Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:45:16 GMT

‌چابهار با توسعه نامتوازن مواجه است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۴۲۶۸۱

‌چابهار با توسعه نامتوازن مواجه است

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه متوازن زیرساخت‌های حمل و نقلی چابهار و به‌ویژه تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان عزم جدی ملی می‌خواهد.

‌عبدالغفور ایرانژاد در گفت‌وگو با ایسنا-‌ اظهار کرد: متاسفانه ما در چابهار با یک توسعه نامتوازن از سوی وزارت راه مواجه‌ایم؛ باآنکه بندر چابهار با یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری آماده شده اما در سایر زیرساخت‌ها که تکمیل‌کننده بندر هستند و بندر نیاز مبرم به آن‌ها دارد، فاصله معنادار داریم و خیلی عقب هستیم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بندر چابهار درحالی با ظرفیت 15 میلیون تخلیه و بارگیری در سال آماده شده که جاده‌های غیراستاندارد و فاقد شانه چابهار، اصلا استاندارد چنین بندر بین‌المللی را ندارند؛ توقع این بود که وزارت راه هم‌زمان با توسعه بندر به فکر توسعه جاده و راه آهن که تکمیل کننده آن‌ است، باشد.

نماینده چابهار با اشاره به روند ساخت راه آهن چابهار-زاهدان نیز گفت: این راه آهن به‌دلیل حجم باری که قرار است از بندر چابهار صادر، وارد و ترانزیت شود؛ اقتصادی‌‌ترین راه ریلی ایران است و بندر چابهار بدون راه آهن به نظر کارشناسان اصلا رقابت‌پذیر نیست .

ایرانژاد ادامه داد: محور ریلی چابهار- زاهدان به‌ طول 610 کیلومتر از سال 89 آغاز شده اما به‌دلیل کمبود اعتبارات با وقفه‌ای سه‌ ساله رو به‌ رو شد و دوباره در سال 92 این‌بار توسط قرارگاه سازندگی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) شدت گرفت. قطعه دوم آن هم از زاهدان تا سرخس به‌تازگی در اواخر سال گذشته آغاز شده است‌.

وی بابیان اینکه راه آهن چابهار 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ گفت: تاکنون بنا به آمار شرکت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی وزارت راه، هزار میلیاردتومان منابع به آن ترزیق شده و برای تکمیل آن هم 4 هزار میلیاردتومان اعتبار می‌خواهد البته برای تکمیل قطعه دوم هم سه‌هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که در مجموع 7 هزار میلیاردتومان‌ می‌شود.

ایرانژاد با بیان اینکه توسعه متوازن زیرساخت‌های حمل و نقلی چابهار و به‌ویژه تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان عزم جدی ملی می‌خواهد، خاطرنشان کرد: گمان نمی‌کنم با اعتباراتی جاری طولانی‌ترین و اقتصادی‌ترین خط ریلی کشور تا 10 سال آینده هم به بهره‌برداری برسد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام چابهار منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد

 نماینده ولی فقیه در آیین گرامیداشت تلاشگران و حامیان عرصه سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:  باتوجه به هم مرز بودن سیستان و بلوچستان با چندین کشور و نیاز مردم این کشور‌ها به خدمات درمانی، گردشگری سلامت باید توسعه یابد

 خداوند در سوره مائده می‌فرمایند هر کس، شخصی را زنده بدارد، پس گویا همه مردم را زنده داشته است، بر همین اساس باید همه افرادی که در عرصه سلامت فعالیت می‌کنند قدر و اهمیت شغل خود را بدانند

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳