Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنابر اعلام روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) ، در آستانه برگزاری دومین جشنواره نمایشنامه نویسی روح الله به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) اصفهان دومین کارگاه نمایشنامه نویسی «از ایده تا متن» با حضور استاد دکتر نصرالله قادری ، نمایشنامه ‌نویس و منتقد تئاتر روز در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد این کارگاه با ارائه ایده برای نوشتن نمایشنامه در خصوص حضرت امام (ره) نویسندگان را به استفاده از کتاب های موجود در کتابخانه تخصصی حضرت امام خمینی (ره) در نگارستان امام (ره) که در مورد اندیشه وشخصیت امام (ره) وجود دارد از جمله حدیث بیداری و یاران امام راهنمایی واظهارکرد : هر آنچه را در داستان زندگی امام (ره) هست ، می توان نوشت از قبیل اتفاقات دوران انقلاب از جمله حمله به منزل امام و نحوه دستگیری ایشان ، وقایع سیاسی و شخصیت هایی چون شهید رجایی ، شهید مطهری و امثال آن ، حضور یک مجاهد در نجف جهت گرفتن تائید از حضرت امام برای فعالیت‌های سازمان مجاهدین که ایشان با این جمله که شما منحرفید چون ترور افراد می کنید وآدم می کشید واندیشه امام (ره) در خصوص تروریست و مخالفت با گروه های مسلح ، اعتماد به نفس حضرت امام (ره) و نگارش نامه برای رئیس جمهور شوروی ، تفسیر سوره حمد امام (ره) که ناتمام ماند و مانع پخش آن شدند ، یاران امام (ره) و استقبال مردم از ورود امام (ره) به میهن و رحلت ایشان که در جهان بی نظیر بود می تواند موضوعی برای نمایش باشد.
قادری با اشاره به برخورد امام (ره) با انجمن حجتیه و تفکر حضرت امام (ره) در خصوص دین و سیاست واستفاده از تفکرات مخالف با اندیشه حضرت امام (ره) در دوران ایشان به عنوان ستیز در نمایشنامه ویا خاطره دیدار خبرنگار زن خارجی ( اوریانا فالاچی ) با حضرت امام (ره) و موضوع حجاب او اشاره و در خصوص اندیشه امام در مورد جایگاه زن و حجاب توضیحاتی بیان کرد .

انتهای پیام/م

هرایده ای با موضوع امام (س) برای جشنواره روح الله مناسب است 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان با گستره تأثیرگذاری بالاست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار عبدالله میرابراهیمی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که روز گذشته در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت مدیریت پسماند شهری، به تحریم اسراف در آموزه‌های دینی اشاره کرد و گفت: بحث از حقیقت اسراف گاهی جنبه موعظه‌ای دارد که در بستر نوشتار و گفتار تجلی می‌یابد و گاهی به‌صورت کارگاهی دنبال می‌شود که از حیث تأثیر و پیام‌آوری از جایگاه والایی برخوردار است.

 تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ضمن اشاره به تفاوت فرایندهای کارگاهی و موعظه، درهم تنیدن مباحث کارگاهی و موعظه را از روش‌های بسیار ارزشمند نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و اله دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله ضمن توجه به بیان جنبه‌های نظری در فرایند موعظه، جنبه‌های تربیتی و عبرت‌آموزی را در عرصه‌های کارگاهی موردتوجه قرار می‌دادند و در آن کارگاه‌ها به مصداق خاصی از یک درس و عبرت توجه می‌کردند.

وی تبیینی از گزاره‌های تاریخی سیره نبوی در عرصه تعلیم‌وتربیت ارائه نمود و گفت: در یکی از مسافرت‌ها رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله با اصحابش در سرزمینی خالی و بی علف فرود آمدند و دستور دادند هیزم جمع کنند؛ اصحاب گفتند «هیزمی دیده نمی‌شود»؛ حضرت فرمود: «درعین‌حال هرکس هر اندازه می‌تواند جمع کند»؛ هرکس هر اندازه توانست ذره‌ذره جمع کرد وقتی همه را روی‌هم ریختند، مقدار زیادی هیزم جمع شد؛ حضرت فرمودند؛ گناهان کوچک هم مثل همین هیزم‌های کوچک است، ابتدا به نظر نمی‌آید، ولی یک روز می‌بینید از همان گناهان خرد که به چشم نمی‌آمد، انبوه عظیمی جمع شده است.

 آیت‌الله سعیدی برکت کار گروهی را از دیگر درس‌های سیره حضرت در این رویکرد دانست و با بیان این که احادیث را باید به‌صورت کارگاهی ارائه و تبیین کرد، تصریح کرد: اگر بحث حرمت اسراف از دو جهت توأمان از طرف حوزه‌های علمیه و مجریان به‌صورت موعظه‌ای و کارگاهی ارائه شود، دستورات دینی به‌صورت پایدار در ضمیر مخاطب خواهد نشست.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) مسجد و مدرسه را برجسته‌ترین بستر تبیین گفتمان دانست و بیان کرد: مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان با گستره تأثیرگذاری بالاست؛ موضوع اسراف و پسماند از جمله موضوعاتی است که در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان باید بدان توجه بیشتری صورت گیرد.

 وی با بیان این که درس و فرهنگ پسماند را نباید در جمع‌آوری زباله خلاصه کرد، افزود: تبیین فرایند تولید، نگهداری و بازیافت پسماند باید موردتوجه فعالان آموزشی و فرهنگی قرار گیرد؛ برخی از مسائل از نیازهای روزمره، فراگیر و مبتلا به تمام سطوح اجتماعی اعم از خانه، خانواده، مدرسه و غیره است، نهادینه‌سازی فرهنگ درست آن از الزامات اولویت‌بندی شده است.

آیت‌الله سعیدی بهره‌گیری از اسامی و عناوین زیبا و مقدس برای همراه‌سازی قشر جوان و نوجوان را بسیار مهم توصیف و استفاده از عناوین زیبای خادم‌یار، پاکبان، همیار پلیس و غیره را انگیزه‌بخش دانست و گفت: مادران و خانم‌های خانه‌دار یکی از بهترین مبلغان فرهنگ‌ساز هستند؛ نباید از ظرفیت ارزشمند و مؤثر مادران در تربیت نسل‌ها و جامعه غافل بود. تبیین فرهنگ درست پسماند از جمله مؤلفه‌هایی است که باید از محیط خانه آغاز شود.

انتهای پیام/

   

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟
  • اعلام رای کمیته وضعیت در باره پرونده باشگاه ذوب آهن
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد
  • دریادار سیاری: پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمزهای نظام قاطع و سخت است