Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود گذشت یک هفته از آغاز ماه مهر، این بار دانشجویان دانشکده تویسرکان با مشکل افزایش اجاره بهای خوابگاه روبرو شده‌اند که این مسئله موجب اعتراض آنان شده است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو-کیانوش رضایی؛ شروع سال تحصیلی دانشگاه ها همیشه با یک دغدغه مهم به نام خوابگاه همراه بوده؛به طوری که غالبا به عنوان یک ابرچالش برای دانشجویان غیربومی مطرح است و اگر مسئولین دانشگاه نتوانند مدیریت صحیحی نسبت به تهیه خوابگاه برای دانشجویان خود داشته باشند به میزان قابل توجهی از جذب دانشجوی آن دانشگاه کاسته خواهد شد و از دور رقابت با سایر دانشگاه‌های رقیب کنار گذاشته خواهند شد؛ چراکه خوابگاه مهمترین مساله یک دانشجوی غیر بومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  اینبار با وجود گذشت یک هفته از آغاز ماه مهر، مشکل خوابگاه و دانشجوی خوابگاهی به سراغ دانشجویان دانشکده تویسرکان رفته و باعث ایجاد اعتراضات آنان شده است.   در همین رابطه یکی از دانشجویان معترض دانشکده تویسرکان به خبرنگار خبرگزاری دانشجو، می گوید: زمانی که در دفترچه کنکور، دانشگاهمان را انتخاب کردیم در دفترچه نامی از تویسرکان نبود و ما با عنوان دانشگاه بوعلی در اینجا قبول شدیم؛ اما زمانی که برای ثبت نام مراجعه می‌کنند آنان ما را به دانشکده اقماری تویسرکان انتقال می‌دهند.   وی در انتقاد به کم کاری این دانشکده نسبت به تحویل خوابگاه ادامه می دهد: در زمان انتخاب رشته در دفترچه قید شده که اگر دانشگاه تعهد خوابگاه نداشته باشد، یا در دفترچه کنکور و یا در سایت دانشگاه اعلام خواهد شد این در حالی است که ما هیچ اطلاعیه ای در خصوص عدم تعهد دانشگاه نسبت به ارائه خوابگاه پیدا نکردیم.
این دانشجوی معترض با اشاره به اینکه هزینه خوابگاه در سال گذشته ۵۶۰ هزار تومان بود، می گوید: امسال همان خوابگاه با امکانات بسیار ناچیز به مبلغ یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده که پس از اعتراضات دانشجویان، این اجاره بها به میزان ۸۰۰ تومان کاهش یافت که این مبلغ برای چنین خوابگاه بدون امکاناتی بسیار زیاد است.
این دانشجوی دانشکده تویسرکان با بیان اینکه هرگاه نسبت به کاستی‌های دانشگاه اعتراض داشتیم با لحنی قلدرانه به ما گفتند می‌خواستید اینجا را انتخاب نکنید، ادامه می دهد: دانشگاه با اینکه تعهد خوابگاه داشته؛ اما هیچ خوابگاهی ندارد و همین خوابگاه‌های موجود متعلق به دانشگاه آزاد است که اجاره شده است.
وی می گوید: مشکل وقتی ادامه پیدا می‌کند که خوابگاه در دورترین نقطه از دانشگاه قرار دارد و اگر روزی از سرویس جا بمانیم، مبلغ زیادی را باید برای رسیدن به دانشگاه پرداخت کنیم؛ زیرا حتی خط تاکسی به دانشگاه وجود ندارد.   با همکاری شورای تامین شهرستان، اجاره بهای خوابگاه را کاهش دادیم همچنین حامد عطریان، رئیس امور دانشجویی و امور خوابگاه‌های دانشکده تویسرکان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، می گوید: دانشکده تویسرکان هیچگونه تعهدی نسبت به تامین خوابگاه نداشته و حتی اگر دفترچه کنکور را نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که در آن قید شده با توجه به امکاناتی که در دانشکده‌ها وجود دارد، خوابگاه تعلق می‌گیرد.

عطریان ادامه می دهد: هرساله خوابگاهی را از دانشگاه اجاره می کنیم و در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم؛ اما با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده اجاره این خوابگاه از سوی دانشگاه آزاد حدود دو برابر افزایش پیدا کرده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و با هماهنگی شورای تامین، این مبلغ مقداری کاهش پیدا کرد و به ۸۰۰ هزار تومان رسید.

رئیس امور دانشجویی و امور خوابگاه‌های دانشکده تویسرکان با بیان اینکه خوابگاهی که در اختیار داریم خوابگاه استیجاری است و خوابگاه ملکی نیست، می گوید: خوابگاه‌ها دارای دو نرخ هستند، یک مبلغ مربوط به خوابگاه‌های صندوق رفاه است و یک مبلغ مربوط به خوابگاه‌های خودگردان است که در خوابگاه‌های خودگردان هزینه تمام شده از دانشجو اخذ می‌شود.   وی اظهار داشت: ما هزینه تمام شده را از دانشجو نگرفتیم که اگر هزینه تمام شده برای هر دانشجو را حساب کنید در ۱۰ ماه باید مبلغ ۱۵۰۰ هزار تومان پرداخت کند؛ اما ما از دانشجو مبلغ ۸۰۰ هزار تومان دریافت کردیم.
عطریان با اشاره به سطح امکانات خوابگاه می افزاید: اتاق‌های خوابگاه ۴ نفره است و طبق نظر کارشناسی صندوق رفاه این خوابگاه تا سال‌های پیش جزو خوابگاه‌های درجه یک به شمار می‌آمد؛ اما چون سال ساخت آن بالا رفته لذا اکنون به عنوان خوابگاه سطح ۲ شناخته می‌شود، زیرا یکی از آیتم‌های درجه بندی خوابگاه‌ها سال ساخت آن است که باید زیر ۵ سال باشد.

رئیس امور دانشجویی و امور خوابگاه‌های دانشکده تویسرکان در پایان می گوید: این خوابگاه از ابتدا با همین کاربرد ساخته شده و طوری نبوده که یک ساختمان را به خوابگاه دانشجویی تغییر کاربری دهند؛ لذا تمامی استاندارد‌ها در آن رعایت شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه بوعلی بوعلی سینا خوابگاه دانشجویی امور خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، با گسترش بیش از انتظار اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان در سراسرآمریکا، سرکوب‌ها وارد مرحله‌ای جدید شده است تا جایی که در دانشگاه لس آنجلس، پلیس به سمت دانشجویان مستقیم شلیک کرد.

رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که تعداد دانشجویان دستگیر شده از دو هزار و 300 نفر فراتر رفته است.

با گسترده تر شدن اعتراضات جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در سراسر آمریکا و افزایش تعداد تجمع های مسالمت آمیز دانشجویان، سرکوب پلیس آمریکا هم وارد مرحله ای جدید شده است.

شلیک مستقیم به سمت دانشجویان، پلیس در دانشگاه لوس آنجلس آمریکا برای برچیدن کامل تحصن، خشونت را تشدید و با گلوله های پلاستیکی به دانشجویان مستقیم شلیک کرد.

تعداد دستگیری ها در این دانشگاه ایالت کالیفرنیا  بیشتر از 200 نفر اعلام شده است.

در دانشگاه کلمبیای نیویورک هم که سه شنبه شب پلیس با یورش همه جانبه چادرهای تحصن دانشجویان را برچید و براساس اعلام سی ان ان نزدیک به 400 دانشجو راهم دستگیر کرد.

باز در دو روز گذشته  پلیس 200 دانشجوی دیگر این دانشگاه را هم که در تحصن مسالمت آمیزضد صهیونیستی دو هفته اخیر این دانشگاه حضور داشته اند دستگیر کرده است.

تداوم خفقان و سرکوب در داخل دانشگاه کلمبیای نیویورک باعث شد که ده ها دانشجوی دیگر این دانشگاه در بیرون از دانشگاه تجمع کنند وآزادی فلسطین و محکومیت نسل کشی صهیونیست ها را فریاد بزنند.

 پلیس در دانشگاه تگزاس هم بعد از جمع کردن چادرهای دانشجویان متحصن 17 دانشجو را هم دستگیر کرد.

در دانشگاه  نیوهمپشایر هم اوضاع همین گونه بود. پلیس با خشونت به چادرها حمله و پرچم های فلسطین را جمع کرد و 12 دانشجو را هم دستگیر کرد. داوید فلدمن خاخام یهودی ضد صهیونیست که در یکی از تجمع های دانشجویان آمریکا حضور پیدا کرده ، آنان را دانشجویان شجاعی توصیف می کند که توانسته اند در برابر جریان تبلیغاتی صهیونیسم جهانی قدعلم کنند.

 در دانشگاه ایالتی پرتلند آمریکاهم پلیس 12 نفر را بازداشت کرد.

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در اولین اظهار نظر خود درباره این اعتراضات گسترده ضد صهیونیستی دانشجویان اعلام کرد در سیاست دولت آمریکا مبنی برحمایت کامل از رژیم صهیونیستی  تغییری ایجاد نخواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • (ویدئو) اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا