Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر دالوندی‌ رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص توصیه‌های آموزشی به دانشجویان دانشکده پرستاری سراسر کشور، اظهار کرد: ما معتقدم نظام سلامت باید به همه دانشجویان به خصوص دانشجویان رشته پرستاری احترام و حرمت بیشتری قائل شود از این رو با استفاده از تعطیلی دانشگاه‌ها و عدم حضور دانشجویان پرستاری، اقداماتی در این راستا انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متأسفانه نیروی انسانی با امیدی فراوان وارد دانشگاه می‌شود  اما بعد از فارغ‌التحصیل شدن، فرصت کار و یا گذراندن طرح برای او میسر‌ نیست، از این رو با روبرو شدن با اینگونه مسائل انگیزه‌ در دانشجو به شدت کاهش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی دقیق از طرف ارگان‌های مربوطه‌ برای آینده این قشر انجام شود. بطور نمونه اگر نیروی پرستاری در کشور به اندازه کافی است چرا دانشگاه‌ها دانشجو جدید پذیرش می کنند؟

آینده درخشان رشته پرستاری

وی اظهار کرد: شغل پرستاری یک حرفه بین‌المللی است و پرستاری طی یک دهه آینده شغل سوم دنیا محسوب می‌شود، از این رو کار پرستاری در کشور رو به توسعه است. در واقع اگر رشته پرستاری از مسیری که گرفتار آن شده است به سلامت عبور کند، آینده ای خوب در انتظار دانشجویان این رشته قرار دارد.

وی اشاره کرد: پرستاری رشته‌ ای بسیار پر استراتژیک‌ با بازار داخلی و بین‌المللی خوب است. دانشجویان پرستاری برای کار تنها نباید به بخش دولتی متکی باشند بلکه بحث هوم‌کر‌ یا مراقبت در منزل نیز می‌تواند بازار کاری خوب برای دانشجویان این رشته باشد.

فرصت های زیاد شغلی رشته پرستاری

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: فرصت‌های شغلی زیادی در درون شغل پرستاری وجود دارد که تا به این لحظه ناشناخته‌ مانده است. قطعا با پیشرفت جامعه ظهور و بروز چنین مشاغلی میسز خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: به دانشجویان توصیه می‌کنم شناخت کافی بر رشته تحصیلی خود پیدا کنند تا با علاقه هر چه بیشتر در آن تحصیل کنند. همچنین با مطالعات خوب مانند دانشجویان پزشکی این رشته را جدی بگیرند.

راه اندازی دالوندی‌ یادآوری کرد: سازمان نظام پرستاری به زودی آموزش‌های آنلاین‌ را در اختیار دانشجویان این رشته قرار می‌دهد، در این بین آموزش مردم و مجلات مختلف در سایت سازمان نظام پرستاری برای استفاده هر چه بیشتر دانشجویان واگذاری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر علیرضا کریمیان با اعلام این خبر، گفت: تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده‌اند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند تا روز شنبه ۸ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.


وی خطاب به متقاضیان تأکید کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.


مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.


وی در پایان به داوطلبان توصیه کرد به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

دیگر خبرها

  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت