Web Analytics Made Easy - Statcounter

منیژه قاسملو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار اظهار داشت: رزمایش جهادی «تجلی مهر زینبی» پایگاه حضرت خدیجه(س) شهرستان بهار با همکاری پایگاه حضرت زهرا(س) به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

وی ادامه داد: در این رزمایش برنامه‌هایی از قبیل ویزیت رایگان، مشاوره پزشکی، مشاوره دینی، برگزاری کلاس‌های ورزشی در مسجد حضرت زهرا(س) مسکن مهر شهرستان بهار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول پایگاه حضرت خدیجه(س) شهرستان بهار بیان داشت: همچنین یکی از کارشناسان مرکز بهداشت لالجین در این رزمایش در خصوص بیماری‌های بانوان و بهداشت بانوان برای خواهران مطالبی را عنوان کرد.

وی افزود: یکی از مربیان شجره طیبه حلقات صالحین و دبیر بازنشسته بعنوان مشاور دینی نیز در مورد مسایل سیاسی روز و واقعه عاشورا و کربلا سخنرانی کرد.

قاسملو تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و ورزشی، اقامه نماز امام زمان(عج) و قرائت زیارت عاشورا و مدیحه‌سرایی توسط خواهران نیز از دیگر برنامه‌های این رزمایش بود.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: قاسملو پایگاه حضرت خدیجه س بهار رزمایش کلاس های آموزشی تجلی مهر زینبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: مدارس تخریبی به آن دسته از مدارسی اطلاق می‌شود که قدمت بالایی داشته و جزو مدارس خطرآفرین دسته‌بندی می‌شوند که حدوداً ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در استان شناسایی شده که عمدتا باید تخریب و بازسازی شوند.

مهدی اسعد ششم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود حدودا ۱٠ هزار کلاس درس در ۱۸۰۰ فضای آموزشی استان، اظهار کرد: حدوداً ۱۰۰۰ کلاس درس در استان برای احداث و نوسازی مورد نیاز است که ۵۰۰ کلاس درس در قالب تخریب و بازسازی و ۵۰۰ کلاس درس دیگر نیازمند احداث است.

وی گفت: طرح بازنگری شناسنامه فنی فضاهای آموزشی در حال انجام است تا با این برنامه به عدد واقعی در زمینه سرانه فضای آموزشی استان دست یابیم.

وی بیان کرد: در مناطقی همچون منظریه که مسکن ملی احداث شده نیازمند احداث مدارس است که این کار بر عهده اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد، از طرفی در وضعیت فعلی تنها سه مدرسه در آن منطقه احداث شده در حالی که ۱۶ مدرسه مورد نیاز است.

معاون اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به بحث استانداردسازی سیستم گرمایشی در مدارس استان، تصریح کرد: حدوداً ۸۰۰۰ کلاس درس استانداردسازی شده که از این تعداد استانداردسازی حدود ۳۰۰۰ کلاس درس در طول سالیان اخیر انجام و استانداردسازی حدود ۲۰۰۰ کلاس درس  انجام نشده است که امسال در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

اسعد ادامه داد: البته در قالب طرح شهید عرب با مشارکت بخش حقیقی و حقوقی بناست استانداردسازی مدارس صورت گیرد که ۱۰۰ کلاس درس در قالب این طرح در نظر گرفته شده و در مجموع در سال ۱۴۰۳ باید استانداردسازی ۴۰۰ کلاس درس دیگر استانداردسازی سیستم گرمایشی آنها انجام شود.

وی در خصوص مدارس کانکسی در استان، بیان کرد: در قالب طرح شهید پناهی جمع‌آوری مدارس کانکسی با مشارکت بنیاد برکت و دولت در دستور کار قرار گرفت که حدوداً ۱۹ مدرسه در استان احصا شده که حدود ۱۰ مدرسه در حال احداث است و ۹ مدرسه دیگر به دلیل مشکلات تامین زمین اجرایی نشده است، همچنین مدارس تخریبی به آن دسته از مدارسی اطلاق می‌شود که قدمت بالایی داشته و جزو مدارس خطرآفرین دسته‌بندی می‌شوند که حدوداً ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در استان تشخیص داده شده که باید تخریب و بازسازی شوند.

معاون اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: نیازمندی جدید آموزش و پرورش حدود ۱۰۰ مدرسه با ۵۰۰ کلاس درس است که باید در منظریه، شهرهای لردگان، آلونی، بروجن و فارسان احداث شوند.

وی به اعتبارات مصوب سفر اشاره کرد و افزود: در دور اول سفر حدود ۲۶۰ میلیارد تومان مصوبه وجود داشت که ۱۵۰ میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی مدارس، ۶۰ میلیارد تومان توسعه فضاهای کمک آموزشی، ۲۵ میلیارد تومان برای کمک به مدارس نیمه تمام خیرین و ۲۵ میلیارد تومان به منظور سند توسعه شهرستان کوهرنگ و احداث، توسعه و تجهیز مدارس مصوب شد که در مجموع حدود ۶۰ درصد آن تخصیص یافته است، در دور دوم سفر نیز ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شد.

اسعد بیان کرد: این اداره‌کل دارای ۱۰۰ پروژه نیمه تمام بوده که ۸۲ پروژه خیری و مابقی پروژه‌های نیمه تمام دولتی هستند که از کمک خیرین برای تکمیل آنها کمک گرفته می‌شود.

در ادامه محمد صفرزاده، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد پروژه‌های خیری ۸۲ پروژه شامل ۷۰ مدرسه با ۳۵۱ کلاس درس و ۴۶ هزار متر مربع زیربنا، دو نمازخانه، هشت سالن ورزشی و یک مجتمع آموزشی فرهنگی با مجموعا ۵۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع وجود دارد که برای تکمیل فضاها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: برای کمک به مدرسه سازی از گروه‌های جهادی، شورای بانوان، نهادهای دولتی و حاکمیتی و دانش آموز خیری کمک گرفته می‌شود، در صورتی که بخشی از مسئولیت اجتماعی به سمت مدرسه سازی سوق پیدا کند مشکل مدارس در استان حل می‌شود.

صفرزاده با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۵.۲۸ متر مربع و سرانه استاندارد ۸.۳۹ مترمربع است، تصریح کرد: میزان سرانه در استان ۸.۲۵ متر مربع است که با سرانه استاندارد کشوری فاصله زیادی نداریم، البته با بازنگری شناسنامه فنی فضای آموزشی سرانه فضای آموزشی در استان مشخص خواهد شد.

به گفته وی، در جشنواره خیرین مدرسه ساز دور گذشته میزان مشارکت و تعهد خیرین ۶۴ میلیارد تومان بود که حدوداً ۵۰ میلیارد تومان آن محقق شد، از طرفی عمده مبالغی که از محل خیرین تامین می‌شود از خارج از استان بوده که لازم است میزان مشارکت مردم استان افزایش یابد،  بنابراین می‌توان گفت باید فرهنگ چند خیری به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در استان نهادینه شود.

در ادامه علی‌مردان مردانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مجمع خیرین استان فعالیت حدوداً ۲۵ ساله دارد که به طور رسمی از سال ۹۵ مجوز فعالیت را دریافت کرده است، وظیفه اصلی مجمع توسعه و ترویج فرهنگ خیری است، البته جذب کمک‌های افراد نیک اندیش و خیر در خصوص مدرسه سازی، تجهیز مدارس و کمک به دانش‌آموزان نیازمند از دیگر وظایف این مجمع است.

وی با اشاره به وجود ۸۲ طرح خیری نیمه تمام فعال در استان، گفت:۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های خیری مورد نیاز بوده که امید است بخشی از این اعتبار در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، تامین شود.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور