Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی در واکنش به تعلیق پروانه اشتغال به کارش طی نامه‌ای به آخوندی با ابراز "جنابعالی عن‌قریب کرسی وزارت متبوع را ترک خواهید کرد" گفت: اکیداً توصیه می‌کنم امر سازمان نظام مهندسی و شورای مرکزی را به وزیر آینده محول کنید. ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷ اقتصادی راه و مسکن نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، متن نامه فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خطاب به آخوندی به‌شرح ذیل است؛

«احتراماً نظر به مرقومه جنابعالی در خصوص تعلیق پروانه اشتغال اینجانب به‌شماره 88078/100/02 مورخ 1397/07/07 موارد زیر را اعلام می‌نماید:

1 ــ اقدام مذکور برای اینجانب افتخار بزرگی است که به‌سبب حفظ امانت مهندسان کشور حاصل می‌گردد و مؤید این است که توجه به منافع عمومی مستلزم عبور از منافع شخصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 ــ اعلام نموده‌اید پایبندی به قانون از هر کسی پسندیده و تخلف از قانون نیز از هر شخصی نکوهیده است،‌ آیا عدم ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های غیرقانونی جنابعالی تمرد و ایجاد اخلال در نحوه انجام فعالیت‌های مهندسی است؟

آیا تجری شما از قانون زیبنده است؟ بدانید من در این مسئولیت باشم یا نباشم، جنابعالی در این جایگاه باشید یا نباشید،‌ مهندسان کشور مرعوب این نوع رفتارها نخواهند شد. شورای مرکزی و هیئت مدیره‌ها به وظایف قانونی، اخلاقی و حرفه‌ای خود کاملاً آگاهند و خردمندانه از امانت مهندسان کشور پاسداری خواهند نمود.

3 ــ اینجانب از سوی رئیس‌جمهور محترم مستظهر به حکمی سه‌ساله‌ام. شایسته بود به‌منظور رعایت سلسه‌مراتب اداری و احترام به حکم تنفیذی موضوع را به ایشان گزارش می‌فرمودید تا در صورت صلاحدید اقدامات بعدی صورت پذیرد. بدیهی  است تا اخذ تصمیم رئیس‌جمهور اینجانب با اقتدار وظیفه قانونی و اخلاقی خود را به‌عنوان رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه خواهم داد و از هرگونه مداخله غیرقانونی همکاران جنابعالی در امور سازمان ممانعت به‌عمل خواهم آورد. همچنین حکم اخیر جنابعالی در جایگزینی عضو علی‌البدل غیرقانونی و بلااثر می‌باشد.

4 ــ نظر به این‌که جنابعالی عن‌قریب کرسی وزارت متبوع را ترک خواهید نمود اکیداً توصیه می‌کنم امر سازمان نظام مهندسی و شورای مرکزی را به وزیر آینده محول نمایید.

5 ــ در پایان امیدوارم که طرح سؤال اینجانب از جنابعالی در خصوص وضعیت نابسامان مسکن و سوء مدیریت آن وزارتخانه،‌ امضای استیضاح جنابعالی و گزارش کمیسیون عمران در خصوص تخلفات جنابعالی از قانون نظام مهندسی ساختمان و آئین‌نامه اجرایی آن خاطر شما را مکدر ننموده باشد».

طی روزهای اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر رفتن عباس آخوندی از وزارت راه و شهرسازی به گوش می‌رسد. گفته می‌شود اقدامات اخیر وزیر راه در خصوص تعلیق پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، اعلام جعلی بودن دانشنامه رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی، مخالفت با توصیه رئیس‌جمهوری برای تعویق انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور، درگیری با اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهوری و... در واقع نشاندهنده پایان کار آخوندی در وزارت راه و شهرسازی است.

انتهای پیام/*

R1012188/P1010114/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط عباس آخوندی حسن روحانی وزارت راه شورای مرکزی نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عباس آخوندی حسن روحانی وزارت راه شورای مرکزی نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی عباس آخوندی حسن روحانی وزارت راه شورای مرکزی نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۱۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدخزاعی رئیس سازمان سینمایی در بازدید از بنیاد سینمایی فارابی و شورای فیلم اولی ها با تقدیر از زحمات و تلاشهای بی وقفه اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول گفت ؛ امید بسیاری از جوانان و علاقمندان به فیلمسازی و سینما به همین شوراست و طبق گزارش هایی که از طرق مختلف به سازمان رسیده است این شورا با دقت و پویایی ، عملکردی شفاف و قابل دفاع را از خود به جا گذاشته و چهره های مستعد ، توانمند ، قابل اعتنا و آینده دار را به سینمای ایران معرفی کرده است .

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به متقاضیان زیاد از اقصی نقاط کشور برای حضور در جمع حرفه ای فیلمسازان با توصیه ی اکید به اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول عنوان کرد ؛ آنچه اکنون در حال رخ دادن است تزریق نیروی جوان ، تازه نفس و با انگیزه به عرصه ی سینمای کشور است که سالیان طولانی در این بخش کمتر مورد توجه قرار گرفته اند بنده معتقدم سینماگران حرفه ای هم از این برنامه و راهبرد سازمان سینمایی استقبال می کنند و چنانچه هر کس با نگاه منصفانه به این مسیر نگاه کند قطعا نتیجه ی حاصله را تحسین خواهد کرد . شاهد ادعای بنده کارگردانان جدیدی ست که از همین شورا تاییدیه گرفته و وارد عرصه ی حرفه ای شده اند و در جشنواره های دو دوره ی گذشته جوایز مهمی کسب کرده اند. در کنار جوانان با استعداد و متعهد و آینده دار برای سینمای ملی کشورمان نباید از تجربه و تخصص پیشکسوتان غافل شویم ،سینمای ملی و اسلامی ایران برای توسعه در حوزه های مختلف ملی و بین المللی باید از همه ظرفیت های کشور بهره مند شود.
خزاعی در ادامه گفت:امسال برای حمایت از ده فیلم اولی البته فیلم های ارزان قیمت مبلغی را در بودجه فارابی مصوب کرده‌ایم که به صورت جدی تر حمایت از جریان نسل نو آغاز شود.
 
خزاعی در ادامه افزود: من به آینده و افتخارات بزرگ این نسل متفکر و متخصص و متعهد امیدوارم نسلی که درک بالایی از زبان تصویر دارد و شناخت خوب از مسائل کشور و از دغدغه های ملی دارد و تلاش خواهد کرد که افتخارات این کشور را در عرصه های داخلی و خارجی به تصویر کشد.
سینمای ایران به متفکرین جدید و اندیشه های نو و بدیع با دغدغه های ملی و دینی احتیاج دارد، فیلمسازانی که تفکر را درآثار شبه روشنفکری و جشنواره زده نمی داند و ارتباط با مخاطب نیز در دغدغه های آنها مشاهده می شود. راه اندازی و بررسی مجوزهای کارگردان اولی در حوزه تخصصی بدور از جریان سرمایه داری که قبلا بر این حوزه احاطه داشت و تعیین کننده بود.

در پایان خزاعی ضمن تشکر از شورا و مدیر عامل فارابی آقای زین العابدین خواست یک مراسم ویژه جهت معرفی به تهیه کننده ها و سرمایه گذاران و نهادهای تولید کننده برگزار گردد در این جلسه درباره پرونده یکی از متقاضیان به صورت نمونه بحث و بررسی شد و رئیس سازمان در جریان چگونگی ارزیابی ها و تصمیم گیری اعضای شورا قرار گرفت . این جلسه با حضور اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم اولی ها ، مجید زین العابدین ، رسول صدرعاملی ، حبیب ایل بیگی ، محمدرضاعرب ، مجید اسماعیلی ، مهدی آذرپندار ، امیربوالی و روح الله سهرابی برگزار گردید . مسئولیت دبیری این شورا را فرزاد اژدری بر عهده دارد.

صبا کریمی

دیگر خبرها

  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی