Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@13:01:36 GMT

حضور و غیاب سران قوا در جلسات مجمع تشخیص +جدول

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۳۷۶۵۲

امروز بیست و چهارمین جلسه مجمع تشخیص پس از انتصاب آیت الله هاشمی شاهرودی برای چندمین بار بدون حضور سران قوا برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان بازوی مشورتی قوای سه‌گانه، غالبا هر دو هفته یک بار در روزهای شنبه‌ در محل این مجمع و با حضور تمامی اعضا و نیز رؤسای سه قوه اعم از رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه‌قضائیه به ریاست آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان طبق بررسی‌ها مشخص شد که در اکثر جلسات مجمع، طی ۱۸ ماهه گذشته سران قوا حضور نداشته‌اند. همان‌طور که از فراوانی جدول زیر پیداست، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در حدود یک سال و نیم گذشته در هیچ‌کدام از جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور نداشته و از این تعداد نیز علی لاریجانی رئیس مجلس با حضور در ۸ جلسه، در جلسات بیشتری حضور یافته است. آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه هم، به طور متوسط فقط در ۲ جلسه و آن هم در سال گذشته در نشست‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور یافته و در سال ۹۷ نیز هیچ حضوری در این نشست‌ها نداشته است.

در جدول تحقیقی زیر به میزان و تعداد حضور سران سه قوه در نشست‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخته شده است:

 

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام(مهر ۹۶)

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام(۱۵ مهر ۹۶)

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام(۲۹ مهر ۹۶)

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام(۴ آبان ۹۶)

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام(۱۳ آبان ۹۶)

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام(۴ آذر ۹۶)

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام(۳۰ دی ۹۶)

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام(۱۴ بهمن ۹۶)

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام(۵ اسفند ۹۶)

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام(۱۹ اسفند ۹۶)

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام(اول اردیبهشت ۹۷)

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام( هشتم اردیبهشت ۹۷)

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام(۲ تیر ۹۷)

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام(۱۶ تیر ۹۷)

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام(۳۰ تیر ۹۷)

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام(۱۳ مرداد ۹۷)

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام(۲۴ شهریور ۹۷)

نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام(۷ مهر ۹۷)

 

منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۷۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در یادداشتی برای همشهری درباره فعالیت این معاونت درسال گذشته و دستاوردهای آن نوشت؛
معاونت پارلمانی رئیس جمهور سیزدهم از آغاز این دولت سعی کرده است تا همواره تعاملی خوب و سازنده میان قوه مجریه و قوه مقننه برقرار کند تا حل مسائل کلان کشور و مشکلات مردم همواره به عنوان مهم ترین موضوع میان قوا در دستور کار قرار گیرد. اما به بهانه پایان سال ۱۴۰۲ و آغاز سال نو، گزیده‌ای از مهم ترین اقدامات معاونت پارلمانی رئیس جمهور را به سمع و نظر مردم فهیم ایران میرسانم.

اول: برنامه ریزی و هماهنگی دیدار و جلسات سید ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهوری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ ارتباط رئیس‌جمهور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارای ابعاد وسیعی بوده که با حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی ( 15 جلسه ) در قالب مراسم تحلیف، جلسات معرفی و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، تقدیم برنامه توسعه، ارائه و دفاع از لایحه بودجه پیشنهادی و ... و در مجموعه دولت در قالب جلسات مجامع استانی (31 جلسه) ، ملاقات با هیئت رئیسه مجلس –روسای کمیسیون – فراکسیون و .... ( 5 جلسه)‌و اجلاسیه های مشترک دولت و مجلس ( 5 جلسه) برقرار می‌شود. که از جمله دستاوردهای این جلسات و نشست‌ها همدلی و همراهی میان دولت و مجلس و فراهم نمودن زمینه‌های مناسب اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و .... در جامعه است.

دوم: برنامه ریزی و هماهنگی دیدار و جلسات معاون اول رئیس‌جمهور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ ملاقات های معاون اول رئیس‌جمهور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب 8 مجمع استانی شامل 101 نفر و اعضا کمیسیون‌های اقتصادی ، صنایع و معادن و بهداشت و درمان، شامل 66 نفر نماینده و فراکسیون شاهد 8 نفر و تعدادی ملاقات انفرادی برگزار گردیده است. در این نشست‌ها سخنان و درخواست‌های نمایندگان در موضوعات مهم اقتصادی و تولیدی کشور و مسایل و مشکلات حوزه های انتخابی و منطقه‌ای مطرح شده، پاسخ ها و پیشنهاداتی از سوی معاون اول بیان گردید.

سوم: برنامه‌ریزی و هماهنگی دیدار و جلسات اعضا هیئت دولت در مجلس شورای اسلامی ؛ ملاقات و جلسات اعضا هیئت دولت با نمایندگان مجلس همواره بصورت حضور در صحن ،کمیسیون‌های تخصصی، فراکسیون‌ها و ملاقات های انفرادی در مجلس شورای اسلامی بوده است. در این میان اجرای طرح مشترک دولت و مجلس " دوشنبه‌های انس" (ملاقات وزرا و معاونین رئیس‌جمهور با نمایندگان در روزهای خاص) یکی از نوآوری‌های این دولت است که توسط اداره کل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی روابط دولت و مجلس تنظیم و اجرا گردید. همچنین حضور فعال وزرا و معاونین رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی با هدف تبیین برنامه و ارائه گزارش عملکرد دستگاه مربوطه، پاسخگویی به سوالات نمایندگان مردم و نشست های تخصصی بوده است که نشان از اهتمام ویژه دولتمردان به تعامل و مشارکت در فرآیند کارشناسی مجلس شورای اسلامی دارد.

چهارم: دیدار و جلسات معاون اجرایی رئیس‌جمهور؛ معاون اجرایی رئیس‌جمهور که وظیفه پیگیری امور اجرایی کشور را بخ عهده دارد از ابتدای دولت سیزدهم با تعداد 509 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب 28 مجمع نمایندگان استانی و دیدارهای انفرادی ملاقات داشته است. این جلسات با محوریت سفرهای استانی رئیس‌جمهور، پیگیری مصوبات سفرها و سایر امور اجرایی مرتبط با حوزه‌های انتخابیه در استان‌های مختلف کشور، شکل گرفته است.

پنجم: جلسات مشترک اعضا هیئت دولت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ( موضوعات خاص) یکی از نوآوری های دیگر در زمینه برنامه ریزی و هماهنگی روابط دولت و مجلس شورای اسلامی در راستای تعامل بهتر، برگزاری جلسات مستمر در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه قبل از جلسه علنی است که با همکاری دفتر دولت در مجلس و آقایان حاجی بابایی و پژمانفر برگزار می‌گردد در این جلسات بر حسب مورد و اهمیت، موضوع تخصصی در دستور کار قرار می گیرد

کد خبر 840700 برچسب‌ها سید محمد حسینی دولت سیزدهم معاون پارلمانی رئیس جمهور

دیگر خبرها

  • نشست تبیین شعار سال با حضور مشاور رئیس جمهوری در مشهد
  • معرفی بهترین دستگاه های حضور و غیاب در بازار ایران
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • اولین همایش قرآنیان شهرستان فلارد برگزار شد
  • پیگیری تمرین پرسپولیس در غیاب اوسمار
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • دعوت پادشاه بحرین از بشار اسد برای شرکت در نشست اتحادیه عرب
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!
  • توضیحات تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) در خصوص بازنشر فیلمی از مراسم ادای احترام نیروهای مسلح کشور در فضای مجازی