Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@19:07:59 GMT

استفاده از پهپاد برای پاکسازی میدان مین + فیلم

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۴۲۳۷۴

استفاده از پهپاد برای پاکسازی میدان مین + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛  یک سازمان غیردولتی در فرانسه طرح جدیدی را برای پاکسازی میادین آلوده به مین با استفاده از پهپاد اجرا کرد.

این سازمان غیردولتی که هندی کپ اینترنشنال نام دارد در طرح خود از پهپاد برای شناسایی میادین مین و خنثی سازی آن‌ها بهره می‌گیرد.

سرژ افانتن از کارشناسان این سازمان غیردولتی گفت: " هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) ابزار جدیدی است که می‌تواند خنثی کنندگان مین را با سرعت بیشتری به اهدافشان برساند و آنها زمان قابل توجهی را صرفه جویی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فن آوری به آنها در عبور از موانع کمک می‌کند و سبب می‌شود که با اطمینان بیشتری به کار خود ادامه دهند. نخستین تماس یک خنثی کننده مین با مین یک تماس دیداری است بنابراین وجود یک چشم سوم یا همان پهپاد می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و شما می‌توانید با آن دورتر را ببینید.

وی افزود: در واقع بخش جالب ماجرا این است که با این فن آوری می‌توانید در مناطق شهری به خوبی استفاده کنید زیرا در این مناطق موانع متعددی وجود دارد که مانع تشخیص بصری یک خنثی کننده مین می‌شود.

امانوئل سوواژ یکی دیگر از کارشناسان این سازمان غیردولتی هم گفت: پاکسازی یک میدان مین یک موضوع و تحقیق، شناسایی و تشخیص مناطق آلوده به مین موضوع دیگری است. با کمک پهپاد ما اکنون می‌توانیم با استفاده از دوربین‌های با وضوح بالا و به صورت بصری میزان آلودگی را تشخیص دهیم و این اطلاعات را در اختیار افراد خنثی کننده قرار دهیم.

وی ادامه داد: قابلیت دیگر پهپاد ردیابی و این موضوعی بسیاری پیچیده است. ما از رادار‌ها که پنج تا ده متر ارتفاع دارند برای ردیابی استفاده می‌کنیم. حالا می‌توانیم با توانایی رادار‌ها و سیگنالی که دریافت می‌کنیم بدانیم که در زیر زمین چه چیزی وجود دارد.

او گفت: مزایای بسیاری در رابطه با این روش وجود دارد. این روش امن‌تر است و سریع‌تر اجرا می‌شود. در سطح لجستیکی هم روشی آسان‌تر به حساب می‌آید. حمل یک هواپیمای بدون سرنشین در یک کیف بسیار سریع‌تر و ساده‌تر از حرکت یک تیم بیست - سی نفره از خنثی کنندگان مین است و می‌توانیم در مدت چند ساعت بدانیم که آیا یک منطقه آلوده است یا نه .

بیشتر بخوانید: احتمال مین گذاری چینی‌ها در مسیر ارتباط با آمریکا + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/   استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای پاکسازی میادین مین + فیلم  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانلود فیلم اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اخگرپور با اشاره به اینکه بخش‌هایی از اراضی ناحیه سه به دلیل ناهمواری و شیب به محل تجمع معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها و کلونی انواع آسیب‌ها تبدیل شده بودند افزود: به همین منظور و برای جلوگیری از گسترش این مکان‌ها ضمن احصاء نقاط آلوده با به کارگیری بولدوزر، لودر و کامیون نسبت به تسطیح و هموار کردن اراضی طی چندین مرحله اقدام شد.

به گفته این مسئول عملیات تسطیح و پاکسازی این اراضی در خیابان شکری جنوبی ضلع جنوب بلوار شقایق در محدوده کوره‌های آجرپزی انجام شد.

اخگرپور یاد آور شد: محل‌های پاکسازی و تسطح شده با گشت زنی مستمر عوامل نواحی نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاکسازی حاشیه پلیس راه رزن از زباله
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به تملکات میدان شهید مطهری قم
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی