Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, فاطمه خمسه در شورای حفاظت آب استان قزوین گفت: امسال بدترین سال آبی و کشاورزی بود اما تعهد کرده بودیم در مدیریت آب همکاری کنیم و این کار صورت گرفت.
وی افزود: در بستن چاههای غیرمجاز ما تنها ماندیم و شاید آمار بستن چاهها قابل توجه است اما ضمانت اجرایی نداشت و برخی دوباره پلمب چاهها را باز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس  جهاد کشاورزی استان ادامه داد: ما متولی تولید و حامی کشاورزان هستیم و با این میزان آب درختان باغات خشک می شود.
خمسه یادآورشد: ما طرفدار نصب کنتور هوشمند در چاههای کشاورزی هستیم اما باید وضعیت چاههای فرم یک کاملا مشخص شود.
وی در خصوص استفاده غیرمجاز برخی دامداری ها از چاه های آب تاکید کرد: هر واحد دامی که اضافه مصرف کند در صورت اعلام شرکت آب منطقه ای در سر رسید تمدید مجوز با آن مخالفت خواهیم کرد.
رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: اصلاح الگوی کشت انجام شده اما از سهم آب کسی کم نکردیم و در حال حاضر ۱۷۰ میلیون مترمکعب از آب مصرفی کم شده است.
خمسه بیان کرد: شرایط امسال بسیار سخت است وبدلیل کمبودآب باید ۵۰ درصد اراضی امسال زیرکشت برود و طبق دستور وزیر هر شهرستانی اگر یکپارجه سازی را انجام دهد اعتبارات تامین آبیاری تحت فشار را به طور کامل پرداخت می کنیم.
وی اضافه کرد: امسال به دلیل وضعیت خاص ایجاد شده سیفی کاری اقتصادی شده و عده ای وسوسه شده اند کشت خود را تغییر دهند ولی معلوم نیست این روال در آینده هم بماند.
وی در ادامه گفت: اگر کشاورزان سطح زیر کشت خود را کاهش داده و به سمت سیفی کاری بروند اگر محصولشان به فروش نرسد هیچ کمکی نخواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کشاورزی استان قزوین جهاد کشاورزی کشت آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

فردوس کریمی در نخستین سفر استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ به بخش ناغان، اظهارداشت: در قالب طرح پمپاژ آب ناغان سه ایستگاه پمپاژ، دو باب مخزن، هفت کیلومتر خط انتقال اجرا شده و در حال تملک اراضی هستیم.

وی افزود: طرح پمپاژ آب ناغان ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده و جهت تکمیل و بهره‌برداری از طرح به هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

بیشتر بخوانید

تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری

کریمی اضافه کرد: تخصیص جدیدی به نیاز آبی ناغان اضافه شد و هم‌اکنون۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات ناغان زیرپوشش آبیاری قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۸۵ مورد ساماندهی پرورش ماهی برای نخستین بار و همچنین تخصیص دو هزار و ۱۵۴ لیتر آب برای پرورش طیور، گلخانه‌ها و دامداری‌های ناغان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت