Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@14:01:47 GMT

خاک مریخ را کیلویی ۲۰ دلار بخرید!

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۴۳۵۸۴

خاک مریخ را کیلویی ۲۰ دلار بخرید!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیز، دانشگاه «سنترال فلوریدا» خاک ماه را به علاوه هزینه حمل و نقل، کیلویی ۲۰ دلار می فروشد!  

گروهی از محققان آستروفیزیک دانشگاه «سنترال فلورید»UCF  یک روش علمی و استاندارد برای ابداع خاک ماه و سیارک ارائه کرده اند. این روش شبیه سازی نام گرفته است.  

این تیم یافته های خود را در ژورنال Icarus منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دان بریت یکی از اعضای گروه علوم سیاره ای این دانشگاه می گوید: باتوجه به افزایش تحقیقات درباره مریخ، این روش کارآمد خواهد بود. اگر قرار باشد ما به مریخ برویم، به غذا، آب و مواد دیگر نیاز داریم. برای کشف راه حل این چالش ها باید ایده هایمان را آزمایش کنیم. به عنوان مثال دانشمندان به دنبال روش های پرورش مواد غذایی در مریخ هستند. بنابراین باید تکنیک هایشان را در خاکی آزمایش کنند که شباهت زیادی به مریخ داشته باشد.

نشانگرهای شیمیایی موجود در نمونه خاک مریخ که کاوشگر جستجو آن را به زمین آورده مبنای فرمول تهیه این نوع خاک است.  

 در حال حاضر محققان ازخاک های شبیه سازی شده ای استفاده می کنند که استاندارد نیستند، بنابراین نتایج آزمایش ها با یکدیگر متفاوت است.

از آنجا که فرمول نوین براساس یک روش علمی است و افرادی که خاک را سفارش دهند می توانند آن را بسازند و آزمایش هایی انجام دهند. به این ترتیب میزان عدم قطعیت در آزمایش ها کاسته می شود.

به هرحال محققان این دانشگاه معتقدند بازار مناسبی برای خاک شبیه سازی شده وجود دارد. جالب آنکه تاکنون ۳۰ سفارش برای دریافت نمونه ای از این خاک ثبت شده و حتی یکی از مشتریان آن مرکز فضایی کندی است که نیم تن خاک شبیه سازی شده سفارش داده است.

این محققان تصمیم دارند خاک ماه شبیه سازی شده را نیز تولید کنند.

کد خبر 4416331 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی مریخ نوآوری نوآوری تحقیقات علمی فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی امنیت اطلاعات موبایل هوشمندسازی دانشگاه آزاد اسلامی سازمان فضایی ایران فیس بوک صنعت خودروسازی سرطان اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج نشانه‌ای که شاید وجود موجودات فرازمینی را ثابت کند

ایتنا - در چند دهه اخیر، شواهد و سیگنال‌های مرموزی از فضا دریافت شده که وجود حیات فرازمینی و موجودات بیگانه را به یک فرضیه محتمل برای دانشمندان تبدیل کرده است.
در چند دهه اخیر، شواهد و سیگنال‌های مرموزی از فضا دریافت شده که وجود حیات فرازمینی و موجودات بیگانه را به یک فرضیه محتمل برای دانشمندان تبدیل کرده است.

در این گزارش، به ۵ مورد از برجسته‌ترین این نشانه‌ها اشاره می‌کنیم:
اولین مورد به سال ۱۳۵۴ بازمی‌گردد، زمانی که فضاپیمای وایکینگ ناسا در آزمایشی اولیه در خاک سیاره مریخ، شواهد شیمیایی از حیات در این سیاره پیدا کرد.

اگرچه این یافته‌ها در آزمایشات بعدی تأیید نشد و ناسا وجود حیات در مریخ را رد کرد، اما محققان معتقدند نباید این احتمال را نادیده گرفت چرا که در آن زمان تجهیزات این فرودگر برای تحلیل شواهد کافی نبوده است.

در سال ۱۳۵۵ نیز یک تلسکوپ رادیویی در دانشگاه اوهایو. آمریکا، سیگنالی ۳۷ ثانیه‌ای را از آسمان دریافت کرد که در بازه فرکانسی ممنوعه زمینی قرار داشت. دانشمندان احتمال می‌دهند این سیگنال از سوی موجودات هوشمند فرازمینی ارسال شده باشد، هرچند تاکنون منشأ آن مشخص نشده است.

در سال ۲۰۰۳، پروژه «ست» ناسا، چندین سیگنال رادیویی غیرقابل توضیح از نقاط مختلف آسمان دریافت کرد که پس از مدتی ناپدید شدند. با این حال یکی از این سیگنال‌ها نه تنها ناپدید نشد بلکه قوی‌تر هم شد. این سیگنال ازنقطه‌ای فضایی می‌آمد که هیچ سیاره یا ستاره شناخته شده‌ای در آن وجود نداشت. این امر، احتمال ارسال آن از سوی موجودات هوشمند فرازمینی را تقویت کرد.

کشف گاز متان در جو سیاره مریخ در سال ۱۳۸۶ از دیگر نشانه‌های حیات در فضاست. از آنجایی که عمده متان در جو زمین توسط موجودات زنده تولید می‌شود، این یافته دانشمندان را به فرضیه وجود باکتری‌ها و میکروب‌های تولیدکننده متان در سیاره سرخ سوق داد. شواهد دیگری نیز از جمله کشف ترکیب فرمالدئید ناشی از اکسیداسیون متان در مریخ، این فرضیه را تقویت کرده است.

در رویدادی دیگر در سال ۱۳۸۲، محققان ایتالیایی احتمال دادند که آثار گوگرد یافت شده در سطح قمر اروپا که فضاپیمای گالیله از این قمر سیاره مشتری جمع‌آوری کرده می‌تواند نشانه‌ای از حیات باکتری‌های زیرسطحی باشد که در اقیانوس‌های گرم این قمر زندگی می‌کنند. البته برخی محققان دیگر این ایده را رد کرده‌اند.

همانطور که مشاهده می‌شود، شواهد متعددی از احتمال وجود حیات خارج از سیاره زمین وجود دارد که تلاش برای یافتن پاسخ‌های قطعی در این زمینه همچنان ادامه دارد.
 

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی ربات‌ها را بهتر از انسان‌ آموزش می‌دهد
  • برگ متحرک ؛ یکی از خاص ترین موجودات کره زمین را مشاهده می کنید! (عکس)
  • پارتی پر سروصدایی که سوشیال مدیا را منفجر کرد/ عکس
  • پنج نشانه‌ای که شاید وجود موجودات فرازمینی را ثابت کند
  • جزئیات دو شبیه سازی آمریکا برای حمله به ایران
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • جایگزین اسکناس کیلویی
  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند