Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@02:18:23 GMT

کشف مومیایی متعلق به قبل از فراعنه مصر

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۴۲۲۳۸

کشف مومیایی متعلق به قبل از فراعنه مصر

باستان شناسان مصری موفق به کشف بدن مومیایی ای شده‌اند که قدمت آن به قبل از فراعنه مصر باز می‌گردد. آرزوکیهان

به‌گزارش سی‌ان‌ان، این مومیایی توسط باستان شناسان استرالیایی تحت آزمایش قرار گرفته است. به‌گفته محققان، مومیایی متعلق به 3500 تا 3700 سال قبل از میلاد مسیح بوده که به قبل ازسلطنت فراعنه باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مومیایی


 مومیایی کردن مردگان به آیین‌های باستانی – مذهبی بازگشته که نشان از تکنیک‌های مومیایی برای حفظ بدن مردگان و زنده شدنشان در عالم پس از مرگ دارد.مومیایی با رزین یا صمغ درخت پوشیده شده و این ماده بخوبی جسد را در گذر زمان از فروپاشی حفظ می‌کرد.

فراعنه مصر باستان

محققان مصری این مومیایی را در نزدیکی شهر اقصر در کنار رود نیل پیدا کرده‌اند که در کنارش نیز اشیای متعلق به این مرده نیز به خاک سپرده شده است.

تصاویر دیدنی از مومیایی --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نقاشی ایرانی متعلق به شاهزاده ناپل

جدیدترین حراجی آنلاین کریستیز در حالی در پاریس به کار خود پایان داد که اثری بدون عنوان از صادق تبریزی نقاش نام‌آشنای ایرانی و پیشگام فقید مکتب سقاخانه متعلق به مجموعه ویکتور امانوئل، شاهزاده ناپل به عنوان تنها اثر ایرانی حاضر در این حراج به فروش رسید.

به گزارش ایسنا، حراج آنلاین کریستیز از تاریخ ۲۹ فوریه تا ۱۳ مارس (۱۰ تا ۲۳ اسفند) تحت عنوان «Collections» (مجموعه‌ها) برگزار شد و روی هم رفته ۱۶۹ اثر شامل هنرهای کهن و مدرن و هنرهای تزئینی و طراحی به فروش گذاشته شد.

در این حراجی اثری بدون عنوان از صادق تبریزی نقاش نام آشنای ایرانی و پیشگام فقید مکتب سقاخانه متعلق به مجموعه ویکتور امانوئل، شاهزاده ناپل به عنوان تنها اثر ایرانی حاضر در این حراج به قیمت ۲۲۶۸ یورو به فروش رسید در حالی که برآورد قیمت این نقاشی ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ یورو بود.

تابلوی تبریزی در این مزایده یک اثر بدون عنوان در ابعاد ۴۴.۸ در ۳۵ سانتی متر مربوط به دهه هفتاد میلادی بود که با تکنیک آکریلیک روی بوم اجرا شده بود و از مجموعه متعلق به ویکتور امانوئل، شاهزاده ناپل وارد این حراجی شده بود.

همچنین آثاری از رُی لیختنشتاین، رابرت ایندیانا، والریو آدامی، هامادا تایسوکه، پیتر لوبلو، جو پومودورو، لوئیجی برنرو، ادوآردو جیلی و .... نیز در این حراجی آنلاین به فروش رفت.

مهرداد فلاح ـ نقاش ونماینده هنری خانواده تبریزی– درباره ارائه اثر این هنرمند در این دوره از حراج کریستیز گفت: «در پی آخرین حضور آثار زنده‌یاد تبریزی در حراج تهران و فروش سه اثر از ایشان در آن رویداد، حراج کریستیز پاریس اقدام به برپایی مزایده‌ای با محوریت برخی مجموعه‌های شاخص خود کرد که از آن جمله اثری از صادق تبریزی در این حراج ارائه شد. نکته جالب آن بود که ایشان تنها هنرمند ایرانی حاضر در این حراج بود که اثرش عرضه شد و به فروش رسید. این اثر متعلق به مجموعه ویکتور امانوئل شاهزاده ناپل و پسر آخرین پادشاه ایتالیا بود که اوایل فوریه در ژنو (سوئیس) درگذشت.»

 نماینده هنری خانواده تبریزی درباره عرضه آثار این هنرمند در حراج‌ها افزود: «این یکصد و سومین حضور بین‌المللی زنده یاد تبریزی در حراج‌ها بود. شش سال از درگذشت ایشان می‌گذرد و این هنرمند در حراج‌های داخلی و بین‌المللی به جایگاه قابل قبولی دست یافته و آثار ایشان در حراج‌های کریستیز، ساتبیز، بونامز، حراج تهران و سایر حراج‌های ایرانی و بین المللی با استقبال و علاقه خریداران روبه‌رو شده است.»

فلاح با اشاره به اهمیت حراج‌های آنلاین بیان کرد: «حراج‌های آنلاین اگر چه یادگار دوران شیوع کرونا هستند و توانستند در پاندمی کرونا بازار هنر را سر پا نگه دارند، با این حال یک شیوه مناسب برای داد و ستد آثار هنری به شمار می‌روند؛ چرا که در این شیوه خریداران فرصت و مجال بیشتری برای تأمل و انتخاب آثار دارند.»

او همچنین با اشاره به روند صدور گواهی اصالت اثر برای آثار تبریزی افزود: «گواهی‌های اصالت اثر (سرتیفیکیت‌ها)ی خانواده تبریزی با مشخصات جدید چاپ شده و دارای ثبت اختیارات این خانواده است.»

فلاح در پایان از برپایی نمایشگاهی از آثار نقاشیخط زنده‌یاد تبریزی در اردیبهشت ۱۴۰۳ در دبی خبر داد.

صادق تبریزی پایه‌گذار نقاشی‌خط در ایران و از پیشگامان مکتب «سقاخانه» زمستان سال ۹۶ در سن ۷۸ سالگی در لندن درگذشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدیو) کشف قدیمی‌ترین فلز جهان در ایران به وزن سه کیلو و نیم متعلق به نه هزار سال قبل
  • مجموعه تاریخی بسطام تا انتقال مومیایی رازآلود به روسیه!
  • شکار بالگرد اوکراینی بر فراز بلگورود
  • ۹۸ درصد تولیدات علمی دانشگاه تهران متعلق به دوران پس از انقلاب است
  • ۹۸ درصد تولیدات علمی دانشگاه تهران متعلق دوران پس از انقلاب است
  • ۹۸ درصد تولیدات علمی دانشگاه تهران متعلق به ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب است
  • تقویم ایران باستان؛ هر یک از سین‌های هفت‌سین نماد چیست؟
  • کشف قدیمی‌ترین فلز جهان در ایران به وزن ۳ کیلو و نیم متعلق به ۹ هزار سال قبل / باستان‌شناسان قدیمی‌ترین سکونتگاه انسان را در آذربایجان و در جنوب دریاچه ارومیه پیدا کردند (فیلم)
  • فروش نقاشی ایرانی متعلق به شاهزاده ناپل
  • همان همیشگی/ قطعه چسبیده به بال بوئینگ ۷۳۷ حین پرواز جدا شد!