Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه البیان امارات در گزارشی نوشت: در پی سرنگونی هواپیمای روسیه در سوریه و کشته شدن پانزده سرباز روس در هفده سپتامبر سال جاری، روسیه تصمیم گرفت سامانه موشکی اس-300 را در اختیار سوریه قرار دهد. کرملین این اقدام را «حفاظت از نیروهای روسیه توصیف و اعلام کرد ضد کشورهای ثالث نیست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت واقعی این تصمیم هر چه باشد واکنش به حادثه‌ای است که در هفده سپتامبر اتفاق افتاد. همانطور که انتظار می‌رفت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تصمیم گرفت ارزیابی وزارت دفاع را در این زمینه بپذیرد. اما تل‌آویو هنوز مدعی است هیچ کار اشتباهی نکرده است و به رعایت "خطوط قرمز" در سوریه ادامه می‌دهد. با این وجود، این مسئله قواعد بازی را برای تل آویو در سوریه تغییر می دهد زیرا دیگر مثل گذشته آزادی عمل نخواهد داشت.

پوتین گزینه های متعددی در اختیار داشت تا به رفتارهای تل آویو واکنش نشان دهد اما سعی کرد رفتار متعادلی در پیش گیرد. از سال 2013 اسرائیلی‌ها از روسیه خواستند سامانه موشکی اس-300 را به سوریه نفرستد و روسها نیز پذیرفتند. اما مسکو اخیرا تصمیم گرفت به سبب ضربه ای که به حیثیت ارتش روسیه در سوریه وارد شد این سامانه را در اختیار سوریه قرار دهد.

بیشتر بخوانید: آیا تل آویو دیگر جرأت حمله به سوریه را خواهد داشت؟

بسیاری در روسیه امیدوار بودند و انتظار داشتند پوتین زودتر از این سامانه موشکی اس-300 را به سوریه بفرستد تا اسرائیلی‌ها را بویژه پس از حادثه اخیر توبیخ و تنش روزافزون در سوریه را متوقف کند.

از این رو تصمیم پوتین برای تحویل سامانه موشکی اس-300 به سوریه با هر معیاری که در نظر بگیریم پاسخی متعادل به حادثه ای است که اخیرا به سبب رفتار خصمانه اسرائیل اتفاق افتاد و این امر اسرائیلی‌ها را وادار می‌کند زمانی که تصمیم می گیرند حملات جدیدی در سوریه انجام دهند بارها فکر کنند. اسرائیل هر تصمیمی که بگیرد اما اقدام اخیر روسیه راهبرد و سیاست اسرائیل در قبال سوریه و لبنان را تغییر می دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه سوریه خاورمیانه گروه های تروریستی تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه شبکه خبری المیادین، بشار اسد رییس جمهور سوریه طی سخنانی تاکید کرد که مواضع این کشور از زمان آغاز آرمان فلسطین در سال ۱۹۴۸ ثابت بوده و حتی یک لحظه و تحت هیچ شرایطی تغییر نکرده است.

وی اظهار داشت که سوریه بدون تردید تمام آنچه را که لازم بوده و در حد امکانات این کشور بوده به فلسطینیان و عناصر مقاومت ضد اسراییل تقدیم کرده است.

اسد تاکید کرد که مواضع دمشق نسبت به مقاومت و موضع‌گیری‌های آن نه تنها هیچ تغییری نکرد، بلکه عمق و گسترش بیشتری پیدا کرده و حوادث و تحولات نشان می‌دهد که کسی که قدرت تصمیم‌گیری ندارد، آینده‌ای نیز نخواهد داشت و کسی که قدرت ندارد هیچ ارزشی در این دنیا ندارد و کسی که برای رسیدن به وطن خود مقاومت نمی‌کند، شایسته داشتن وطن نیست.

رییس جمهور سوریه با اشاره به جانبداری کورکورانه دولت‌های غربی از صهیونیست‌ها تاکید کرد که این موضوع تازه‌ای نیست. وی اشاره کرد که تسلیم شدن گرچه می‌تواند احساس کاذب و موقت امنیت و چه بسا قدرت به انسان بدهد، اما نمی تواند تضمین کننده بقای تسلیم شدگان باشد. در این صورت[تسلیم در برابر دشمن] دیگر تاریخ مصرف این اشخاص و دولت‌ها به پایان می‌رسد و وقتی تاریخ مصرف آنها به پایان برسد، این کشورها ویران شده و دچار فروپاشی و نابودی می‌شوند.

کد خبر 6096858

دیگر خبرها

  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین