Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - نماينده مردم طبس، فردوس، سرايان و بشرويه در مجلس شوراي اسلامي گفت: خاک صنعتي بشرويه اگر براي نمونه گيري و آزمايش خاک است بايد چند دستگاه خارج شود نه اينکه گلايه مردم را در پي داشته باشد.

به گزارش ايرنا محمدرضا اميرحسنخاني شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصي اشتغال و کميسيون هماهنگي بانک هاي خراسان جنوبي که به رياست استاندار برگزار شد افزود: بايد سرمايه گذار اين طرح را مجاب کنيم تا واحدهاي فرآوري خاک هاي صنعتي داخل همين شهرستان فعال شود نه اينکه خاک به صورت خام خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خراسان جنوبي هم در اين نشست به خروج خاک هاي صنعتي نسوز شهرستان بشرويه به صورت خام از استان اشاره کرد و گفت: فرماندار و مسئولان اين شهرستان به هر روشي که شده براي استقرار واحدهاي فرآوري بکوشند.
محمدمهدي مروج الشريعه با تاکيد بر اينکه خروج مواد اوليه و خام معدني از استان افتخار نيست اظهار داشت: براي استاني که بالاترين مزيت آن معدن است اين امتياز و روش مديريتي خوبي نيست.
نماينده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبي ادامه داد: شهرستان بشرويه به حوزه پنل هاي خورشيدي ورود کرده و ظرفيت توليد حداقل 100 مگاوات برق خورشيدي را دارد که مي توانيم با رايزيني استاندار و نمايندگان مجلس زيرساخت هاي لازم را براي اين ظرفيت مهم در شهرستان فراهم کنيم.
وي بيان کرد: در حال حاضر شرايط لازم براي استفاده از اين ظرفيت مهم توسط فرمانداري فراهم شده که خواهش داريم رويکرد ويژه اي در اين ارتباط بين مديران شکل بگيرد.
پنل هاي خورشيدي تيرماه امسال با موافقت کارگروه ملي اشتغال و توجيه کسب درآمد، ويژه اين استان به طرح هاي اشتغال اضافه شده است.
فرماندار بشرويه هم در اين نشست گفت: از ابتداي ابلاغ تسهيلات اشتغال پايدار روستايي و عشايري 39 جلسه در شهرستان برگزار و در مجموع 439 طرح اشتغال بررسي شد.
عليرضا زمان زاده اظهار داشت: تاکنون 252 طرح اشتغال به بانک هاي عامل شهرستان معرفي شده است.
وي گفت: در مجموع 59 طرح اشتغال روستايي به مبلغ 15 ميليارد و 302 ميليون تومان در شهرستان پرداخت شده که 95 درصد مربوط به بخش کشاورزي بوده است.
فرماندار بشرويه يکي از مشکلات طرح هاي اشتغال را افزايش قيمت ها دانست و گفت: انتظار مي رود طرح هايي که هنوز پرداخت نشده بين 30 تا 45 درصد افزايش تسهيلات داده شود.
وي بيان کرد: بيشتر طرح هاي کشاورزي در حوزه دام و طيور بوده اما با توجه به تعدد طرح ها در استان پرداخت طرح هاي شهرستان محدود شده است.
7557*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد

مصوبه هیئت وزیران در خصوص تعیین حجت‌الله عبدالملکی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اصلاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 1403/2/5 به پیشنهاد شماره 54103/13504 مورخ 1403/2/1 معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

در بند (1) تصویب نامه شماره 232114/ت62294هـ مورخ 1402/12/16، بعد از عبارت «صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌ها» عبارت «و با رعایت تبصره ذیل ماده (23) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395 و در هماهنگی با وزیر امور اقتصادی و دارایی» الحاق و جزهای بند یادشده به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«الف- اعمال نظارت عالیه بر فعالیت های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین آنها موضوع بند (هـ) ماده (4) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372.

ب- پیشنهاد نصب و عزل اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی به وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت ارائه به رییس جمهور در راستای ماده (6) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران.

ج- پیگیری و نظارت بر اجرای بند (الف) ماده (65) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب 1395.»

این مصوبه توسط محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری در تاریخ 8 اردیبهشت ماه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای اورتون؛ فرهاد مشیری از توافق برای فروش باشگاه خارج می‌شود
  • ۴ سال سرنوشت کشور را به دست افراد اصلح بسپاریم
  • اظهارات رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان در مورد بورسیه صنعتی دانشجویان
  • سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از محیط زیست خارج شد
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از محدوده محیط زیست خارج شد
  • جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر