Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهادهای نظامی و امنیتی ترکیه برای خبردار شدن از تردد اعضای شاخه نظامی در مناطق کوهستانی و جنگلی از هزاران دوربین سنسور دار استفاده می‌کنند. ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه ینی شفق، ستاد کل مسلح نیروهای ترکیه اعلام کرده که در دو سال اخیر استفاده از تصاویر و امکانات رصد هوایی هواپیماهای بدون سرنشین، توانسته به شکل جدی بر وضعیت شاخه نظامی پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک در مناطق مرزی و در داخل کشور اثر بگذارد.

بر اساس این گزارش در حال حاضر بیش از 40 هواپیمای بدون سرنشین بر آسمان استان‌های مرزی ترکیه، تمام تحرکات پ.ک.ک را زیر نظر دارند و به همین خاطر این گروه نمی‌تواند دست به عملیات و حمله بزند.

با این وجود در مناطق جنگلی و دره‌ها،  کار رصد تصویری و اطلاعاتی دشوار است و به همین دلیل، نهادهای نظامی و امنیتی ترکیه، برای پر کردن این خلاء از دوربین‌های مدار بسته ویژه استفاده می‌کنند که کاربرد اصلی آنها در فیلم‌های مستند و محیط زیست است.

این دوربین‌های ویژه ماورای قرمز، در مناطق مختلف به دیوارها و صخره‌ها چسبانده می‌شوند و با توجه به حساسیت بالای سنسورهای این دوربین‌ها، هرگونه حرکت گرمازا می‌تواند تردد نیروهای پ ک ک در مناطق مختلف را ثبت کند و با رصد مداوم این دوربین‌ها و هماهنگی با هواپیماهای بدون سرنشین مسلح، دستور اصابت موشک و راکت به اهداف مورد نظر صادر می‌شود.

انتهای پیام/

R1396/P1396/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ دوم غلام‌حسین سلیمانی درباره بازسازی و بازتولید ادوات مورد نیاز نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: در دنیا تجهیزات نظامی دارای ویژگی‍های خاص را از رده خارج نمی‌کنند، بلکه آن‌ها را ارتقا می‌دهند؛ به عنوان مثال تانک «ام ۶۰» از جمله تجهیزاتی است که در دهه ۶۰ میلادی وارد کشورمان شده و اکنون این وسیله با قرارگیری تجهیزات نوین بر روی آن، به وسیله‌ای عملیاتی برای مقابله با تهدیدات تبدیل شده است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم صحنه‌ نبرد، اقتصادی کردن چنین تجهیزاتی است؛ از این رو با همین نگاه در حوزه‌ زرهی و توپخانه، تجهیزات موجود یا در حال طراحی، باید امکان مقابله با تهدیدات را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در نیروی زمینی ارتش نگاه ویژه‍ای به تجهیزات وجود دارد؛ چه به تجهیزاتی که برای مقابله با تهدیدات، نیازمند ارتقا هستند و چه تجهیزات جدیدی که بر حسب نیاز باید طراحی و تولید شوند؛ بنابراین در همین راستا و در آینده نزدیک شاهد الحاق تجهیزات جدید به این نیرو خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت
  • پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت
  • خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش
  • پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • تأمین اعتبارات لازم برای مقابله با خسارتهای سیلاب
  • هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادار‌های آمریکایی، مقابله با ایران ممکن نبود
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان