Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:55:32 GMT

فصل صید میگو در هرمزگان از دهم مهر آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۴۱۸۹۱

فصل صید میگو در هرمزگان از دهم مهر آغاز می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن یکتاپور گفت: جلسه کمیته مدیریت صید میگو شیلات هرمزگان که با حضور نماینده پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان،جمعی از مسئولین  روسای شیلات شهرستانهای شیلات هرمزگان و جمعی از صیادان استان و نمایندگان آنها در اداره کل شیلات هرمزگان برگزار شد، آغاز فصل صید میگو هرمزگان از دهم مهرماه مشخص گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه رعایت قوانین و مقرارات صید و صیادی با همکاری صیادان نقش مهمی در حفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار خواهد داشت، یادآور شد: با توجه به نظر تجمعی صیادان استان و کارشناسی های انجام شده از سوی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان این تصمیم صورت گرفته است.

یکتاپور سمپاشی شناورهای صیادی و ارایه گواهی سمپاشی توسط مالک شناور، شرکت دردوره های آموزشی و توجیهی حفظ ذخایر و افزایش کیفیت محصولات، ارایه بیمه بدنه و بیمه مسئولیت، دارابودن سامانه کنترل تردد وبروز بودن سامانه(داشتن شارژ)، نصب پلاک مربوط به اداره بنادر (شماره ثبت پروانه بهره برداری)، بغل نویسی شماره ثبت پروانه بهره برداری به صورت واضح، نصب پلاک صید و انجام بازدیدهای لازم توسط کارشناسان شیلات و نیروهای حفاظت منابع را اهم اقدامات لازم قبل ازصدور مجوز صید میگو خواند.

مدیر کل شیلات هرمزگان در ادامه با اشاره به کارشناسی های انجام شده از سوی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان پیش بینی میزان برداشت میگو در فصل صید میگوی هرمزگان را یک هزار و ۶۵۰تن خواند و تصریح کرد: از این میزان بالغ بر هزار و ۱۵۰ تن را میگوی درشت و حدود ۴۵۰ تن را میگوی ریز و سرتیز تشکل می دهد.

گفتنی است استان هرمزگان با توجه طول نوار ساحلی، تنوع گونه ای، تنوع روش های صید، ۴۰ درصد صید آب های جنوب، حدود ۴۲۰۰ فروند شناور مجاز و۳۰ هزار نفر صیاد به عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می شود.

کد خبر 4416249

منبع: مهر

کلیدواژه: شیلات هرمزگان صید میگو صید و صیادی بوشهر ماه محرم هفته دفاع مقدس کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد رژه نیروهای مسلح عاشورا حمله تروریستی اهواز سانحه تصادف شیراز دفاع مقدس جنگ تحمیلی مراسم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌های درسی از امروز پنجم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس ؛ مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت : براین اساس نام نویسی برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: گشایش نمایشگاه کتاب هرمزگان

محمد قویدل افزود: ثبت سفارس کتب درسی پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی نیز شامل اول ابتدایی، هفتم و دهم نیز از دهم تیرماه آغاز می‌شود.

وی گفت : هرمزگان 435 هزار دانش آموز دارد .

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌های درسی از امروز پنجم اردیبهشت
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • مدیرکل شیلات هرمزگان تقدیر شد