Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم درخشان، مسئول کتابخانه عمومی امامزاده حیدر(ع) بهبهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: برنامه آموزشی «شوق کاردستی» در این کتابخانه برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این برنامه را پرکردن اوقات فراغت کودکان، ارتقاء سطح دانش و مهارت آن ها و بکارگیری قوه ذهن و استعداد کودکان در استفاده از ابزار و وسایل عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درخشان اذعان داشت: این برنامه در ابتدا با معرفی ابزار مورد نیاز و آشنا کردن کودکان با نحوه استفاده از وسایل و ابزار و آموزش اولیه آغاز گردید، سپس از کودکان خواسته شد که همزمان آنچه را با چشم می بینند انجام دهند و در هر مرحله از کار اگر مشکلی دارند با سؤال کردن و تکرار آموزش در کنار آن ها بتوانند به کار خود ادامه دهند.

مسئول کتابخانه عمومی امامزاده حیدر(ع) بهبهان افزود: در این برنامه آموزشی همچنین به آن ها آموزش داده شد که بتوانند با استفاده از وسایل ساده ای که در اطراف خود می بینند چیزهای زیبا، جالب و پر کاربردی درست کنند.

در انتهای این برنامه، کاردستی هایی که درست کرده بودند به یادگار در بخش کودک کتابخانه نصب شد.

انتهای پیام/گ

برگزاری دوره آموزشی تهیه کاردستی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه عمومی اوقات فراغت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش نماز به کودکان نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در جلسه شورای اقامه نماز و شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان گفت: ستاد اقامه نماز ۲ مسئولیت بسیار مهم اسلامی را برعهده دارد که یکی مسئولیت نماز و برکات و آثار زیادی که در جامعه و امت اسلامی دارد و دیگری مسئله امام زمان (عج) و بنیاد مهدویت که عامل مهمی در اتحاد امت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه نماز از سوی مسئولان استان، افزود: طبق آیات شریفه قرآن کریم نماز یک تابلوی بسیار مهمی است و اگر عمیق به این آیه نگاه شود متوجه می شویم که نماز ناهی از فحشا و منکر است و می تواند برای ما راهنما باشد.

وی ادامه داد: آیات شریفه قرآن را همه ما می شنویم اما اینکه تلقی ما از آیات شریفه قرآن و اینکه آیه ای که خداوند  فرموده را چگونه در جامعه پیاده کنیم.

فلسفه اصلی نماز «ذکر الله» است

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه فلسفه اصلی نماز «ذکر الله» است، گفت: جامعه و مردم باید همیشه به یاد خدا باشند و برای عملی کردن آن باید علاقه به نماز ایجاد شود تا مردم و جامعه به نماز علاقمند شوند و برای مردم جاذبه داشته باشد.

وی افزود: باید مساجدی که افراد برای نماز خواندن به آن مراجعه می کنند در بهترین مکان ها ساخته شود و از خادمان، عوامل و ابزار و وسایل بسیار خوبی برخوردار باشد تا سبب جذب مردم شود.

امام جمعه گرگان گفت: حتی نمازخانه های مدارس نیز باید در فضای مناسبی قرار داشته باشند تا سبب جذب دانش آموزان به نمازخانه و خواندن نماز شود.

وی با تاکید بر اینکه برای ساخت مساجد باید شرایط و ضوابطی گذاشته شود، افزود: اگر بخواهیم در حوزه نماز کار زیربنایی و اساسی انجام شود باید راه و روش آن را بلد باشیم.

نباید بدون برنامه ریزی آموزش نماز را انجام داد

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: باید بچه ها را از کودکی به نماز علاقمند کرد و نباید بدون هیچ برنامه ریزی درست و حساب شده نسبت به آموزش نماز اقدام نمود.

وی گفت: طلابی که برای آموزش به مدارس فرستاده می شوند نیز باید از قبل آموزش های لازم را فرا گرفته باشند تا بتوانند به خوبی با نوجوانان ارتباط برقرار کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارداشت: اگر رئیس و مدیرکل یک اداره انگیزه برای شرکت در نماز را داشته باشد، کارمندش نیز خود به خود علاقمند شده و به سمت نماز کشیده می شود نه اینکه مجبور به شرکت در نماز باشد.

آرمان های امام زمان(عج) به خوبی معرفی شود

وی با اشاره به مسئله مهدویت نیز گفت: امام زمان(عج) موعودی است که همه فرق و مذاهب اسلامی به آن معتقد و منتظر آن منجی هستند.

آیت الله نورمفیدی در خصوص چگونگی معرفی امام زمان(عج)، افزود: هدف امام زمان (عج) ایجاد وحدت امت اسلامی است و باید آرمان های این امام به خوبی معرفی و اجرا شود.

وی گفت: اگر ما با توجه به آرمان های اسلام و اهداف نبی مکرم اسلام بیاییم هدف و قیام امام زمان(عج) را در قالب آیات قرآن و اهداف امت اسلامی و اسلام قرار دهیم و بر آن پایه با دنیا حرف بزنیم کدام مسلمان می تواند مخالفت کند.

امام زمان (عج) عامل وحدت برای کل بشریت است

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه همه مذاهب منتظر منجی هستند، افزود: امام زمان (عج) نه فقط برای امت اسلامی بلکه برای کل بشریت می تواند عامل وحدت باشد.

وی ادامه داد: شخصیت بزرگ جهانی امام زمان (عج) باید به خوبی معرفی شود و نباید این امام را نسبت به اهدافش کوچک کرد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به عملیات «وعده صادق» از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراهی نیروهای مسلح و ارتش، این اقدام را از جهات مختلف بسیار مهم خواند و گفت: زمانی که اسرائیلی ها به کنسولگری ایران در سوریه حمله کردند بسیاری در داخل می گفتند ایران نمی تواند پاسخ دهد که این باعث تاسف بود.

وی افزود: برخی مشکلات باعث شده بود که آنها پیشرفت این کشور را نبینند و نادیده باشند. باید در حرف زدن هایتان منصف باشید.

عملیات «وعده صادق» باعث تعجب دنیا شد
نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: عده ای که می گفتند ایران در برابر اسرائیل نمی تواند بایستد ولی دیدند می تواند و دنیا انگشت تعجب گرفته است.

وی گفت: ایران از لحاظ موقعیت، زمانی را انتخاب کرد که حقوق و سیاست بین الملل این حق را به ایران می دهد که بتواند در برابر تجاوز به خاکش در کنسولگری و سفارت در دمشق، این عملیات را انجام دهد.

آیت الله نورمفیدی افزود: این عملیات زمانی که خشم ملت ها و خود آمریکا علیه اسرائیل عمومی شده بود، انجام شد و ملت ها در تمام کشورهای دنیا با ما موافق بودند.

وی با بیان اینکه ایران از نظر سیاسی در این عملیات بسیار برد کرده است، گفت: کسانی که در داخل کشور دائما با بی اعتنایی به نظام مقدس جمهوری اسلامی نگاه می کنند، بدانند ایران به جایگاهی رسیده که می تواند حتی آمریکا را اگر بخواهد از هر پایگاهی در این منطقه دست از پا خطا کند، بکوبد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به جایگاه بالای ایران در قدرت نظامی منطقه ای و بین المللی، اظهارامیدواری کرد: با این قدرت نمایی ایران اسرائیل و اربابانش سرعقل بیایند و شعور پیدا کنند و موجب ترس آنها شود و سرجایشان بنشینند.

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • آموزش نماز به کودکان نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی اردیبهشت ماه
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • انتقاد یک مربی از برگزار نشدن دوره‌های کوهنوردی در خوزستان