Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@10:49:13 GMT

افشاگری رسانه روسی درباره عربستان

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۳۶۲۲۱

افشاگری رسانه روسی درباره عربستان

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، «یوگنی ساتانوفسکی» کارشناس مسائل اسرائیل و رئیس پیشین انجمن یهودیان روسیه در مقاله ای که در یک روزنامه روسی منتشر کرد، از خرید سلاح عربستان بواسطه آذربایجان از اسرائیل پرده برداشت.

در این مقاله که پایگاه اینترنتی روسیا الیوم بامداد شنبه بخشی از آن را ترجمه کرده، آمده است: مهم ترین مشتریان سلاح های ساخت کشورهای استقلال‌یافته از شوروی شامل عربستان، قطر، امارات و مصر هستند، اما در برهه کنونی شمار پرواز هواپیماهای باری از بلغارستان، اوکراین و صربستان به ابوظبی و ریاض کم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کارشناس مسائل اسرائیل افزود: عربستان سعودی از بلغارستان، اوکراین،بلاروس و اسرائیل سلاح خریداری می کند و از طریق آذربایجان تسلیحات فوق را به ریاض منتقل می کند.


ساتانوفسکی مدعی شد: می توان فرض کرد که اسرائیل چند فروند هواپیمای بدون سرنشین، سامانه‌های رهگیری و شنود را در اختیار عربستان قرار داده است.

به گزارش ایرنا، این کارشناس روسی در ادامه تاکید کرد: اگر بخواهیم از همکاری میان اسرائیل و عربستان سخن بگوییم، می توان گفت که اولویت خرید ریاض در دو بخش شنود و پهپاد است.

ساتانوفسکی در پایان افزود: عربستان برای مخفی نگه داشتن عملیات انتقال تجهیزات به کشورش و برای آن که لطمه ای به وجهه اش وارد نشود، ازآذربایجان برای انتقال سلاح استفاده می کند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: افشاگری روسیه عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از افراد آگاه گزارش داد که عربستان سعودی قصد دارد تا هفته آینده جلسه‌ای برای رایزنی درباره آینده غزه برگزار کند.

بر اساس این گزارش، این نشست با حضور وزرای خارجه آمریکا و مقام‌هایی از انگلیس و مقام‌های اتحادیه اروپا، اردن، مصر، قطر و تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
  •  عربستان جلسه‌ای درباره آینده غزه برگزار می کند
  • گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت
  • عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست که فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اینترنشنال پدرخوانده سناریوهای پنج‌گانه / رویایی به نام شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی