Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئله تحصیل دانش آموزان روستایی قم در کانکس و افزایش تعداد خانه‌های ورزش روستایی در جلسه دهیاران و شورای بخش استان قم با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم مطرح شد. ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید داود حاج حسینی در نشستی با حضور دهیاران و شورای بخش استان قم که امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری بیش از 29 میلیارد تومان تسهیلات برای مردم و کارآفرینان بخش مرکزی قم ارائه‌شده است، همچنین 12 میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار از کمیته امداد برای مددجویان این بخش در نظر گرفته‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار بخش مرکزی قم با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی بخشداری مرکزی افزود: مشکلات و آسیب‌های فرهنگی بخش مرکزی قم و کاستی‌های روستاها را بررسی کردیم و با توجه به این بررسی‌ها 285 ساعت کلاس‌ آموزشی در 80 روز گذشته برای بیش از دو هزار نفر برگزارشده است.

وی افزود: با سازمان‌های مختلف مانند شرکت توزیع برق، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی همکاری‌های گسترده‌ای برای تأمین رفاه مردم بخش مرکزی داشتیم.

حاج حسینی به بیان مشکلات بخش مرکزی قم پرداخت و خاطرنشان کرد: دو پاسگاه انتظامی قمرود و لنگرود فرسوده است و باید بازسازی شود، همچنین در دو روستای بخش مرکزی قم دانش‌آموزان در کانکس تحصیل می‌کنند که بار منفی زیادی برای استان قم ایجاد کرده است و در حال پیگیری برای رفع این مشکل هستیم.

طرح تحصیلی شهر قنوات اصلاح شود

در ادامه این جلسه علیرضا گلچین اظهار داشت: جمعیت ساکن شهر قنوات دوازده هزار نفر بوده و با احتساب اتباع خارجی افغانی جمعیت این شهر به نوزده هزار نفر می‌رسد، این شهر قطب تولید شیر استان قم بوده و شغل بیشتر مردم این ناحیه کشاورزی و دامداری است.

شهردار قنوات با اشاره به اینکه شهر قنوات متشکل از چهار روستا است افزود: بافت قدیمی شهر قنوات، وجود دامداری‌های زیاد در این ناحیه، وضعیت نامناسب مسیرهای ارتباطی و کمبود مکان‌های وزرشی و تفریحاتی مشکلاتی را برای مردم این شهر ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: شهر قنوات حدود نه کیلومتر از قم فاصله دارد و به دلیل سرریز جمعیت قم به سمت قنوات باید توجه ویژه‌ای به این منطقه شود، شهرداری قنوات با استفاده از اعتبارات دولتی در حال راه‌اندازی پارک دو هکتاری شهدای گمنام در این شهر است، ساخت المان شهدای قنوات ساماندهی مبلمان شهری و همچنین افزایش تعداد درخت‌های این شهر از هزار و 800 به 4 هزار درخت نیز از فعالیت‌های شهرداری قنوات در یک سال گذشته بوده است.

گلچین به بیان نیازهای شهر قنوات پرداخت و ادامه داد: طرح تحصیلی شهر قنوات مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است و باید این طرح اصلاح‌شده و تغییراتی در آن اعمال شود، همچنین باید به مشکل بیکاری جوانان این شهر باید توجه ویژه داشته باشیم، مردم شهر قنوات شش ماه از سال برای مسائل کشاورزی به خارج از قنوات می‌روند و در شش ماه دیگر بیکار هستند که باید برای رفع این بیکاری تمام تلاش خود را به‌کارگیریم.

شهردار قنوات با بیان اینکه از مشکلات دیگر ما عدم حضور مدیران کل در شهر قنوات است، گفت: اگر مردم به‌صورت مستقیم مشکلات خود را با مدیران درمیان بگذارند احساس همدلی میان مسئولان و مردم بیشتر می‌شود.

قم از پاک‌ترین استان‌های ایران ازنظر مشکلات امنیتی است

در ادامه این جلسه، مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری تصریح کرد: سرقت از دامداران و مرغداران در روستاهای قم از مشکلاتی است که باید برای رفع آن مراقبت‌های ویژه‌ای داشته باشیم، استفاده از دوربین‌های مداربسته می‌تواند در کاهش این جرائم اثر زیادی داشته باشد.

حسین امیری قمی با بیان اینکه قم از پاک‌ترین استان‌های ایران ازنظر مشکلات امنیتی است، ابراز کرد: با مدیریت مناسب مسئولان مدیریتی استان قم مسئله اعتصاب کامیون داران در حمل‌ونقل این استان مشکلی ایجاد نکرد.

فرصت تحصیل برای همه دانش‌آموزان روستاهای قم فراهم می‌شود

سپس فرماندار قم اظهار داشت: ما برنامه‌ریزی‌های خوبی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و مواد مخدر در نظر گرفتیم و امیدواریم که بتوانیم عملکرد موفقی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

رضا سیار ادامه داد: قول دادیم  امسال هیچ بازمانده از تحصیلی به دلیل نداشتن هزینه سرویس نداشته باشیم و با مشارکت و کمک آموزش‌و‌پرورش، کمیته امداد و دهیاری‌ها و فرمانداری تلاش کردیم تا فرصت تحصیل برای همه دانش‌آموزان روستاها فراهم شود.

کشف 4700 کیلوگرم مواد مخدر در استان قم در سال جاری

در ادامه این جلسه ابوالفضل شریفی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم بیان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم از ابتدای سال تاکنون 4 هزار و 700 کیلوگرم مواد مخدر کشف کرده است.

اختصاص بیش از دو میلیارد تومان بودجه برای رفع آسیب‌های اجتماعی در قم

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز با بیان اینکه عدم وحدت و انسجام میان اعضای شورای روستایی مشکلات زیادی را برای روستاها به وجود می‌آورد، تصریح کرد: شوراهای روستایی باید با وحدت و صمیمیت تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم به‌کارگیرند.

سید محمدرضا هاشمی افزود: امروزه در کشور 900 نوع مواد مخدر در کشور تولید می‌شود که میانگین زمان تولید آن تنها شش دقیقه است، کمترین سن اعتیاد نیز به مرز 13 سال نزدیک شده است و خانواده‌ها باید مدیریت بیشتری روی فرزندان خود نداشته باشند.

وی با بیان اینکه اعتبار دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم در سال گذشته 700 میلیون تومان بوده است، گفت: بودجه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم برای رفع آسیب‌های اجتماعی در سال جاری سه برابر شده است.

ضرورت استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد برای رفع آسیب‌های اجتماعی 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه دفتر امور اجتماعی رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی مسائل فرهنگی است. ما تأکید زیادی برای رفع آسیب‌های اجتماعی داریم زیرا وضعیت کشور در زمینه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد مطلوب نیست.

 عطاء الدین قاسمی افزود: برای رفع آسیب‌های اجتماعی و گسترش نشاط در جامعه باید از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد بهره بگیریم، در همین راستا از بخشدارها و اعضای شوراهای روستایی قم مختلف تقاضا می‌کنم که از توانایی‌های جوانان روستاها ظرفیتشان برای تشکیل انژیو‌ها و خدمت‌رسانی به مردم استفاده کنند.

افزایش سرانه فضای ورزشی شهر و روستاهای قم

حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم نیز خاطرنشان کرد: سرانه فضای ورزشی در شهر قم 40 سانتی‌متر بود و با تلاش‌هایی که صورت گرفت امروز این سرانه به 50 سانتی‌متر رسیده است، اما خوشبختانه در روستاها و بخش‌های بخش مرکزی قم سرانه فضای ورزشی به 2 متر رسیده است که البته کافی نیست و باید افزایش یابد و در همین راستا علاوه به 7 خانه ورزش روستایی که در بخش مرکزی قم وجود دارد اقدام به ساخت 3 خانه ورزش روستایی کردیم.

ضرورت احداث صنایع تبدیلی شیر در قنوات

در ادامه این جلسه امام‌جمعه قنوات بیان کرد: شهر قنوات قطب تولید شیر در استان قم است و باید از این ظرفیت بهترین استفاده را کرده و احداث صنایع تبدیلی در این منطقه روی بیاوریم.

حجت‌الاسلام رضا کرمی پور ادامه داد: امکاناتی برای گسترش شادابی و ورزش در روستاهای قم ایجادشده است اما باید توجه داشت که تا چه اندازه مردم از این امکانات بهره می‌برند.

آمایش 60 هزار تبعه افغانی در قم

رمضان پناهی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم نیز در پایان با اشاره به آمایش 60 هزار تبعه افغانی در قم تصریح کرد: اتباع غیر ایرانی که به‌صورت قانونی در ایران حضور دارند می‌توانند دارای شغل بوده و از مزایای بیمه‌های درمانی نیز می‌توانند استفاده کنند، همچنین فرزندان همه اتباع کشور از خدمات تحصیلی برخوردار هستند، باید از تمام حقوق آموزشی برخوردار باشند.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان

فاطمه میرزانژاد، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان از اجرای طرح شهید محمودوند در گردآوری اطلاعات کودکان بازمانده از تحصیل در سامانه وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در مراحل بعدی اسامی دانش‌آموزان ترک‌تحصیل کرده شناسایی نشده به سایر نهاد‌ها مانند کمیته امداد، بهزیستی، اداره کار و نیز استانداری ارسال و از ظرفیت آنها برای شناسایی سایر کودکان استفاده می‌شود. 

او همچنین افزود: اداره کار با اعطاء بسته‌های حمایتی مالی و معیشتی به خانواده‌های دارای فقر مالی، بهزیستی با کمک به کودکان با بیماری‌های خاص و حمایت از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، دادگستری با حمایت قضایی از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، ثبت احوال با کمک برای ثبت مشخصات و دریافت شناسنامه برای ایجاد هویت و ثبت‌نام در سامانه‌های آموزش و کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان پای کار هستند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

معاون آموزش و پرروش گیلان تصریح کرد: در این طرح از تمامی ظرفیت‌های استان برای شناسایی و بازگرداندن دانش‌آموزان به تحصیل استفاده می‌شود.

به گفته میرزانژاد، ۱۵۴ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و ۱۲۸ دانش‌آموز در مقطع متوسطه با اجرای این طرح در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ به تحصیل بازگردانده شدند.

طرح شهید علی محمودوند که شهید شاخص گروه تفحص با ۷۰ درصد جانبازی شیمیایی، قطع پا و ۲۵ ساچمه در دست بود، برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و بازگرداندن آنها به مدارس در کشور و از جمله استان گیلان اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها / معلمان بجنوردی از سختی‌های شغل‌شان می‌گویند
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد