Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@22:06:13 GMT

واکنش قاسمی بر اظهارات ضد ایرانی الجبیر

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۳۵۰۳۲

واکنش قاسمی بر اظهارات ضد ایرانی الجبیر

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ادعاهای واهی الجبیر، ریشه تروریسم را عربستان سعودی و افکار و اندیشه‌های افراطی که توسط این رژیم تبلیغ، ترویج و تامین مالی می‌شود، خواند.

به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به سخنان عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی در مجمع عمومی سازمان ملل و ادعاهای واهی و تکراری وی علیه کشورمان، ضمن رد آنها گفت: بدون تردید عربستان سعودی با نام و نشان ترین حامی تروریسم در جهان است و ریشه و منشاء تروریسمی که امروزه تمام جهان بویژه خاورمیانه را در کام خود کشیده است، جایی جز عربستان سعودی و افکار و اندیشه های افراطی که توسط این رژیم تبلیغ، ترویج و تامین مالی می‌شود، نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی افزود: اینکه عادل الجبیر با افتخار حمایت کشورش از استراتژی ترامپ در مقابله با چندجانبه گرایی و تخریب توافقات و قراردادهای بین المللی را اعلام می کند، موضوع عجیبی نیست چرا که کشورش از جمله مهمترین حامیان جریان وابسته به اندیشه های ترامپ در آمریکاست که در کنار و همراه با لابی رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی با صرف میلیون‌ها بلکه میلیاردها دلار می‌کوشند سیاست خارجی به حراج گذاشته شده آمریکا را در مسیر جنگ افروزی و بی ثبات سازی دلخواه خویش پیش برند.

بیشتر بخوانید:

الجبیر: از استراتژی آمریکا علیه ایران حمایت می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به رهبری عربستان سعودی در ائتلافی نظامی که حدود ۵ سال است یک  کشور مسلمان در خاورمیانه را با فاجعه ای بی سابقه روبرو کرده است گفت: اینکه وزیر خارجه یک کشور متجاوز که باعث و بانی ویرانی یمن و فاجعه انسانی هولناک در این کشور است اینگونه از تریبون سازمان ملل متحد که مبنا و چارچوب منشور آن را صلح و امنیت بین المللی تشکیل می دهد، سوء استفاده می‌کند و در شیپور افراط گرایی، خصومت، خشونت و جنگ افروزی می‌دمد ریشه در تفکر و اندیشه ای دارد که وی و آل سلمان در آن پرورش یافته‌اند.

 «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان بامداد امروز شنبه (به وقت تهران) بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت ریاض از راهبرد آمریکا برای مقابله با ایران حمایت می‌کند.

الجبیر که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد، گفت: «ایران به فعالیت‌های تروریستی و رفتار سیتزه‌جویانه‌اش ادامه می‌دهد. پادشاهی عربستان سعودی مراتب حمایت خود را از راهبرد جدید ایالات متحده در برخورد با ایران، از جمله مقابله جدی با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی و حمایت این کشور از تروریسم، اعلام می‌کند.»

وی با متهم کردن ایران به آموزش و تجهیز «شبه نظامیان تروریست»، افزود: «عربستان سعودی معتقد است که برای رسیدن به صلح و ثبات در منطقه، نیاز به مهار ایران و سیاست‌های مخرب این کشور است... چنین رفتار ستیزه‌جویانه‌ای نقض تمام قواعد بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است و ایران باید در نظام حقوقی بین‌المللی درباره آن‌ها پاسخگو باشد.»

وزیر خارجه عربستان با اشاره به بحران یمن، بار دیگر ایران را به حمایت تسلیحاتی و موشکی از انقلابیون در این کشور متهم کرد و گفت: «حوثی‌ها به ایران وابسته هستند و همچنان موشک‌هایی را که در ایران ساخته شده‌اند، به سمت شهرهای عربستان شلیک می‌کنند. آن‌ها تاکنون ۱۹۹ موشک به سمت شهرهای ما شلیک کرده‌اند.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی هفته دفاع مقدس حمله تروریستی اهواز ایران بهرام قاسمی سازمان ملل سخنگوی وزارت خارجه عادل الجبیر عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، عبدالله العنزی، سفیر عربستان سعودی در ایران اعلام کرد که محمد نوار العتیبی، سرکنسول جدید این کشور در شهر مشهد مقدس خواهد بود و به محض اتمام اقدامات لازم، مأموریتش احتمالا در دو هفته آینده شروع خواهد شد.

کد خبر 846669 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه مشهد

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه