Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا – شرکت گوگل می‌کوشد بر اساس تغییر دیدگاه کاربران در مورد یافتن اطلاعات در وب، جستجوگر خود را تکامل ببخشد و به‌روز کند. به مناسبت 20 سالگی موتور جست‌وجوی گوگل، این شرکت با برگزاری یک همایش در سانفرانسیسکو، از برخی قابلیت‌های جدید آن رونمایی کرد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت سی‌نت، هدف این ویژگی‌ها آن است که نتایج جست‌وجو با عبارات زیاد بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در جست‌وجوهایی که از چند کلمه تشکیل شده است، کاربران معمولاً با یک بار جست‌وجو کردن به نتیجه مفیدی نمی‌رسند ولی گوگل در پی بهبود این وضعیت است.
 
نکات مفید مربوط به سلامت و بهداشت، برنامه‌ریزی برای سفر و بررسی‌های شغلی از جمله این جست‌وجوهاست.
 
کارت‌های فعالیت (activity cards) یکی دیگر از قابلیت‌های جدید گوگل است.
اگر شما در مورد موضوع خاصی جست‌وجوهای مکرر و زیادی انجام دهید، این کارت ها در جست‌وجوهای جدید شما مفید خواهند بود.
به عنوان مثال، اگر شما در حال برنامه‌ریزی برای سفر آخر هفته خود هستید، کارت فعالیت جست‌وجوهای گذشته و پیشنهادهای مربوطه را نمایش می‌دهد.
 
کاربران با قابلیت مجموعه‌ها (collections) نیز می‌توانند جست‌وجوهای اخیر خود را ذخیره کنند.
 
گوگل همچنین قرار است ابزاری برای نمایش اخبار به دیسکاور (Discover) را به مرورگرهای موبایل اضافه کند.
 
دیسکاور می‌تواند با تحلیل رفتار کاربران در وب و بدون نیاز به تایپ و جست‌وجوی عبارت خاصی، اخبار مورد علاقه کاربر را نمایش دهد.
 
گوگل همچنین قرار است الگوریتم‌های رتبه‌بندی و ظاهر بخش تصاویر جست‌وجوگر خود (Google Images) را نیز نو نوار کند.
 




افزوده شدن ابزار گوگل لنز (Google Lens) به Google Images یکی دیگر از آپدیت‌های اخیر گوگل است که باعث می‌شود کاربران بتوانند اطلاعات بیشتری درباره اشیاء موجود در تصاویر به دست آورند.
 
گوگل همچنین اعلام کرده که بر ویژگی Stories در جست‌وجو، مانند چیزی که در اینستاگرام و اسنپ‌چت شاهد هستیم، بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کند.
 
گوگل قرار است در آماده کردن استوری‌های مربوط به افراد مشهور، از هوش مصنوعی استفاده نماید.
 
بن گومز (Ben Gomes) مدیر بخش موتور جست‌وجوی گوگل می‌گوید جست‌وجوگر ما بی‌عیب و نقص نیست و ما دچار توهم نیستیم ولی این تعهد را داریم که روز به روز آن را بهبود ببخشیم.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوگل جستجو جست وجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در جست‌وجوی بازدارندگی ازدست‌رفته/ مهم‌ترین لابی صهیونیستی خواستار برخورد با ایران شد

به گزارش قدس آنلاین، این کمیته ادامه داد: ایران در ۱۴ آوریل ۳۳۱ پهپاد، موشک کروز و موشک بالستیک را از خاک خود در یک حمله گسترده و بی سابقه به سمت اسرائیل پرتاب کرد. مشارکت جدی ایالات متحده و اسرائیل به دفع بمباران ایران کمک کرد، به طوری که ۹۹درصد از حملات ایران توسط سامانه‌های دفاع موشکی و جت‌های جنگنده اسرائیل، همراه با سامانه‌های آمریکایی رهگیری شدند. اسرائیل در حال حاضر به همراه نیروهای نیابتی خود در حال جنگ با ایران است  و همواره در حال نبرد مداوم برای بیرون راندن حماس از قدرت در غزه، نابود کردن توانایی‌های آن و آزادی گروگان‌هاست.

توصیه اصلی آیپک به ایالات متحده در پاسخ با مواجهه ایران و اسرائیل این است که آمریکا به‌صراحت می بایست در کنار اسرائیل بایستد تا با حمله ایران مقابله کند و به آن پاسخ دهد. همچنین معتقد است کنگره باید به سرعت قوانین دوحزبی را تصویب کند که شامل درخواست کمک اضطراری ۳/۱۴ میلیارد دلاری رئیس جمهور است و باید فشار بر ایران را افزایش دهد.

فارین پالیسی، دیگر اندیشکده مهم سیاست خارجی آمریکا نیز در مطلب ۱۴ آوریل خود می‌نویسد: ارتش ایران در رویارویی همه‌جانبه با نیروهای نظامی اسرائیل، در نهایت شکست خواهد خورد، به‌خصوص اگر آمریکا به کمک اسرائیل بیاید، همان‌طور که احتمالاً (و ایران معتقد است قطعاً) ایالات متحده در کنار اسرائیل خواهد بود. در این صورت جنگ منطقه‌ای رقم خواهد خورد که در آن ایران ممکن است بازنده اصلی جنگ باشد.

بارها و بارها، اسرائیل به حملات مختلف براساس اساسی‌ترین منطق تئوری بازدارندگی پاسخ داده است؛ وقتی کسی به شما ضربه می‌زند، اگر می‌خواهید مطمئن شوید دیگر این کار را نخواهد کرد، ۱۰ برابر بیشتر به او ضربه می‌زنید. ۷ اکتبر تعهد اسرائیل به این رویکرد را احیا کرد.

مجله سیاست خارجی آمریکا می‌نویسد: باوجود شکست فاحش حمله ایران، اسرائیل ممکن است همچنان احساس کند باید در جایی به ایران ضربه بزند تا نشان دهد هرگز از واکنش برای بازگرداندن قدرت بازدارندگی خود منصرف نخواهد شد.

اسرائیل دارای پنج زیردریایی ساخت آلمان است که قادر به شلیک موشک‌های کروز هستند. این موشک‌ها را می‌توان در اقیانوس هند مستقر کرد، جایی که موشک‌هایشان فقط بر فراز آب‌های بین‌المللی و خود ایران پرواز می‌کنند. اما آن‌ها فقط پنج مورد را با تعداد معدودی موشک کروز در اختیار دارند.

دانیل بایمن عضو ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی ادامه می‌دهد: هیچ کدام از این‌ها مانع از حمله متقابل اسرائیل به ایران در حال حاضر یا در آینده نیست، اما قطعاً آن را پیچیده می‌کند. این نشان می‌دهد اسرائیل ممکن است به احتمال بیشتری به هدف قرار دادن پرسنل و دارایی‌های نظامی ایران در سوریه و لبنان و احتمالاً عراق و یمن، در آینده بازگردد. به عبارت دیگر، اسرائیل با حمله ایران منصرف نخواهد شد، اما احتمالاً توسط آن نیز تحریک نخواهد شد.

استاد دانشکده خدمات خارجی دانشگاه جورج تاون معتقد است: در نهایت، موضع ایالات متحده ساده است. ایالات متحده می‌خواهد از یک جنگ منطقه‌ای که می‌تواند نیروهای آمریکایی را به سمت خود بکشاند، بازارهای بین‌المللی را متلاطم کند و موقعیت متحدان عرب واشنگتن را پیچیده‌تر کند، اجتناب کند. این کشور می‌خواهد از اسرائیل محافظت کند، در حالی که از اسرائیل می‌خواهد عملیات خود را در غزه به پایان برساند. 

زینب اصغریان

دیگر خبرها

  • قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد
  • امکان خرید آنلاین با احراز هویت بیومتریک گوگل پلی
  • با «فیلتر‌های گپ» پیام‌های واتساپ را سریع‌تر پیدا کنید
  • آپدیت جدید تلگرام دل کاربران را برد
  • آمریکا در جست‌وجوی بازدارندگی ازدست‌رفته/ مهم‌ترین لابی صهیونیستی خواستار برخورد با ایران شد
  • پرچمدار جدید گوگل با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای
  • حمله اسرائیل به ناو آمریکایی یو‌اس‌اس لیبرتی / سید حسن نصرالله از کجا ظهور کرد؟ / چگونه گوگل همه کاربران را شنود می‌کند؟ / چالش بالا رفتن از ۹۹۹ پله با رنج‌رور هیبریدی ۲۰۱۸
  • موبایل های گوگل به اینترنت ماهواره ای متصل می شوند
  • ارتباط با ماهواره‌؛ قابلیت هیجان‌انگیز گوشی جدید گوگل
  • دلار در جست‌وجوی ایستگاه ثبات