Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@19:52:27 GMT

دستور پخت راسته گاو با ادویه

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۳۸۵۷۵

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284


مواد لازم:
یک و یک چهارم قاشق غذاخوری پاپریکا
یک قاشق غذاخوری نمک بدون ید
یک قاشق چای‌خوری پودر سیر
نصف قاشق چای‌خوری فلفل سیاه آسیاب شده
نصف قاشق چای‌خوری پودر پیاز
نصف قاشق چای‌خوری فلفل کاین آسیاب شده
نصف قاشق چای‌خوری پونه کوهی خشک شده
و نصف قاشق چای‌خوری آویشن خشک شده
یک و نیم کیلو گوشت راسته گاو

راسته گاو و گوساله جزو لذیذترین قسمت گوشت آن است که فقط با ترکیب ادویه‌های مختلف با آن شما می‌توانید گوشت بریان شده خوشمزه ‌ای بپزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ویدیوی این دستور پخت را با زیرنویس فارسی در تابناک ببینید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ته چین آشپزی گاو گوشت گاو ویدیو فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا آسیاب به نوبت؟ | وقتی آسیابان‌های تهران بیکار شدند

همشهری آنلاین – ابوذر چهل‌امیرانی: تهران روزگاری ده‌ها آسیاب داشت؛ همان روزها که تهران نه کلانشهری در محاصره برج‌ها و بزرگراه‌ها، بلکه آبادی‌ کوچکی بود با زمین‌های زراعی فراوان. علیرضا زمانی، تهران‌پژوه، می‌گوید: «بیشتر آسیاب‌های تهران آسیاب آبی بود؛ یعنی گردونه آسیاب با آب رودخانه‌ها به گردش در می‌آمد.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

تهران در جنوب و شمال مزارع گندم بسیار داشت و وجود مزراع گندم نیز وجود آسیاب‌های فراوان را توجیه می‌کرد. شمار آسیاب‌های تهران آنقدر زیاد بود که تنها در گستره دولاب ۷ آسیاب وجود داشت. در طرشت ۳ آسیاب، در شمیران آسیاب‌های معروفی چون آسیاب‌ گیلاسی دربند یا آسیاب چیذر و نیز آسیاب‌های معروفی چون آسیاب یوسف‌آباد، آسیاب والی و آسیاب جلالی گندم‌ها و در دیگر آبادی‌ها محصولات کشاورزی را آرد می‌کردند.»

در دوران اوج فعالیت آسیاب‌ها، آسیابان‌ها که مسئولیت آرد کردن گندم را برعهده داشتند، میان کشاورزان بسیار محبوب و البته کارراه‌انداز بودند. مسئولیت آسیابان اما تنها انجام فرایند آرد کردن گندم نبود. زمانی ادامه می‌دهد: «در روزگاری که بسیاری از روستانشینان شمیرانی و آبادی‌های اطراف تهران با کشاورزی و کشت گندم روزگار می‌گذراندند، محصولات بسیاری برای آرد شدن به آسیاب فرستاده می‌شد. از طرفی، اگرچه تهران آسیاب‌های بسیار داشت، اما همه آبادی‌ها از آسیاب بی‌بهره بودند. بنابراین، گندم‌های خود را به روستاهایی می‌بردند که آسیاب داشتند. در نتیجه گاهی شمار کیسه‌های گندم آنقدر زیاد می‌شد که آسیابان باید میان کشاورزان نوبت تعیین می‌کرد. اصطلاح آسیاب به نوبت نیز از همین‌ جا ورد زبان مردم شده و هنوز در فرهنگ عامه کاربرد دارد.»

کار و کاسبی آسیابان‌ها اما با ساخت کارخانه‌های آرد و صنعتی شدن فرایند آرد کردن گندم کساد شد و به‌تدریج با از رونق افتادن آسیاب‌ها، آسیابان‌ها نیز به فکر شغل دیگری برای خودشان افتادند. زمانی می‌گوید: «اولین سیلوی نگهداری گندم در حدود سال ۱۳۱۸ و در دوران پهلوی اول ساخته و کمی بعد نیز کارخانه‌ آرد مجاور آن تاسیس شد. با توسعه این کارخانه‌ها و نیز از میان رفتن زمین‌های کشاورزی در اثر توسعه شهر، دیگر نیازی به ادامه فعالیت آسیاب‌ها وجود نداشت. به عنوان مثال، در شمیران از میانه‌های دهه ۳۰ بسیاری از آبادی‌ها به محله‌های مدرن شمال شهر تبدیل شدند و با از بین رفتن زمین‌های کشاورزی، شغل‌های وابسته به آن مثل آسیابان هم به فراموشی سپرده شد.»

کد خبر 843770 برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی محله هویت شهری همشهری محله مهارت‌ها شغل کشاورزی تاریخ عمومی ایران

دیگر خبرها

  • چرا آسیاب به نوبت؟ | وقتی آسیابان‌های تهران بیکار شدند
  • طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی (فیلم)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • برادر کونته اینزاگی را مسخره کرد: به ما نمی‌خوری!
  • بومی سازی تراشه تشخیص کیفیت گوشت
  • طرز تهیه مینی چیزکیک لیمویی، ساده و خوشمزه (فیلم)
  • لیست محصولات عطاری شامل چیست؟
  • آسیاب شاه به تاریخ پیوست
  • کشف پودر و قرص بدنسازی قاچاق در مرودشت
  • برگ این درخت در بهار فقط کار می کند