Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، الله بخش حبیبی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای کشاورزی و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای شهرستان قرچک طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به وضعیت کشاورزی شهرستان و اینکه قرچک دارای ۷ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت است که از این مقدار فقط ۳۱۰۰ هکتار در چرخه تولید قرار دارد و مابقی آن به دلیل کمبود شدید آب و کاهش نزولات جوی و خشک‌سالی‌های متوالی و محدودیت منابع آبی در منطقه، چندین سال است که کشت نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خواهان همکاری و هماهنگی تمامی ادارات شهرستان برای مرتفع شدن تمامی مشکلات کشاورزان و دامداران منطقه شد.

این مسئول با اشاره به مشکلات پیش روی متقاضیان بخش کشاورزی بیان داشت: ادارات و نهادهای شهرستان باید نسبت به وظایف کارگروه با توجه به شرایط کنونی جامعه و کشاورزان و دامداران شهرستان و حساسیت موضوع با یک تعامل مؤثر و سازنده تمام همت خود را در راستای حفظ وضع موجود کشاورزی شهرستان مخصوصاً ۳۱۰۰ هکتار فعلی قابل‌کشت به‌ کارگیرند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قرچک تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی نسبت به سال گذشته و همچنین محدودیت منابع آبی در شهرستان و استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب، اداره جهاد کشاورزی شهرستان در انجام تعهدات درزمینهٔ توسعه و ایجاد شبکه‌های آبیاری نوین برنامه‌ریزی منسجم و پیگیری‌های مستمر به عمل آورد تا تعهد شهرستان به‌طور کامل عملیاتی شود.

حبیبی گفت: با توجه به زمان‌بر بودن فرآیند استعلام‌های صورت گرفته برای احداث طرح‌های کشاورزی شامل گلخانه، دامداری و ... و نارضایتی سرمایه‌گذاران این بخش، پاسخ استعلامات انجام‌شده توسط مراجع صدور پروانه و بلامانع بودن این استعلامات، سایر نهادها مرتبط از قبیل بخشداری، شهرداری و سایر ادارات موردپذیرش و ملاک عمل قرار گیرد.

وی افزود: به جهت تسهیل در انجام استعلام‌های صورت گرفته بابت حق آبِ از چاه‌های واقع در هر پلاک ثبتی، امور منابع آب جنوب شرق استان تهران نهایت همکاری و تسریع در پاسخ استعلامات صورت گرفته را معمول نماید و همچنین به جهت پیشگیری از هرگونه اعتراض سایر بهره‌برداران دیگر از چاه واقع در آن پلاک ثبتی از متقاضی نیز و در صورت نیاز تعهد محضری دریافت نماید و امور آبیاری جنوب شرق استان تهران در خصوص استعلامات صورت گرفته برای متقاضیان بخش کشاورزی از بابت حق آبِ رودخانه جاجرود و انهار و کانال‌ها مساعدت و تسریع لازم به عمل‌آورند.

معاون فرماندار قرچک تأکید کرد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان، آخرین وضعیت ثبت نامی و متقاضیان طرح‌های بخش کشاورزی در سامانه کارا و میزان جذب تسهیلات و موارد انجام‌شده را به تفکیک و شرح مشکلات عدم تحقق از سامانه مزبور را احصاء و به فرمانداری اعلام کند.

حبیبی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل ساماندهی و تأسیس واحدهای گلخانه‌ای کوچک‌مقیاس در اراضی داخل محدوده روستاها، شهرها و شهرک‌های مسکونی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، مساعدت و هماهنگی لازم توسط تمامی نهادها وادارات عضو در این زمینه در خصوص داشتن آب موردنیاز به عمل آید.

کد خبر 4415884

منبع: مهر

کلیدواژه: اراضی کشاورزی فرمانداری قرچک قرچک بوشهر ماه محرم هفته دفاع مقدس کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد عاشورا رژه نیروهای مسلح حمله تروریستی اهواز شیراز مراسم عزاداری سانحه تصادف دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس

فرماندار شهرستان سلماس با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولاچای در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ذبیح‌الله کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدررفت منابع آبی شهرستان سلماس با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه اظهار کرد: با توجه به نیاز آبی محصولات کشاورزی، نخستین مرحله رهاسازی آب سد زولاچای ، یکم خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود: این امر به جهت تأمین حق‌آبه کشاورزان صورت می‌گیرد و با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری، بهترین استفاده را در کشت جو، گندم و دانه‌های روغنی دارد.

فرماندار شهرستان سلماس در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته شده است.

کاظمی تصریح کرد: این میزان آب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠ درصد افزایش دارد.

وی یادآور شد: آب حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی این شهرستان از سدهای زولا و دریک تأمین می‌شوند.

کد خبر 748699

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ