سال ۱۴۰۲ این آمار به ۶ هزار و ۷۳۷ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گروه سنی زیر ۱۵ سال است، اظهار کرد: ۷۷ درصد حیوان گزیدگی توسط سگها، ۱۷ درصد مربوط به گربه ها، ۲ درصد توسط گاو و گوسفندان و ۴ درصد نیز توسط سایر حیوانات انجام می‌شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ۴۹ درصد حیوان گزیدگی توسط سگ‌های ولگرد و ۵۱ درصد نیز توسط سگ‌های دارای مالک صورت می‌گیرد، اما با توجه به اینکه سگ‌های ولگرد شهری و روستایی واکسیناسیون ندارند، گزیدگی این سگ‌ها بیش از اندازه خطرناک هستند.

جعفرزاده با بیان اینکه تاکنون مرگ انسانی ناشی از هاری در استان اردبیل گزارش نشده است و انتقال بیماری هاری بسیار نادر است، افزود: این بیماری در صورتی از طریق انسان به انسان انتقال می‌یابد که با عدم اطلاع پیوند اعضاء انجام شود.

این مقام درمانی و بهداشتی اردبیل با اذعان بر اینکه استان اردبیل جزو استان‌هایی با بروز بالای حیوان گزیدگی است، خاطرنشان کرد: بیماری هاری درمان ندارد. هم استانی‌ها در مواجه با حیوان گزیدگی از پانسمان و بخیه اجتناب نمایند و حتما محل حیوان گزیدگی را به مدت ۲۰ دقیقه با صابون و آب پرفشار شستشو دهند و سپس با محلول بتادین ضدعفونی کنند.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران