Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی؛ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در جلسه‌ای که در استانداری استان مرکزی با حضور استاندار، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و برخی مسئولان مرکزی در راستای هماهنگی مسابقات قرآن برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات و معظلات اجتماعی به دلیل دوری از آموزه‌های دینی به ویژه قرآن کریم است و اشاعه فرهنگ قرآن و برگزاری مسابقات مختلف می‌تواند گام مهمی در جهت گرایش جامعه به معنویت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حاکمیت قرآن گفتمان‌سازی در مراکز آموزش از قبیل مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و برنامه‌های تبلیغی رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی محقق می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بیش از ۱۰ هزار نخبه قرآنی برای رسیدن به مسابقات قرآن و عترت اراک با یکدیگر رقابت کرده‌اند تا هزار نفر به مرحله کشوری راه پیدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی افزود: تاکنون ۴۰ دوره مسابقه قرآن و عترت از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در نقاط مختلف کشور برگزار شده که تنها در بخش بزرگسالان بیش از یکصد هزار فعال قرآنی در ۴۰۰ شهر و شهرستان در رشته‌های مختلف ترتیل، حفظ، قرائت، همخوانی و اذان با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.

وی تاکید کرد: پایه و اساس جمهوری اسلامی براساس حاکمیت قرآن است و برای تحقق این مهم باید گفتمان قرآنی در لایه‌های مختلف جامعه به ویژه در مراکز علمی و دانشگاهی حاکم شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این رویداد بزرگ قرآنی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اندیشیده شده و مسئولان ارشد استان مرکزی نیز حمایت‌های بسیاری از اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت از دهم تا بیست و سوم مهر ماه جاری در اراک برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور استان مرکزی اوقاف و امور خیریه قرآن مشکلات قرآن کریم جامعه رسانه ملی امور خیریه رقابت جمهوری اسلامی اداره کل اوقاف و امور خیریه اوقاف و امور خیریه جامعه جمهوری اسلامی رسانه قرآن پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت:این کارگاه چه به منظور آشنایی و استفاده بهینه از سامانه جامع امور قرآنی با حضور مدیران موسسات قرآن و عترت استان برگزار شد. امین درخشان افزود: یکی از نکات برگزاری این کارگاه ساماندهی و بسط و گسترش نظام‌مند امورات قرآنی در استان بوده است به نوعی یک سامانه راهبر و پشتیبان برای موسسات قرآن و عترت می‌تواند گام و نقش بسزایی در این زمینه ایفا نماید. درخشان اظهار داشت:این چنین برنامه‌هایی می‌تواند شروع یک جریان سازی قرآنی در استان و به تبع آن کشور باشد و به نوعی رصد مسائل قرآنی در سطح کلان می‌تواند گام مهمی برای تحقق مسائل قرآنی و تصمیم‌گیری‌های کلان برای متولیان و مروجان امورات قرآنی درجامعه باشد. رئیس گروه قرآن و عترت هم گفت: در این کارگاه ضمن اشاره به اینکه سامانه حمد می‌تواند چتر مناسبی برای افراد قرآنی باشد و از این طریق بیمه فعالان قرآنی، ساماندهی کلاس‌های قرآن، ارائه تسهیلات، بهره‌مندی اتحادیه‌هاو تشکل‌های قرآنی و همچنین هیئت‌های رسیدگی به صدور مجوز‌های قرآنی می‌تواند نقطه قوتی برای متولیان وجامعه قرآنی باشد. مصلحی افزود :تقویت و هدایت فعالیت‌های موسسات قرآن عترت سراسر کشور منوط به توجه ویژه مسئولان و در ادامه مدیران موسسات قرآن و عترت سراسر کشور به این سانه می‌باشد.  درپایان مدیران موسسات به بیان مشکلات خود در سامانه حمد اشاره کردند.

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی