Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان با تاکید بر تثبیت منطقی نرخ کالاها گفت: بخشی از این افزایش قیمت ها واقعی و بخشی کاذب است و باید راهکاری اندیشیده تا قیمت گذاری منصفانه انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مصطفی سالاری، استاندار گیلان عصر امروز( ۷ مهر) در نشست ستاد تنظیم بازار با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی به ویژه اقلام خوراکی مورد نیاز مردم گفت: بسیاری از این اجناس تولید سال گذشته است که بر اساس تورم ایجاد شده با قیمت دوبرابر به فروش می رسد و باید رفتاری معقول دراین خصوص اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بخشی از این افزایش قیمت ها واقعی و بخشی کاذب است و باید راهکاری اندیشیده تا قیمت گذاری منصفانه انجام شود.


سالاری با تاکید بر تثبیت منطقی نرخ اجناس در تعامل با اصناف اذعان کرد: خرده فروشان کالا را در شرایطی خاص با قیمتی گران تر از گذشته خریداری کرده و بفروش می رسانند و برخورد بدون منطق با این افراد غیر از تولید پرونده در تعزیرات، هیچ نتیجه ایی نخواهد داشت.


وی تاکید کرد: باید با تعریف معیاری منطقی توسط کمیته نظارت و اصناف به چارچوبی مشخص رسیده و روش منصافه توام با منطق محاسباتی را در پیش گیریم.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه تولید کننده و مصرف کننده حلقه های یک زنجیر بوده و در امتداد یکدیگر قرار دارند افزود: باید روشی منصفانه در پیش گرفته و بی جهت در جایی که رفتارمان منطقی نیست با ارائه آمار برای مردم پرونده ایجاد نکنیم.

وی با تصریح اینکه نباید همه را مجرم بپنداریم افزود: روشی منصفانه و قابل اجرا اندیشیده و فقط با متخلفان برخورد کنیم نه اینکه همه اصناف را متخلف بدانیم.


سالاری با اشاره به حمل و نقل و تاکید بر اینکه استان هیچ گونه مشکلی در مباحث حمل و نقل ندارد افزود: مشکلات کشوری در زمینه حمل و نقل بر استان گیلان نیز تاثیر گذارده و برخی کمبودها بخاطر مشکلات حمل و نقل بین استانی برخی اقلام است. 


وی با بیان اینکه بازار تهران تعیین کننده قیمت کالاها در کشور است تصریح کرد: قیمت بازار تهران بر کل کشور اثر گداشته و این بازار تعیین کننده روزانه قیمت کالاهاست.

استاندار گیلان در ادامه با تاکید بر حضور مدیران در جلسات اظهار کرد: در شرایط کنونی هیچ کاری مهمتر از خدمت به مردم و حضور در چنین جلسلت مهمی نیست و رئیس دانشگاه علوم پزشکی باید شخصا در جلسه حضور یابد.

 

سالاری ادامه داد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی چه کار واجبتری از این جلسه مهم استانی دارد و اگر مدیری شغل دومی دارد پس مدیریت خود را کنار بگذارد.

وی تاکید کرد: شغل مدیریت تصدی امور عمومی برای خدمت به مردم است و مدیران شخصا در چنین جلساتی شرکت کنند.
نماینده عالی دولت خواستار اتخاد تصمیمات منطقی توسط مدیران برای جلوگیری از اجحاف به مردم و اصناف شد و خاطرنشان کرد: اصناف از مردم هستند و همواره همراه و همگام با دولت بوده و نباید نگاهی منفی به آنها داشته باشیم.
وی تصریح کرد: باید با کمک اصناف مشکلات را رفع کرده و به ثبات قیمتی برسیم. پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفاع مقدس وزیر بهداشت حادثه تروریستی اهواز اهواز مشکلات اقتصادی شیراز مجلس اینفوگرافی آیت الله مکارم شیرازی نماز جمعه افزایش قیمت ها تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد

اکبر ابدالی گفت: پروانه‌های صادر شده در بخش تولیدی و خدمات فنی به تعداد یک هزار و ۸۵۷ فقره با سرمایه گذاری پنج هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ نفر و همچنین در بخش توزیعی و خدماتی به تعداد سه‌هزار و ۷۸۴ مورد با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۴۶۰ نفر بوده‌است.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم  با اشاره به سایر فعالیت‌های انجام شده در حوزه اصناف استان طی سال گذشته نیز افزود: در سال ۱۴۰۲، ۱۹ انتخابات صنفی در استان قم برگزار و مسئولان اتحادیه‌ها تعیین شدند، همچنین در این مدت با تشکیل جلسات کارشناسی در خصوص قیمت گذاری ۲۲ قلم کالا اقدام لازم صورت گرفت.

او در ادامه گفت: سال گذشته ۵۷۹ متقاضی دریافت تسهیلات در بخش اصناف استان به مبلغ یک‌هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال در قالب تسهیلات رونق تولید، تبصره ۱۸، مشاغل خانگی و سایر موارد به بانک‌های عامل معرفی شدند.

گفتنی است مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

همچنین از مردم خواسته شده‌است به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B ۲ n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.

براساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد