Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، معاون رئیس‌جمهوری اندونزی اعلام کرد شمار قربانیان زمین لرزه بزرگ در جزیره سولاوسی و سونامی پس از آن، ممکن است «به هزاران نفر برسد».

زمین‌لرزه ۷.۵ ریشتری روز جمعه در سولاوسی هزاران نفر را آواره کرده‌ است.

مرکز زمین‌لرزه روز جمعه، پالو کورو در جزیره سولاوسی از مجمع الجزایر اندونزی، پیشتر نیز مرکز زمین‌لرزه‌های شدیدی در این منطقه بوده‌ اما این بار، زمین‌لرزه امواج شـش متری سونامی را نیز راهی ساحل کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون کشته‌شدن ۴۲۰ نفر، عمدتا از ساکنان شهر «پالو»، مرکز سولاوسی تائید شده‌است، اما امدادگران در تلاش برای دستیابی به مناطق دور افتاده جزیره هستند.

در خود پالو نیز شمار قربانیان ممکن است افزایش پیدا کند، چرا که آژانس فجایع طبیعی دولت اندونزی می‌گوید صدها نفر از ساکنان این شهر ۳۳۵ هزار نفری ناپدید شده‌اند.

«ویلم رامپانگیله‌ی» رئیس آژانس فجایع طبیعی اندونزی به خبرنگاران گفته احتمالا دهها نفر هنوز زیر آوار هستند و بسیاری دیگر نیز با امواج سونامی به دریا کشیده شده‌اند.

در زمان وقوع سونامی صدها نفر از شهروندان برای شرکت در فستیوالی در ساحل بسر می‌بردند.

سولاوسی تقریبا در مرکز مجمع‌الجزایر اندونزی بین دریای فلورس و دریای سلب قرار دارد.

زمین‌لرزه سولاوسی شدیدتر از چند زمین‌لرزه بزرگ و مرگبار چند سال اخیر در اندونزی از جمله، زمین‌لرزه ۲۰۰۶ در یوگیاکارتا و زمین‌لرزه تابستان گذشته در لومبوک بود.

زمین‌لرزه سال ۲۰۰۴ در سوماترای اندونزی، با قدرت ۹.۱ ریشتر و بیش از ۲۲۰ هزار کشته، یکی از بزرگترین و مرگبارترین زمین‌لرزه‌های جهان در دهه‌های اخیر به شمار می‌رود.

کد خبر 4416299 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: اندونزی زمین لرزه سونامی ایالات متحده آمریکا ایران سوریه روسیه عراق رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ فلسطین عربستان سعودی ترکیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد انگلیس افغانستان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران گفت: این گروه پزشکی به مدت سه روز بیش از هزار و 200 بیمار را در روستاهای باسعیدو، کانی، مرادی، دوستکو و گورزین شناسایی، و رایگان درمان می کنند.
میثم عزیزی افزود: تخصص پزشکان این گروه جهادی در زمینه های قلب و عروق، زنان و زایمان، سرطان سینه، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، اطفال و چشم است.

بیشتر بخوانید؛ ارائه خدمت رایگان دندانپزشکی در شهرستان رودان
وی گفت: برخی از بیماران برای معالجه به مرکز استان و شماری نیز به تهران اعزام شدند و همه ی هزینه ها بر عهده انجمن خیریه است.
رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران افزود: هزینه برپایی این دوره خدمت رسانی پزشکی، بیش از سه میلیارد و 500 میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • هشدار در دشت تبریز؛ کدام بناهای تاریخی در خطرند؟
  • زاکانی: شهرداری تهران برای مدیرانش خانه سازمانی ندارد/ به جای زمین، وام دادیم
  • دلیل پیشگوی هلندی درباره احتمال زلزله قوی در روزهای آینده
  • مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت+ فیلم
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • ادامه روند افزایش تدریجی دما در خراسان رضوی
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • بندرچارک لرزید