Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:35:19 GMT

مدرسه سازی لازمه پیشرفت و توسعه کشور است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۳۶۲۸۵

مدرسه سازی لازمه پیشرفت و توسعه کشور است

اهواز - ایرنا - دبیر شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت کشور هستیم باید در امر مدرسه سازی بیشتر کار کنیم.

به گزارش ایرنا مهدی نوید ادهم شنبه در آیین بهره برداری همزمان از 6 واحد آموزشی در شهرستان حمیدیه بیان کرد: همچنین برای حل مشکل بیماری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی ، طلاق و اعتیاد باید مدارس را توسعه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: کشورهایی که مسیر توسعه را طی کردند از مدرسه ها آغاز کردند و سرمایه گذاری اصلی را آنها انجام دادند.
دبیر شورای عالی آموزش و پرورش افزود: ساخت مدرسه ساخت انسان است و افراد نیکوکاری که مدرسه می سازند مکانی را برای ساخت انسان تاسیس می کنند.
وی ادامه داد: کار مدرسه سازی یک سکه دو رو ست که یک رو ساخت مدرسه توسط خیرین است و روی دیگر سکه، ارزش ساخت مدرسه که باعث پرورش و ساخت انسان می شود.
نوید ادهم افزود: مدرسه های امروز ما آینده کشور را نشان می دهند و زمانی که خیران در مدرسه سازی مشارکت می کنند در واقع برای ساخت و توسعه کشور در آینده مشارکت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه خوزستان ازاستان هایی است که مورد توجه مسئولان ارشد آموزش و پرورش کشور است گفت: مدرسه می سازیم تا انسان بسازیم و آرامش و اشتغال ایجاد کنیم و دانش آموزان باید از اندیشه و تفکر خیرین برای آینده خود درس بگیرند.

** خوزستان جایگاه 23 کشوردرمیزان فضای مدرسه
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: خوزستان در شاخص تعداد دانش آموز و کلاس درس با یک میلیون و یکصد هزار جمعیت دانش آموزی و 40 هزار کلاس درس رتبه سوم کشوری را دارد این در حالی است که از لحاظ فضای آموزشی رتبه 23 کشور را دارد.
محمد تقی زاده با بیان اینکه مدرسه سازی باید به یک فرهنگ تبدیل شود افزود: این امر در افزایش نشاط و شادی در خانواده تاثیر گذار است.
وی بیان کرد: خیران تنها مدرسه سازی نمی کنند بلکه در برطرف کردن مشکل بیکاری جوانان آینده هم تاثیر گذار هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با این اینکه نباید دانش آموز خوزستانی را بر اساس شاخص های ملی با دانش آموزان استان یزد مقایسه کرد ادامه داد: بسیاری از زیر ساخت های علمی و آموزشی خوزستان در جنگ تحمیلی دچار آسیب شده که لازم است برای جبران آن توجه بیشتری به این استان صورت گیرد.
وی بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته سرانه هر دانش آموز خوزستانی 10 هزار ریال بود که این سرانه هیچ مشکلی از آموزش و پرورش این استان را حل نمی کند.
تقی زاده با اشاره به تعطیلی هایی که به دلیل گرد و غبار در خوزستان رخ می دهد افزود: در طول سال دانش آموزان خوزستانی 15 روز کمتر از سایر استان ها به دلیل تعطیل شدن بر اثر گرد و غبار درس می خوانند و در مجموع دانش آموزان این استان در طول دوره تحصیل خود 2 سال کمتر درس می خوانند.
به گزارش ایرنا 6 مدرسه ابتدایی که توسط خیرین موسسه راه ایمان وابسته به دفتر آیت ا... سیستانی تاسیس شدند روز شنبه در شهرستان حمیدیه با حضور دبیر شورای عالی آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.
در شهرستان حمیدیه 13 هزار دانش آموز در 66 مدرسه مشغول به تحصیل هستند. 770 نیروی فرهنگی در این شهرستان فعالیت دارند.
حمیدیه در سال 85 از شهرستان اهواز جدا، و شهرستان مستقل تبدیل شد.
شهر حمیدیه مرکز شهرستان حمیدیه در 25 کیلومتری غرب شهر اهواز قرار دارد.
7158/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي خيرين حميديه مدرسه سازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت پل عنافچه شهرستان باوی

ایسنا/خوزستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پل عنافچه شهرستان باوی خبر داد.

رحمان بهرامی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه پل عنافچه یکی از بزرگترین پل‌های استان به طول ۴۲۶ متر و عرض ۱۲ متر است، اظهار کرد: این پل توسط یکی از بزرگترین شرکت‌های پل‌سازی کشور در حال احداث است.

وی افزود: وزارت نفت از محل مسئولیت‌های اجتماعی خود، بخشی از اعتبارات این طرح را تامین کرده و روند ساخت این پل سرعت گرفته است.

بهرامی ساخت این پل را اقدامی تخصصی و دشوار برشمرد و گفت: همزمان با نصب عرشه پل، جاده‌های طرفین و شمع‌بندی در رودخانه نیز انجام شده است.

در این زمینه:

مردم عنافچه؛ گذر سخت از رودخانه و پُلی که نیست...

/گزارش تصویری/ گذر سخت از رودخانه

پل شناور دهستان عنافچه شهرستان باوی نصب شد

معاون مهندسی و ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از نصب سه دهانه اول این پل خبر داد و خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این طرح بیش از چهار هزار میلیارد ریال برآورد شده که در حال حاضر حدود یک تا ۲ هزار میلیارد ریال دیگر برای اتمام این طرح نیاز است.

وی بیان کرد: در صورت تزریق به موقع اعتبار، تا دهه فجر سال جاری، این طرح مهم و کلیدی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت پل عنافچه شهرستان باوی
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه