Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

خوردن ماهي سالمون به ميزان يک تا 4 بار در هفته، خطر سکته مغزي را تا کاهش مي دهد
پيشگيري از سکته مغزي به طرق مختلفي امکان‌ پذير است. يکي از اين راه‌ها مي‌تواند رژيم غذايي مناسب باشد. البته گرچه هنوز در مورد تاثير خاص رژيم غذايي در شيوع سکته، شواهد محکمي در دست نيست، ولي بسياري از پزشکان معتقدند که رژيم درماني سبب کاهش فشار خون شده، در نتيجه سبب کاهش خطر بروز سکته مغزي مي ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حضور راديکال ‌هاي آزاد رگ ‌هاي مغزي سريع ‌تر دچار ضايعه مي ‌شوند، بنابراين افزايش مصرف مواد مغذي آنتي اکسيداني، به مبارزه عليه خطر راديکال‌ هاي آزاد کمک مي‌ کند.
اسفناج: علاوه بر منيزيم، اسفناج حاوي اسيد فوليک است که خطر ابتلا به سکته مغزي را مي تواند تا 20 درصد کاهش دهد. دريافت روزانه 200 ميکروگرم فولات در روز يعني نصف فنجان اسفناج پخته شده به رژيم غذايي براي پيشگيري از سکته مغزي مفيد است.
بادام: انواع بادام ضمن اين که کاهنده ميزان کلسترول است، منبع غني از ويتامينEنيز محسوب مي شود؛ آنتي اکسيداني که از تشکيل پلاک در شريان ها جلوگيري مي کند و از خطر ابتلا به سکته مغزي مي کاهد.
ماهي سالمون: اينطور نشان داده شده که خوردن ماهي سالمون به ميزان يک تا 4 بار در هفته، خطر سکته مغزي را تا 27 درصد کاهش مي دهد و اين را محققان دانشکده پزشکي دانشگاه هاروارد گفته اند. چربي هاي امگا 3 موجود در اين ماهي ضمن کاهش التهاب در شريان ها و کمک به بهبود جريان خون، از احتمال لخته شدن خون مي کاهد.

دريافت روزانه محصولات لبني کم چرب راه مفيدي براي پيشگيري از سکته مغزي است
بلغور جوي دو سر: مصرف روزانه يک وعده بلغور جو منجر به کاهش کلسترول بد يا ال دي ال مي شود. اين نوع کلسترول باعث بروز پلاک در رگ هاي خوني اطراف مغز و خطر ابتلا به سکته مغزي ايسکميک خواهد شد که رايج ترين نوع سکته است. اگر شما در معرض خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي هستيد، کلسترول ال دي ال خود را بايد پايين تر از سطح 100 ميلي گرم در ميلي ليتر نگه داريد. ضمن اين که روزانه 20 گرم فيبر محلول را وارد رژيم غذايي خود کنيد. اين ميزان يعني 3 چهارم فنجان بلغور جو.
لوبياي سياه و سفيد: مصرف روزانه 3 چهارم فنجان انواع لوبيا به علت وجود فيبر موجود در آن، خطر ابتلا به سکته مغزي را تا 30 درصد مي کاهد.
سيب زميني شيرين: اين نوع سيب زميني علاوه بر اين که حاوي فيبر محلول است، سرشار از آنتي اکسيدان ها براي جلوگيري از تشکيل پلاک در رگ هاي خوني اطراف مغز نيز هست. نصف فنجان سيب زميني شيرين، 1.8 گرم فيبر محلول دارد.
بلوبري: آنتي اکسيدان هاي موجود در اين ميوه منجر به بهبود جريان خون و کاهش التهاب در بدن مي شوند. هدف، دريافت روزانه هفت تا ده وعده از انواع ميوه ها و سبزيجات در روز براي دفع خطر سکته مغزي است.
شير کم چرب: مطالعات نشان داده خطر ابتلا به فشار خون بالا در کساني که شير نمي نوشند، دو برابر بيشتر از سايريني است که شير را وارد رژيم غذايي شان مي کنند. محصولات لبني به خاطر وجود کلسيم، منيزيم و پتاسيم، خطر ابتلا به فشار خون بالا و در نهايت سکته مغزي ناشي از آن را دفع مي کنند. دريافت روزانه دو تا سه وعده از محصولات لبني کم چرب راه مفيدي براي پيشگيري از بيماري هاي قلبي عروقي و سکته مغزي است.
دانه کدو تنبل: يک مطالعه در ميان افرادي که داراي فشار خون بالا بودند، نشان داده خوردن غذاهاي سرشار از منيزيم منجر به کاهش 30 درصدي خطر ابتلا به سکته مغزي مي شود. علاوه بر دانه کدو تنبل، جو، گندم سياه، اسفناج و انواع لوبيا نيز سرشار از منيزيم هستند.
منبع:salamatnews.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ دلیل که باید انار بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

انار در انواع ترش و شیرین و ملس وجود دارد. در ادامه ۷ خاصیت بی نظیر انار را بخوانید:

۱) آنتی اکسیدان‌های موجود در انار از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند.

۲) به هضم بهتر غذا خوردن انار کمک می‌کند.

۳) انار از ابتلا به فشار خون بالا پیشگیری می‌کند.

۴) مصرف انار باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

۵) برای افراد کم خون و ضعیف مصرف انار مفید است.

۶) انار موجب کاهش سطح کورتیزول خون و پایین آمدن میزان استرس می‌شود.

۷) انار موجب افزایش میل جنسی می‌شود.

با دانستن اینهمه خاصیت انار این میوه خوشمزه پاییزی باز هم می‌خواهید از مصرف آن سر باز بزنید؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید