Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کامبیز محسن سلطانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت: درپی تماس تلفنی یکی از باغداران دشت نظیر بخش کجور مبنی بر به دام افتادن یک قلاده توله خرس در روز گذشته نیرو‌های یگان حفاظت منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در محل حاضر شدند.

وی افزود: این توله خرس یکساله با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت از تله رها شد و با توجه به سن کم پس از حضور دامپزشک از طریق بیهوشی، زنده گیری و به پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت: این توله خرس که با توجه به ظاهر ازجمله دندان و جثه یکسال بود، به دلیل گرسنگی و نبود مادر به مزارع نزدیک زیستگاه خود وارد شد و درتله افتاد.

سلطانی افزود: استفاده از تله‌های سیمی ضخیم برای به دام انداختن معمولا گراز با هدف حفاظت از مزارع در منطقه شمال کشور معمول است. این تله‌ها طوری طراحی شده اند که وقتی حیوانی در آن گرفتار شود هر چه بیشتر تقلا کند گرفتارتر و تله تنگ‌تر می‌شود که در این صورت صدمات زیادی به حیوان وارد می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت: در سال گذشته ۳ قلاده خرس به علت برخورد با خودرو در مسیر‌های کوهستانی بخش کجور نوشهر و ۳ مورد دیگر نیز از سوی شکارچیان غیرمجاز کشته شدند.

شهرستان نوشهر با داشتن ۲۲۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده البرز مرکزی و برخورداری از گونه‌های حیات وحش نظیر مرال، شوکا، کل بز، خرس قهوه ای، پلنگ، قرقاول، کبک دریایی و معمولی در غرب مازندران واقع است.

انتهای پیام /ر

رها سازی یک قلاده خرس در نوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیات وحش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پلنگ در منطقه سبزکوه

دریافت 105 MB

به گزارش خبرنگار مهر، یک فرد پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه چهارمحال و بختیاری توسط مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست در این منطقه ثبت شد.

کد خبر 6098004

دیگر خبرها

  • ثبت پلنگ در منطقه سبزکوه
  • مرگ و زندگی ما به دست میدان مغناطیسی زمین است!
  • بازگشت محکوم به مرگ از پای چوبه دار
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • (ویدئو) نجات توله سگ گیر کرده بین دو دیوار
  • می‌ترسم جنگ تمام شود و این زندگی ادامه داشته باشد!
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان