Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین فضانورد امارات که قرار است پنج آوریل سال 2019 برای پروازی 11 روزه به ایستگاه فضایی بین المللی در کنار اولگ اسکریپوچکا، فضانورد روس و کریستینا کوک، فضانورد آمریکایی با سفینه "سایوز ام اس12" سفر خود را آغاز خواهد کرد, 12 آوریل, -روز جهانی فضانوردی- را در ایستگاه فضایی بین‌المللی جشن خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، از آغاز ماه سپتامبر دو شهروند اماراتی که بعد از طی مراحل مختلف از بین چند هزار داوطلب انتخاب شده‌اند, آموزش و تمرین برای سفر به فضا را در مرکز آموزش فضانوردان در حومه مسکو آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزاع علی المنصوری و سلطان سیف النیادی پس از آزمایش‌های پزشکی و بدنی مختلف برای این پرواز انتخاب شده‌اند، تنها چند ماه دوره‌ای را خواهند گذراند تا برای سفری فضایی, همانند گردشگران قبلی سفینه سایوز آماده شوند. اینکه کدام یک از این دو نفر راهی فضا خواهند شد هنوز معلوم نیست.

در پایان دوره تعلیماتی, کارشناسان روس بر اساس امتیازات برتر, یکی از آن دو را انتخاب خواهند کرد. البته با توجه به اینکه سفر فضانورد امارات بیشتر جنبه تشریفاتی دارد, تنها سلامت جسمانی کافی خواهد بود. قبل از شهروند امارات, دو نفر دیگر از کشورهای عربی به فضا سفر کرده‌اند.

شاهزاده سلطان سلمان السعود فضانورد از عربستان نخستین کسی بود که از یک کشور عربی راهی فضا شد و حدود دو سال بعد دومین عرب نژاد از سوریه با کمک روسها به مجتمع مداری میر سفر کرد. جالب آنکه سفر شاهزاره سلطان سلمان السعود فضانورد عربستان سعودی که در سال 1985 با فضاپیمای شاتل دیسکاوری آمریکا انجام شد و محمد فارس فضانورد سوریه هم که در 1987 با ناو سایوز روسیه صورت گرفت پروازهای حرفه‌ای به حساب نمی‌آمدند اما هر دو نفر, بر اساس برنامه‌های پروتکلی دوره دیدند. بطور مثال محمد فارث به مدت دو سال همراه با فضانوردان اصلی سایوز تی.ام-2 آموزش دید و تمرین کرد اما فضانوردان اماراتی قرار است تنها پس از حدود 7 ماه حضور در شهرک ستاره ای- محل آموزش فضانوردان روسیه- راهی فضا شوند!

براساس برنامه پیش‌بینی شده, فضانورد اماراتی همراه آلکسی آوچینیکوف، و نیک هیگف فضانوردان ناو کیهانی سایوز ام.اس-10 در 15 آوریل به زمین بر می‌گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام امارات متحده فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌| جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فرهاد مجیدی که چندی پیش از اتحاد کلباء امارات جدا شد، این روزها در دبی حضور دارد و شایعات زیادی در خصوص تیم آینده او به گوش می‌رسد. سرمربی سابق استقلال علی‌رغم چند پیشنهاد داخلی فعلا تمایلی نسبت به بازگشت به فوتبال ایران نشان نداده و احتمالا می‌خواهد به کارش در امارات ادامه دهد.

مجیدی دیشب (پنجشنبه) تصویری همراه با فرزند خود امیربردیا در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899644

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بارش تگرگ در امارات
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • فیلم| قایدی بهترین گلزن تاریخ ایران در لیگ امارات
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • گل مهدی قائدی به النصر امارات / فیلم
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش
  • عکس‌| جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات