Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@07:48:48 GMT

مصرف الکل چه بلایی سر شما می‌آورد +فیلم

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۳۵۵۶۹

مصرف الکل چه بلایی سر شما می‌آورد +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بیان مضرات بی‌شمار مشروبات الکلی سخن فراوان است و یافته‌های علمی برترین دانشمندان جهان که ریشه تحقیق آن‌ها برگرفته از آیات قرآن کریم است به خوبی این مضرات را تشریح می‌کند.

هر موضوعی که خداوند در کلام رسای خود در قرآن کریم به آن پرداخته است، ریشه و دلایل علمی مستحکم و متقن در بر دارد و دانشمندان غیر مسلمان نیز بارها به این مطلب اذعان داشته و به آن اعتراف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضررهای فردی و اجتماعی مصرف مشروبات الکلی بر هیچکس پوشیده نیست و هیجان کاذب و زودگذر الکل و مشروب تبعات سنگین و جبران ناپذیری را به دنبال دارد. چه بسا افرادی که با مصرف مشروبات الکلی و در حالت مستی، تعادل روانی خود را از دست داده و جرائم وحشتناک و بزرگی را مرتکب شده‌اند.

آیه 219 سوره بقره در قرآن کریم به تشریح حرام بودن و مضرات شرب خمر پرداخته و در این آیه آمده است که «یسئلونک عن الخمر والمیسر قل فیهما اثم کبیر و منافع للناس و اثمهما اکبر من نفعهما» و ترجمه این آیه چنین است که «درباره شراب و قمار از تو می پرسند، بگو: در آن دو گناهی بزرگ و سودهایی برای مردم است و گناهشان از سودشان بزرگتر است».

به گفته مفسران بزرگ و صاحب نام قرآن منظور از سودی شراب و شرب خمر، سودی است که از فروش آن کسب می‌شود. همچنین در آیه 90 و 91 از سوره مائده، از قمار و می گساری و شرب خمر به عنوان اعمالی پلید و از ابزار شیطان یاد شده است.

مضرات متعدد مصرف مشروبات الکلی روح و جسم انسان‌ها را درگیر کرده و عوارض جبران ناپذیر آن علاوه بر اینکه گریبان خود فرد را می‌گیرد، منجر به آسیب رساندن به سایرین نیز می‌شود. افسردگی، استرس، اختلال در تصمیم گیری صحیح، کوچک شدن مغز و مواردی از این دست از دیگر مضرات مشروبات الکلی است.

با توجه به آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَیْسِرُ وَ الْأَنْصابُ وَ الْأَزْلامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّیْطانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ: اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید، شراب و قمار و بت‌ها و ازلام [نوعى بخت‏‌آزمایى‏]، پلید و از عمل شیطان است، از آنها دورى کنید تا رستگار شوید»(المائده - ۹۰) عاقبت بخیری، سعادت و رستگاری» به اجتناب از شراب، قمار، بت‌پرستی و پرهیز از سایر امور حرام بستگی دارد و سرپیچی کردن از دستورات الهی به ضلالت و گمراهی فرد منجر می‌شود. و حرام بودن مصرف مشروبات الکلی نیز به همین دلیل است.

آیه‌ 91 سوره مائده هم به هدف شیطان از ترویج شراب‌خواری و قمار مبنی بر ایجاد اختلاف و دشمنی بین افراد از یک سو و دور کردن انسان از یاد خدا و نماز از سوی دیگر اشاره شده است و متن دقیق آیه به شرح زیر است: «إِنَّما یُریدُ الشَّیطانُ أَن یُوقِعَ بَینَکُمُ العَداوَةَ وَ الْبَغضاءَ فِی الخَمرِ وَ الْمَیْسِرِ وَ یَصُدَّکُمْ عَن ذِکرِ اللَّهِ وَ عَنِ الصَّلاةِ فَهَل أَنتُم مُنْتَهُونَ: شیطان می‌خواهد به وسیله‌ شراب و قمار، در میان شما عداوت و کینه ایجاد کند و شما را از یاد خدا و از نماز بازدارد. آیا (با این همه زیان و فساد، و با این نهى اکید) خوددارى خواهید کرد؟!

بر اساس یافته‌های دانشمندان و صاحبنظران حوزه‌های برتر علمی دنیا، مصرف مشروبات الکلی عقل انسان را به مرور زمان زایل کرده و به دلیل این خاصیت ضد عقلی یک نوع ضد غذا به شمار می‌رود و از طرف دیگر با مصرف الکل، در طول مدتی کوتاه تمایل به مصرف غذاهای کالری زا و همچنین میزان اشتها و میل فرد کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه مصرف کننده دچار سوء تغذیه می‌شود.

برخلاف سائر مواد مغذی انرزی زا (پروتئین، قند و چربی) الکل فقط به عنوان یک ماده سوختنی توسط سلول‌های کبدی بکار می‌رود و در حالی که در حالت طبیعی و نرمال کبد چربی‌ها را می‌سوزاند، مصرف الکل موجب می‌شود چربی‌ها نسوخته و در کبد ذخیره شده و یا وارد خون شوند.

تجمع چربی‌های اضافه در دستگاه گردش خون منجر به آسیب دیدن کبد و بالا رفتن فشار خون و همچنین وارد شدن آسیب به عضلات قلب و سیروز و هپاتیت کبدی می‌شود و احتمال خطر ابتلا به سرطان دهان، حلق و مری را افزایش می‌دهد.

تداوم مصرف الکل سلول‌های کبد دیگر توانایی استفاده از ویتامین D را ندارند و نیاز بدن افراد به این ویتامین برای حفظ سلامت استخوانها، دندانها و برای تولید چندین هورمون ضروری دیگر تامین نشده و در نتیجه فرد با مشکلات متعدد جسمی مواجه می‌شود.

از دیگر مضرات مصرف مشروبات الکلی می‌توان سوزانده شدن ویتامین  A  موجود در بدن برای جذب انرژی الکل مصرف شده و در نهایت کمبود شدید این ویتامین اشاره کرد که فرد را با اختلال در بینایی و به ویژه کاهش شدید دید در شب مواجه می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشروبات الکلی عجیب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلایی که یک موش بر سر پورشه میلیاردی آورد! (فیلم)

 

 

 

منبع : خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وحشت راننده زن از حضور موش روی کاپوت ماشینش (فیلم) لحظه شکار موش توسط گربه در دستگاه تستر (فیلم) موش غول‌پیکری که در مترو نیویورک پیدا شده را ببینید / پلیس سعی می‌کند زنده بگیردش (فیلم)

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بلایی که یک موش بر سر پورشه میلیاردی آورد!
  • بلایی که یک موش بر سر پورشه میلیاردی آورد! (فیلم)
  • ببینید | بلایی که یک موش بر سر پورشه میلیاردی آورد!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز