Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@11:23:24 GMT

جولان دلالان ارزی در شبکه های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۴۱۵۶۰

​ تنور داغ بازار ارز، زمینه را برای استفاده بیش از حد این ظرفیت فراهم کرده است.

سوال روزانه و بلکه ساعتی مردم از یکدیگر به  جمله ای معادل ( دلار چند؟)  بر می گردد!که این سوال ربطی به معامله این سرمایه در بین عموم جامعه ندارد زیرا قطعا بسیاری از مردم هیچ نقشی در معاملات روز صرافی ها ندارند. بلکه آن ها معتقدند بسیاری از اجناس داخلی و وارداتی بعد از تغییر نرخ ارز شاهد افزایش قیمت خواهند بود و بیشترین نگرانی ها از افزایش نرخ ارز به خصوص ارزهایی که رایج تر هستند بین وارد کنندگان و صادرکنندگان به همین موضوع بر می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    با اینکه مردم بطور مستقیم با ارز سر و کار ندارند و آن را نمی بینند اما بیشترین دخالت را در زندگی آنها برجای گذاشته  و تاثیرات آن را به وفور حس می کنند، ارزی تنها با دست کاری افکار عمومی از خارج از کشور و بعضا عوامل داخلی بالا و پایین می شود.   دلالانی که در پس نظارت های سنگین سازمان های نظارتی در چهارراه استانبول و خیابان فردوسی، بساط خود را از خیابان جمع  و در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام پهن کرده اند.گروه هایی که این روزها به شدت رشد می کنند و افسار نرخ ارز را به دست گرفته اند.     به طوری که برخی از آنها نرخ را در ساعات پایانی شب افزایش می دهند و حتی معاملات را نیز در همان ساعات انجام می دهند؛طی بررسی ها در یکی از این گروه ها متوجه شدیم که خریدار و فروشنده با اسامی  تقلبی و همچنین برخی رمز ها نسبت به فروش ارز اقدام می کنند، اما به نظر می رسد هیچ ارزی در کار نیست و تنها با اعلام نرخ های فرضی از سوی افراد خاصی که مدیر گروه ( دلالان ) به این مکان اضافه کرده است قصد برهم زدن روال عادی بازار را دارند.   یکی از گروه های فروش ارز   اگر در تصویر بالا دقت کنید ساعات تبادل ارز در این گروه به ساعات منتهی به شب بر می گردد، این در حالیست که معاملات رسمی ارز بعد از ساعات اداری به پایان می رسد و نرخ در آن زمان اعلام می شود. نکته قابل توجه دیگر در این زمینه خرید و فروش ارز در شهرهای مرزی و همچنین شهر های زیارتی است که این نیز به نوبه خود روندی عادی بازار را مختل کرده است.در این گروه ها تضمین افزایش قیمت برای روز آینده و همچنین خرید با قیمت بالا ارائه می شود.   ارزی که از مسافران خارجی خریداری شده به صرافی ها تزریق نمی شود و مشخص نیست نتیجه این معاملات چیست . جامعه تنها شاهد افزایش روز به روز قیمت ارز و هجوم تعداد بالایی از مردم برای تبدیل نقدینگی هایشان به ارز است.     این روند در فروش غیر قانونی بیت کوین نیز در حال انجام  است این در حالیست که خرید و فروش ارز دیجیتال تا اطلاع ثانویه ممنوع و غیر قانونی معرفی شده است و به نوعی فعالیت در این زمینه جرم نیز محسوب می شود.   از سوی دیگر رسانه های معاند در حال جوسازی برای افزایش نارضایتی های برخی کسبه به گرانی مواد اولیه هستند، سوء برداشت از این نوع نارضایتی هایی که در بسیاری از کشورها نیز امری عادی و حقوق شهروندی محسوب می شود نیز این روزها از حاشیه های تاثیر گذار در افزایش نرخ ارز هاست.این درحالیست که این رسانه تنها به دنبال تغذیه اتاق خبر خود، مردم را تحریک به اعتراض درخصوص نرخ ارز می کنند.   میثم رادپور، کارشناس مسائل پولی و بانکی در این باره می گوید: درست است که نوعی بی برنامگی در مدیریت منابع ارزی و سکه وجود دارد و این امر موجب شده است تا سودجویان برای بهره برداری مورد نیاز خود دست به هر کاری بزنند. بیشتر از اینکه این نگران تحریم ها باشیم باید به مدیریت بازار ارز نظارت کنیم تا مشکلات بر طرف شود.   در نهایت گفتنی است که افزایش نرخ ارز بیشتر از اینکه از تحریم ها و محدودیت در تهیه ارزهای رایج تاثیر بپذیرد، گرفتار گردابی به نام جو روانی شده است و این جو روانی بیشتر از کارشناسان خارجی و دشمنان اقتصادی ایران مدیریت می شود اما انتظار می رود  مدیران مربوط نسبت به بررسی و جلوگیری از رشد این گروه ها و کانال ها اقدام کنند. خریداری ارز ریسک زیادی دارد

سید تقی کبیری درباره وضعیت قیمت ارز گفت:اختلاف قیمت ارز در بازار ثانویه با بازار آزاد رو به افزایش بوده و متاسفانه قیمت کالاها در بازار براساس نرخ بالاتر به روز می شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در مجموع وضعیت درآمدهای ارزی کشور در حال حاضر نسبت به سال 91 الی 92 بهتر بوده و میزان فروش نفت ایران تاکنون به نسبت سال 91 با کاهش قابل توجهی روبرو نشده بنابراین می توان عنوان کرد قیمت فعلی ارز بیشتر ناشی از عوامل روانی بوده است.

وی گفت:با وجود اینکه روند افزایش نرخ ارز ادامه داشته و از ارزش پول کاسته می شود اما خریداری ارز ریسک زیادی دارد چرا که قیمت های ارز غیر واقعی است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد:در هر صورت با مدیریت صحیح و اعمال سیاست های اقتصادی می توان شرایط بازار ارز را ساماندهی کرد و در این راستا احتمال دارد نرخ ارز با سقوط آزاد روبرو شود. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دلار سرمایه جامعه ارز افزایش قیمت نرخ ارز رشد خرید و فروش مسافران نقدینگی جرم گرانی حقوق رسانه تغذیه مشکلات ایران مجلس شورای اسلامی نفت پول کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شبکه های اجتماعی گروه های تلگرامی دلالان ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

 بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۱۹۵ (دو هزار و یکصد و نود و پنج) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۶۸ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۲۷۲،۴۰۰ (سه میلیون و دویست و هفتاد و دو هزار و چهارصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۹۱ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۱.۰۲ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۱۷۵،۰۰۰ (چهارده میلیون و یکصد و هفتاد و پنج هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار مبادله‌ای امروز

قیمت دلار مبادله‌ای در بازار داخلی هم ۴۳،۴۷۲ (چهل و سه هزار و چهارصد و هفتاد و دو) تومان قیمت خورد.

آخرین نرخ یورو مبادله‌ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۰۳۶ (چهل و هفت هزار و سی و شش) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۰۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند، امروز به ۷۷،۴۰۰ (هفتاد و هفت هزار و چهارصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۹ درصدی داشته است.

آخرین نرخ درهم امارات مبادله‌ای

درهم امارات مبادله‌ای در بازار داخلی هم ۱۱،۸۳۷ (یازده هزار و هشتصد و سی و هفت) تومان قیمت خورد.

قیمت لیر ترکیه امروز

لیر ترکیه، امروز به ۱،۸۸۵ (یک هزار و هشتصد و هشتاد و پنج) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۲۶ درصدی داشته است.

قیمت دلار کانادا امروز

دلار کانادا امروز با کاهش ۰.۶۱ درصدی، از ۴۵،۴۷۹ (چهل و پنج هزار و چهارصد و هفتاد و نه) تومان به ۴۵،۲۰۰ (چهل و پنج هزار و دویست) تومان رسید.

آخرین نرخ دلار استرالیا

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۰.۷۵ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۰۰۰ (چهل هزار) تومان معامله شد.

قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق در بازار داخلی هم ۴۶ (چهل و شش) تومان قیمت خورد.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۳۹،۴۰۰،۰۰۰ (سی و نه میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۷۶ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز

نیم سکه، امروز به ۲۳،۴۰۰،۰۰۰ (بیست و سه میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۸۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ ربع سکه

همچنین ربع سکه با افزایش ۰.۶۸ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۵۰۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و پانصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

همچنین هر سکه گرمی با افزایش ۱.۴ درصدی نسبت به روز قبل، ۷،۱۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و یکصد هزار) تومان معامله شد.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • بررسی مهم‌ترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • بررسی مهمترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت سکه امروز پنجشنبه ۹ فروردین
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • بازار شکلات تلخ شد
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
  • افزایش سه میلیارد دلاری ثروت ترامپ با یک حرکت استراتژیک