Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در ارتباط با تاثیر حفاظت از محیط زیست در زندگی انسان‌ها اظهار داشت: وجود همه حیوانات در چرخه طبیعت الزامی است و کمبود هر یک اثرات نامطلوبی بر زندگی انسان‌ها و بقیه جانداران دارد.

وی افزود:‌ با گذشت سالیان دخالت بیش از حد انسان‌ها در چرخه زندگی طبیعت مانند شکار بی رویه حیوانات و از میان بردن زیستگاه‌های طبیعی موجب شده تا این چرخه طبیعی در معرض خطر قرار گرفته و برخی حیوانات نیز در معرض خطر انقراض قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه کمبود علوفه و آب از تاثیرات مهمی است که در سال‌های اخیر بر اثر خشکسالی ناشی از اقدامات آدمیان در طول زمان طولانی شاهد آن هستیم، ابراز داشت: حفاظت از زندگی حیات وحش به هرشکل ممکن باید در برنامه آدمیان باشد و بر این اساس در طول سال‌های اخیر دوست‌داران محیط زیست و مردم نیز به همکاری با محیط زیست، در حفظ طبیعت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه ماموران یگان به شکل شبانه‌روزی برای جلوگیری از فعالیت شکارچیان مشغول فعالیت در مناطق حفاظت شده اصفهان هستند، ابراز داشت: در روزهای گذشته دو فرد متخلف شکار در منطقه حفاظت شده کهیاز اردستان، دستگیر شدند.

دو متخلف شکار دستگیر و دونفر فراری شدند

جمشیدیان اضافه کرد: این افراد یک راس کل وحشی را در این منطقه شکار کرده بودند که لاشه حیوان مذکور در صندوق عقب خودروی آنها کشف شد.

وی با بیان اینکه تعداد متخلفان بیش از دو نفر بوده است و دو متخلف دیگر متواری شده نیز شناسایی شده‌اند، گفت: همه این چهار نفر داری سابقه شکار غیرمجاز هستند و اسلحه قاچاق نیز از آنها طی سالیان گذشته کشف وضبط شده است.

حکم چهار متخلف شکار صادر شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: همچنین در روزهای گذشته حکم چهار متخلف شکار به جرم اقدام به شکار دو کل وحشی در پارک ملی و کلاه قاضی اصفهان صادر شد و متخلف به سه تا پنج سال و نیم حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

کد خبر 4416259

منبع: مهر

کلیدواژه: حیات وحش بوشهر ماه محرم هفته دفاع مقدس کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد رژه نیروهای مسلح عاشورا حمله تروریستی اهواز سانحه تصادف شیراز دفاع مقدس جنگ تحمیلی مراسم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری از دستگیری متخلفان شکار و چرای غیر مجاز و زودتر از موعد در منطقه حفاظت شده هلن خبر داد.

بختیار طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان‌های کیار و اردل متخلفان شکار غیرمجاز در حین ارتکاب به جرم و در اقدامی دیگر متخلفان چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام در منطقه حفاظت شده هلن، شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از این متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ضبط شد. همچنین سه فقره پرونده چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام هم برای متخلفان تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری عنوان کرد: این متخلفان جهت سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.


طاهری خاطر نشان کرد: از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا تخریب محیط‌زیست با سامانه تلفنی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 750209

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان