Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن‌فروشان در این زمینه گفت: شرایط و نابسامانی‌های اقتصادی طی دو سه ماه اخیر باعث شده تا کسب‌وکار صنوف مختلف تحت تأثیر قرارگرفته باشد، اما اینکه صنوف بخواهند مطالبات صنفی خودشان را با اعتصاب عنوان کنند فکری خام و غیرقابل‌تصور است که برخی رسانه‌های خارجی و معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آزاد در ادامه افزود: امروز واحدهای صنفی به دلیل نبود مشتری در ساعات کاری بعضاً در تلاش هستند امور اداری خودشان را مثل امور بیمه، مالیات و ... انجام دهند که همین نکته باعث تعطیل کردن واحدهای صنفی بوده نه اینکه بخواهند همراه با برنامه رسانه‌های خارجی عمل کرده باشند و مقابل منافع ملی ایستادگی کنند.

وی تأکید کرد: اصولاً هیچ واحد صنفی به دنبال تعطیل کردن واحد خود نیست، به این دلیل که هرروز تعطیلی برای آن واحد صنفی هزینه‌هایی خواهد داشت که تأمین آنها در شرایط فعلی اقتصاد کشورمان شاید سخت و مشکل باشد، پس اعتصاب به‌هیچ‌عنوان در برنامه واحدهای صنفی نیست.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان با اشاره به استفاده ابزاری رسانه‌های خارجی از تعطیلات عرفی بازار نیز تصریح کرد: سال‌هاست که تعطیلات عرفی در بازار و صنوف مختلف داریم و برخی از آنها در تقویم رسمی کشورمان ثبت‌نشده‌اند. ازاین‌رو رسانه‌های خارجی دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند و نمی‌توانند از این مراسم به نفع خود سوء‌استفاده کنند، چون مردم ایران دقیقاً با این تعطیلات آشنا بوده و می‌دانند مثلاً در دهه اول محرم بازار تهران 6 روز تعطیل است.

آزاد تأکید کرد: یکی از تمهیداتی که اتحادیه‌ها برای جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده رسانه‌های خارجی از تعطیلات عرفی صنوف اندیشیده‌اند نصب بنر‌ها و پارچه نوشته‌هایی بر سردر واحد صنفی است که دلیل تعطیلی دقیقاً روی آن قیدشده و هرگونه ابهامی را از اذهان عمومی دور خواهد کرد. به عنوان مثال شرکت در مراسم عزاداری سالار شهیدان یا فوت بستگان و ... .

این مقام صنفی معتقد است صنوفی مختلف با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی حال حاضر کشورمان قطعاً حرف‌هایی برای گفتن دارند و خواسته‌هایی کاملاً به‌حق خواهند داشت، اما به‌هیچ‌عنوان خواسته‌های این گروه برخلاف مصالح ملی ایران نیست و همواره در راستای فرامین مقام معظم رهبری است.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان ضمن اشاره به اینکه هیچ کمبودی در بازار برای تأمین نیاز خریداران نیست به خبرنگار ما گفت: اکنون مشکلی که در صنوف مختلف ایجادشده کاهش قدرت خرید مردم است و ازآنجاکه تقاضا کاهش‌یافته برخی معادلات اقتصادی صنوف مختلف با چالش مواجه شده است، بنابراین دولتمردان می‌توانند با تحریک تقاضا رونق بازار را هم ایجاد کنند.

وی معتقد است، در شرایط جنگ اقتصادی که به کشورمان تحمیل‌شده، مسئولان و سیاست‌گذاران لازم است نسبت به تسهیل امور تجاری و بازرگانی واحدهای صنفی بیشتر توجه داشته باشند و در برخی موارد بخشودگی‌هایی برای آنها در نظر داشته باشند تا به‌این‌ترتیب نقشه شوم بیگانگان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته با شکست مواجه شود.

آزاد به جام جم آنلاین گفت: کسبه و صنوف مختلف هیچ توجهی به تحریکات رسانه‌های خارجی ندارند و بدون تردید این رسانه‌ها نمی‌توانند به اهداف موردنظرشان دستیابند و لازم به یادآوری است که همواره صنوف و اتحادیه‌ها در راستای اهداف و منافع ملی ایران گام برداشته و بر خواهند داشت.

وی در ادامه تأکید کرد: برخی التهاب‌های روانی تحمیل‌شده به بازار باعث بروز مشکلاتی می‌شود که بعضاً رسانه‌های معاند با جمهوری اسلامی ایران از آن استفاده می‌کنند به همین دلیل تأکید مسئولان براین است که مردم باید هوشیاری کامل داشته باشند تا مبادا خوراک خبری برای این‌گونه رسانه‌ها ایجاد کنند، چون منافع ملی ایران در گروی همبستگی آحاد مختلف مردم است.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان تصریح کرد: برخورد منطقی مردم با شرایط اقتصادی بخصوص در امر عرضه و تقاضا می‌تواند بهترین اهرم و گزینه برای مقابله با نیات شوم دشمنان میهن اسلامی ما باشد، به این دلیل که هرگونه تغییر در معادله عرضه و تقاضا تأثیر مستقیم در شرایط بازار دارد که بعضاً اصولاً نباید ایجاد می‌شد.

عماد عزتی - جام جم آنلاین

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قیمت آهن مشکلات اقتصادی افزایش قیمت آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید جواد خاضع در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: برنامه های دهه کرامت با مشارکت و همکاری ۲۷ نهاد مختلف برگزار خواهند شد.

وی اظهارکرد: برخی از مهم‌ترین برنامه‌های مورد نظر برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه کرامت امسال شامل جشن‌های سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، محافل قرآنی، برپایی نمایشگاه کتاب و نمایش فیلم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ به مناطق محروم و کم برخوردار، راه اندازی کاروان‌های شادی در سطح شهرهای مختلف استان، توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی، همایش دختران مسجدی، تجلیل از دختران برتر مسابقات هنری و نشست‌های تخصصی برای معرفی هر چه بیشتر فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) نیز از دیگر برنامه‌های مهم پیش‌بینی شده برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان به مناسبت دهه کرامت امسال خواهد بود.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228344 برچسب‌ها سازمان تبلیغات اسلامی

دیگر خبرها

  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است