Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@01:27:12 GMT

راه های درمان خر و پف چیست؟

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۴۰۵۳۴

اگر می خواهید دیگر خر و پف نکنید تمریناتی که در این مطلب به آن اشاره شده را همیشه انجام دهید. ناطقان: تا قبل از این پیدا کردن راهی برای جلوگیری از خر و پف و یا خمیازه کش ها عوض کردن جای خواب یا بیدار کردن آنها بود، اما تحقیقات جدید امیدی را در دل این افراد روشن کرده. اولین کار این است که جلوی آپنه خواب را بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آپنه خواب زمانی اتفاق می افتد که عضلات گلو بیش از حد استراحت می کنند و مسیر جریان هوا را مسدود می کنند، و باعث می شود فرد در حال خواب نتواند نفس بکشد. گاهی این اتفاق صدها بار در یک شب رخ می دهد و باعث خواب آلودگی در طول روز، و افزایش مشکلات سلامت از جمله ناراحتی قلبی می شود.

اما اگر مشکل آپنه خواب ندارید و انواع بالش ها را هم امتحان کردید، چند ورزش مفید است که شاید بتواند مشکلاتتان را حل کند. یک تیم تحقیقاتی برزیلی روی تعداد و شدت صدای خر و پف 22 مرد و 17 زن تحقیق کرده است، آنها کسانی که مشکل خر و پف داشتند را به دو گروه تقسیم کردند، به یک گروه آموزش داده شد از نوار های بینی، تمرین نفس عمیق، و سه بار شستشوی بینی در روز استفاده کنند.

گروه دیگر هم دستور داشت سه مرتبه در روز راه بینی خود را شستشو دهد و اما آنها در کنار این کار باید 8 دقیقه تمرینات ورزش زبان و کام را نیز که از تمرینات بهبود صحبت کردن و قورت دادن مشتق می شد سه بار در روز انجام می دادند.

خر و پف به دلیل لرزش بافت نرم و ماهیچه هایی که مسیر عبور هوای فوقانی را تشکیل می دهند ایجاد می شود. به همین دلیل تمرین دادن عضلات این ناحیه منطقی به نظر می آید. سفت کردن این عضلات می تواند جلوی خر و پف را بگیرد.

افراد شرکت کننده در تحقیق هفته ای یکبار توسط پزشکان معاینه می شدند تا مطمئن شوند ورزش ها را انجام می دهند. و سپس بعد از سه ماه دوباره تعداد و شدت خر و پف های آنها را اندازه گیری کردند.

محققان در کسانی که ورزش ها را انجام داده بودند بهبود قابل توجهی مشاهده کردند، فرکانس خر و پف آنها تا 36 درصد پایین آمده بود و شدت صدا نیز تا 59 درصد.

در ادامه ورزش هایی که این گروه انجام دادند را به شما آموزش می دهیم:

1- نوک زبان خود را به سقف دهان فشار دهید و 20 مرتبه به طرف عقب بکشید.

2- 20 مرتبه زبان خود را به سقف دهان بچسبانید و فشار دهید.

3- در حالی که نوک زبان را به پشت دندان های جلوی خود می چسبانید پشت زبان را 20 مرتبه به سمت پایین فشار دهید.

4- 20 مرتبه کام نرم و زبان کوچک را بلند کنید.

5- با استفاده از انگشت اشاره، عضله گونه خود را از دندان ها دور کنید، برای هر سمت 10 مرتبه این کار را تکرار کنید.

6- وقتی در حال خوردن هستید، بجوید، سپس همینطور که غذا را فرو می دهید بدون سفت کردن عضلات گونه زبان را تا سقف دهان بالا بیاورید.

درست مانند دیگر تمرینات اگر این موارد را نیز دنبال نکنید از مزایای آن بهره ای نخواهید برد. برای مثال اگر 6 ماه به باشگاه بروید و سپس دیگر این کار را نکنید تا همیشه متناسب نخواهید ماند. پس اگر می خواهید دیگر خر و پف نکنید این تمرینات را همیشه انجام دهید. 3 مرتبه شستشوی بینی در طول روز نیز توصیه می شود، منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: درمان خر و پف ، آپنه خواب ، ورزش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درمان خر و پف آپنه خواب ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص پزشکی ورزشی به ورزشکارانی که در فصل بهار، طبیعت را برای انجام تمرینات ورزشی خود انتخاب می کنند، توصیه‌هایی ارائه کرد.

دکتر مصطفی اکبری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ناپایداری آب و هوا در فصل بهار، اظهار کرد: در این فصل عموما هنگام صبح و عصر هوا خنک و در میانه روز هوا گرم است و گاهی نیز ناگهان با هوای بارانی و رگبار بهاری مواجه می شویم، لذا طبیعتا کسانی که ورزش در طبیعت را در برنامه روزانه خود قرار داده اند، در چنین شرایط آب و هوایی حتما باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند. 

این متخصص پزشکی ورزشی تصریح کرد: زمانی که ورزشکار از خواب بیدار می شود، تا حدود نیم‌ ساعت پس از بیدار شدن باید از شروع ورزش پرهیز کند تا بدنش به ناگهان با یک تنش مواجه نشود و کم کم برای شروع ورزش آماده شود. 

وی با بیان اینکه ورزشکاران بهتر است که پیش از ورزش از خوردن صبحانه اجتناب کنند، عنوان کرد: اگر ورزشکار بخواهد صبحانه میل کند، باید تا چند ساعت صبر کند تا صبحانه‌ای که خورده کم کم هضم شود و بعد از آن ورزش کند، لذا بهتر است پیش از ورزش صبحانه صرف نکند. 

اکبری تاکید کرد: برای اینکه ورزشکار حین ورزش با افت قند و یا انرژی بدن  مواجه نشود، توصیه می کنیم که حتما مقداری عسل داخل بطری آب خود بریزد و پیش از شروع ورزش، حین ورزش و بعد از ورزش مدام از آن به صورت جرعه جرعه بنوشد تا انرژی بدنش را  تامین کند. 

وی در ادامه درپاسخ به این سوال که بهترین زمان برای انجام تمرینات ورزشی صبح است یا ظهر، اظهار کرد: برای برخی از رشته های ورزشی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و کوهپیمایی و کوهنوردی که در دل طبیعت انجام می شود، توصیه می کنیم که حتما ورزشکاران صبح را برای ورزش انتخاب کنند و از مناظر طبیعی و انرژی مثبتی که طبیعت به  آنها منتقل می کند، استفاده کنند. 

این متخصص آسیب های ورزشی یادآورشد: هرچند که ورزش در هنگام صبح را توصیه می کنیم، اما با توجه به اینکه نسل جدید اکثرا صبح ها دیر از خواب بیدار می شوند، لذا توصیه می کنیم برای اینکه سلامتی‌شان حفظ شود حتما عصرها به انجام تمرینات ورزشی بپردازند. 

وی در ادامه در رابطه با نوع پوشش ورزشکاران در تمرینات ورزشی در هوای بهاری هم گفت: باتوجه به اینکه هوا در این فصل متغیر است، ورزشکاران حتما چند لباس نخی به همراه خود داشته باشند و اگر حین تمرین دمای بدنشان بالا رفت از لباس های خود کم کنند، اما در صورتی که بخواهند توقف کنند و استراحت داشته باشند، باتوجه به اینکه بدنشان بتدریج سرد می شود و احتمال می رود که بیمار شوند، حتما لباس های خود را هنگام توقف افزایش دهند. 

اکبری اضافه کرد: اگر ورزشکار پس از انجام تمرینات برای مدت کوتاهی قصد توقف و استراحت داشت، حتما عرق بدن و صورت خود را خشک کند، زیرا زمانی که نسیم خنک بهاری به عرق او می خورد، زمینه بروز سردردها و برخی بیماریهای دیگر را در او ایجاد می کند. 

وی تاکید کرد: همچنین باتوجه به اینکه در این فصل ممکن است به یکباره هوا بارانی شود، بنابراین حتما ورزشکاران روپوشی از جنس پلاستیک و نایلون به همراه داشته باشند و زمان بارندگی آن را بپوشند تا بدنشان خیس نشود. 

به گفته این متخصص پزشکی ورزشی، ورزشکارانی که به صورت منظم ورزش می کنند،  حتما بدن خود را به شرایط آب و هوایی متعادل مانند فصل بهار عادت دهند، چراکه به گفته پیامبر اکرم(ص) سرمای هوای بهار برای بدن مفید است و البته در کنار آن باید رژیم غذایی مناسب همراه با ویتامین «سی» را هم داشته باشند. 

وی در پایان عنوان کرد: ورزش کردن در طبیعت باعث آزاد شدن هورمون های دوپامین و سرتونین در بدن فرد ورزشکار می شود و او را تا پایان روز سرحال، شاد و با نشاط نگاه می دارد، بنابراین به همه مردم توصیه می شود که در فصل بهار از هوای لطیف بهاری و چشم انداز زیبای طبیعت استفاده کنند و در دل طبیعت با کمترین هزینه، ورزش کنند.  

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • سیتیزن‌ها در یک قدمی صدر / دی‌زربی در خانه گلباران شد!
  • فضیلت‌گرایی اخلاق توحیدی برترین مرتبه اخلاق است
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل