Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات مجلس محلی اقلیم کردستان عراق در حالی از صبح امروز آغاز شده است که بارزانی‌ها و طالبانی‌ها اولین رای‌دهندگان بودند. ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الفرات، نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و قباد طالبانی معاون وی به عنوان اولین شرکت کنندگان در انتخابات، رای خود را به صندوق انداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکمیل می‌شود

R36355/P36355/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد

صادق خان در اتفاقی بی‌سابقه پس از پیروزی به عنوان نامزد حزب کارگر در انتخابات شهر لندن برای سومین دور شهردار پایتخت انگلیس شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه «تایم» گزارش داد صادق خان که ۵۳ سال سن داشته، مسلمان و فرزند خانواده مهاجر اصالتا پاکستانی است توانست در انتخابات شهرداری شهر لندن کمی بیش از یک میلیون رای معادل حدودا ۴۴ درصد آرا را کسب کند و برتری بیش از ۱۱ درصدی بر «سوزان هال»، رقیب خود از حزب حاکم محافظه‌کار کسب کند.

روزنامه تایم نوشت انتخابات تعیین کرسی‌های شوراهای محلی و شهرداری ها در بریتانیا نتایج ناامیدکننده ای را برای حزب حاکم محافظه‌کار در پی داشته است.

این نخستین بار است که فردی برای سه دور متوالی به شهرداری شهر لندن انتخاب می‌شود.

صادق خان نخستین بار در سال ۲۰۱۶ به شهرداری پایتخت انگلیس انتخاب و جانشین «بوریس جانسون» در این سمت شد.

نامزدهای حزب کارگر در انتخابات شهرداری های شهرهای مهم لیورپول، منچستر و وست یورکشایر نیز مجددا به سمت‌هایشان انتخاب و ابقا شدند.

«کر استارمر»، رهبر حزب کارگر انگلیس با استقبال از انتخاب دوباره صادق خان به شهرداری شهر لندن گفت:‌ «صادق خان مطلقا یک کاندیدای مناسب بوده است. او دو دوره پر دستاورد را پشت سر گذاشته و مطمئن هستم یک دوره پر دستاورد دیگر را در مقابل خود دارد.»

یک روز قبل گزارش شد که حزب کارگر توانسته پیروزی های بی سابقه‌ای را در انتخابات محلی انگلیس کسب کرده و کنترل چند شورای محلی را که بالغ بر چند دهه از آنها دور مانده بود به دست بیاورد. این حزب در یک انتخابات ویژه برای تعیین یک کرسی در پارلمان نیز پیروز شد و در مجموع در انتخابات محلی اخیر انگلیس شکست‌های سنگینی را به محافظه‌کاران وارد کرد.

رسانه‌های انگلیس اکنون برای کر استارمر بخت زیادی برای رسیدن به نخست وزیری این کشور در انتخابات سراسری بعدی قائل هستند. «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس اختیار تعیین تاریخ انتخابات بعدی انگلیس را دارد و اعلام کرده که این انتخابات را در نیمه دوم ۲۰۲۴ در نظر خواهد گرفت.

سوناک در اکتبر ۲۰۲۲ به نخست وزیری انگلیس رسید. این اتفاق در پی کناره‌گیری «لیز تراس»، کسی که تنها برای ۴۹ روز نخست وزیری انگلیس را تجربه کرد و به دلیل در نظر گرفتن کاهش های مالیاتی پشتیبانی نشده به بازارهای مالی لطمه زد، اتفاق افتاد.

نتایج شمارش آرای انتخابات کرسی‌های شوراهای محلی انگلیس تا بعد از ظهر شنبه نشان داد که از مجموع ۲۶۶۱ کرسی که در این انتخابات در معرض رقابت قرار داشتند محافظه‌کاران حدود نیمی از ۱۰۰۰ کرسی که در اختیار داشتند را از دست داده‌اند و حزب کارگر حدود ۲۰۰ کرسی دیگر جلو به کرسی‌های که داشته اضافه کرده است. احزاب دیگر شامل لیبرال دموکراتها و سبزها و همینطور حزب اصلاح بریتانیا نیز به پیروزی هایی دست یافته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه اندازی می شود
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه‌اندازی می‌شود
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان