Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به اطلاع متقاضيان مي‌رساند كانونهاي وكلاي دادگستري ايران (عضو اتحاديه سراسري كانون هاي وكلاي دادگستري ايران- اسکودا)
به اطلاع متقاضيان مي‌رساند كانونهاي وكلاي دادگستري ايران (عضو اتحاديه سراسري كانون هاي وكلاي دادگستري ايران- اسکودا) متشكل از كانون وكلاي دادگستري مرکز، آذربايجان شرقي، فارس و كهگيلويه و بويراحمد، اصفهان، آذربايجان غربي، مازندران، خراسان رضوي، شمالي و جنوبي، گيلان، قزوين، خوزستان، كرمانشاه، همدان، قم، كردستان، گلستان، اردبيل، مرکزي، بوشهر، زنجان، لرستان، کرمان، البرز، چهارمحال و بختياري، يزد و ايلام از طريق آزمون كتبي و طبق مقررات و قانون كيفيت اخذ پروانه وكالت مصوب سال 1376 به تعداد مورد نياز به شرح ذيل و با توجه به شرايط و موارد زير كارآموز وكالت مي‌پذيرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


1- ظرفيت پذيرش کارآموز وکالت به تفکيک نام و كد کانون:
کد کانون
نام کانون
ظرفيت پذيرش آزاد
ظرفيت پذيرش ايثارگران
جمع کل
1
مرکز شامل استانهاي تهران، سمنان، هرمزگان و سيستان و بلوچستان
840
360
1200
2
آذربايجان شرقي
70
30
100
3
فارس و كهگيلويه و بويراحمد
140
60
200
4
اصفهان
115
50
165
5
آذربايجان غربي
49
21
70
6
مازندران
70
30
100
7
خراسان رضوي، شمالي و جنوبي
91
39
130
8
گيلان
56
24
80
9
قزوين
53
22
75
10
خوزستان
70
30
100
11
کرمانشاه
42
18
60
12
همدان
35
15
50
13
قم
70
30
100
14
كردستان
32
14
46
15
گلستان
21
9
30
16
اردبيل
21
9
30
17
مرکزي (اراک)
14
6
20
18
بوشهر
42
18
60
19
زنجان
42
18
60
20
لرستان
38
16
54
21
کرمان
49
21
70
22
البرز
77
33
110
23
چهارمحال و بختياري
7
3
10
24
يزد
77
33
110
25
ايلام
35
15
50

(ظرفيت هاي اعلام شده با احتساب سهميه آزاد و ايثارگران بوده و تغيير کد کانون پس از اولين ثبت‌نام به هيچ وجه ممکن نيست. بنابراين داوطلبان محترم بايد با بررسي و مطالعه و دقت کامل نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند در صورت ثبت‌نام مکرر، ثبت‌نام داوطلب کلاً کان لم يکن تلقي خواهد شد.)
2- مواد امتحاني:
اين آزمون، كتبي، يک مرحله‌اي به صورت تستي بوده و ضرائب دروس آن به شرح ذيل مي‌باشد:
رديف
نام دروس
ضريب
1
حقوق مدني
3
2
آيين دادرسي مدني
3
3
حقوق تجارت
2
4
اصول استنباط حقوق اسلامي
1
5
حقوق جزاي عمومي و اختصاصي
2
6
آيين دادرسي كيفري
2

3 -شرايط شركت در آزمون و اخذ پروانه كارآموزي وكالت:
1-3- تابعيت جمهوري اسلامي ايران.
2-3- دارا بودن دانشنامه ليسانس يا بالاتر حقوق (از دانشكده هاي حقوق داخل يا خارج كشور كه مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري باشد) يا دانشنامه ليسانس فقه و مباني حقوق اسلامي يا معادل آن از دروس حوزوي و دانشگاهي با تاييد مرجع صالح.
تبصره 1: كساني كه فاقد مدرك كارشناسي حقوق، فقه و مباني حقوق اسلامي يا معادل آن از دروس حوزوي و دانشگاهي با تاييد مرجع صالح بوده و فقط داراي مدارك بالاتر آن هستند حق شركت در آزمون را ندارند بنابراين از ارائه مدارك بالاتر به جز مدارك كارشناسي عنوان شده خودداري نمايند.
تبصره 2 : مدرک معادل حوزوي مدرکي است که مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري باشد.
تبصره 3: دارندگان مدارک کارشناسي ناپيوسته حقوق با مدرک کارداني مرتبط به شرط آن که واحدهاي دروس دوره کارشناسي حقوق را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.
3-3 – شرايط سني: پروانه کارآموزي وکالت دادگستري در حوزه قضائي استان تهران فقط به کساني داده مي‌شود که هنگام ثبت نام سن آنها از چهل سال تمام بيشتر نباشد و براي ساير حوزه‌هاي قضائي پروانه کارآموزي به کساني داده مي‌شود که هنگام ثبت‌نام سن آنها از پنجاه سال تمام بيشتر نباشد.
4-3- براي اشخاصي پروانه كارآموزي صادر مي شود كه داراي شرايط مندرج در قوانين و مقررات ناظر بر وکالت باشند.
4 – مدارك مورد نياز جهت ثبت نام:
1-4- اسكن تصوير مدرک تحصيلي ليسانس، منطبق با بند 2-3 و تبصره هاي آن، بدون حاشيه‌هاي زايد و با فرمتjpg و با سايز حدود 595 در 842 pixels و با وضوح تصويري 72 dpi .
تبصره 1: متقاضيان از اسکن گواهي تعداد واحدهاي گذرانده شده خودداري نمايند زيرا فقط گواهي فارغ‌التحصيلي يا دانشنامه مبناي مجوز شركت در آزمون مي‌باشد بنابراين دانشجويان ترم آخر و كساني كه در گواهي صادر شده توسط دانشگاه مربوط در مورد آنها كلمه"فارغ التحصيل" يا " دانش آموخته " قيد نشده باشد حق شركت در آزمون را نخواهند داشت.
تبصره 2: دارندگان مدارک کارشناسي ناپيوسته مي‌بايست علاوه بر مدرک کارشناسي ناپيوسته اسکن مدرک کارداني خود را در قسمت مربوطه ارسال نمايند.
2-4- اسكن تصوير كارت يا گواهي پايان خدمت يا معافيت دائم بدون حاشيه‌هاي زايد و با فرمت jpg و با سايز حدود 213 در 312 pixels و با وضوح تصويري 72dpi .
تبصره: دارندگان معافيت‌هاي تحصيلي، مربوط به دانشگاهها و موسسات آموزش عالي و حوزه هاي علميه و به طور کلي افراد فاقد گواهي پايان خدمت يا معافيت دائم ، تحت هيچ شرايطي حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.
3-4- هزينه ثبت نام مبلغ 950000 ريال( نود و پنج هزار تومان).
تبصره: واريز هزينه ثبت نام از طريق کارتهاي بانکي عضو شبکه شتاب و سيستم آنلاين ثبت‌نام اينترنتي در زمان تعيين شده در سايت سازمان سنجش آموزش کشور و با توجه به بند 1-5 و 2-5 اين آگهي و دستورالعمل مقرر انجام خواهد گرفت.
4-4- اسكن عکس متقاضي:
داوطلبان محترم مي‌بايست تصوير عكس خود را كه در سال جاري گرفته شده باشد، در اندازه هاي 4×3 جهت اسکن، بدون حاشيه‌هاي زايد و با فرمت jpg و با سايز حداقل 200 در 300 تا حداكثر 300 در 400 pixels تهيه نمايند و حجم فايل تهيه شده نبايد از 70 كيلو بايت بيشتر شود. همچنين تصوير داوطلب بايد واضح، مشخص و فاقد اثر مهر و هر گونه منگنه باشد. حتي الامكان عكس ها سياه و سفيد يا در صورت رنگي بودن داراي زمينه سفيد باشد.
تذكر مهم: با توجه به مشكلات بوجود آمده در آزمون‌هاي قبلي، درخصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان، كه اين موضوع اكثراً براي داوطلباني كه ثبت‌نام آنها توسط ديگران انجام مي‌شود رخ داده است، تاكيد مي‌گردد علاوه بر كنترل اطلاعات ثبت‌نامي، حتماً نسبت به كنترل عكس ارسالي دقت نماييد تا اشتباهاً عكس داوطلب ديگري به جاي عكس شما ارسال نگردد. بديهي است كه در صورت ارسال عكس اشتباهي از طرف متقاضي، فرد به عنوان متخلف تلقي و مطابق مقررات با وي رفتار خواهد شد.
5-4- داوطلباني که داراي معلوليت (نابينايي و کم بينايي) و ناتواني جسمي – حرکتي از ناحيه دست مي باشند (صرفاً جهت استفاده از منشي در جلسه آزمون) گواهي معلوليت و استفاده از منشي صادره از سازمان بهزيستي کشور را از قسمت مربوطه سيستم ثبت‌نام ارسال نمايند. لازم به ذکر است طبق قانون اخذ پروانه وکالت مصوب سال 1376 هيچ گونه سهميه فوق العاده‌اي براي پذيرش اين داوطلبان در آزمون وکالت در نظر گرفته نشده است و با ارائه اين گواهي از نظر پذيرش در آزمون اولويتي براي فرد ارائه کننده ايجاد نخواهد شد.
6-4- سهميه رزمندگان و ايثارگران:
با توجه به تصويب قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران و با توجه به مفاد ماده 88 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و به ويژه بند چ ماده مذکور که به موجب آن بند چ به عنوان ماده 59 مکرر به قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران الحاق شده است گزينش داوطلبان واجد شرايط براساس ماده 59 اصلاحي قانون خدمات رساني به ايثارگران صورت مي گيرد. هر يک از داوطلبان متقاضي سهميه رزمندگان و ايثارگران مي‌توانند بر اساس شرايط خود به شرح مندرج در بندهاي "الف" تا "ج" زير ، متقاضي استفاده از سهميه شوند.
الف- فرزندان و همسران شهدا
ب- جانبازان با حداقل ده درصد (10%) جانبازي
پ- آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت و همسر و فرزندان آنان
ت- رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه
ث- همسر و فرزندان جانبازان بيست و پنج درصد (25%)و بالاتر
ج- فرزندان رزمندگان داراي حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه
تبصره 1: داوطلبان استفاده کننده از سهميه‌هاي بنياد شهيد، سازمان بسيج مستضعفين ، جهاد کشاورزي و نيروهاي مسلح، در صورت عدم تاييد سهميه به واحدهاي تابعه شهرستان محل تشکيل پرونده ذيربط مراجعه نمايند.
تبصره 2: جانبازان 10% به بالا، آزادگان با سه ماه سابقه اسارت و همسر و فرزندان آنان، فرزندان و همسران شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بيست و پنج درصد (25%) و بالاتر، براي استفاده از سهميه مربوط بايد بر اساس ضوابط نسبت به تکميل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامي اقدام نمايند. اين قبيل داوطلبان بايستي در فرم تقاضانامه ثبت نام اينترنتي نسبت به علامتگذاري بند مربوطه اقدام نمايند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از ثبت نام به ارگان بنياد شهيد و امور ايثارگران براي تاييد سهميه ارسال گردد و نيازي به مراجعه به سايت ايثار ندارند.
تبصره 3: بر مبناي قسمت اخير ماده 59 مکرر الحاقي به قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران، رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان رزمندگان داراي حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه جزو سهميه رزمندگان محسوب مي شوند و تابع ضوابط مربوط به سهميه رزمندگان هستند.
رزمندگاني که از تاريخ 59/06/31 لغايت 67/06/31 حداقل شش (6) ماه متوالي يا متناوب و فرزندان رزمندگاني که حداقل دوازده ماه (12) سابقه حضور داوطلبانه در مناطق عملياتي جبهه هاي نبرد حق عليه باطل را داشته اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذيربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يا وزارت جهاد کشاورزي) نسبت به تکميل فرم مخصوص استفاده از سهميه رزمندگان اقدام نمايند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (سازمان بسيج مستضعفين) و يا وزارت جهاد کشاورزي مورد تاييد نهايي قرار گيرد.
تبصره 4: آن دسته از پرسنل کادر ثابت، پيماني، و وظيفه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران که از تاريخ 59/06/31 تا 67/06/31 حداقل 6 ماه پيوسته يا متناوب در خطوط مقدم حضور داشته‌اند و فرزندان اين رزمندگان که پدريا مادرشان حداقل 12 ماه سابقه حضور در جبهه را به صورت داوطلبانه دارد مي‌توانند با تاييد بالاترين مقام هر يک از نيروهاي مسلح (ستاد ارتش جمهوري اسلامي ايران، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، نيروي انتظامي، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و ستاد کل نيروهاي مسلح) از مزاياي اين قانون استفاده نمايند. اين قبيل افراد مي‌توانند ابتدا به واحدهاي متبوع مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهميه ايثارگران در آزمون مربوط را تکميل نمايند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط صالح مربوطه مورد تاييد نهايي قرار گيرد. اين قبيل داوطلبان لازم است ضمن علامتگذاري در بند مربوطه در تقاضانامه ثبت نامي نسبت به درج کد پيگيري 12 رقمي در محل مربوط اقدام نمايند.
تبصره 5: با توجه به مفاد بند چ ماده 88 الحاقي به ماده 59 قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران، پدر و مادر شهدا مشمول سهميه ايثارگري نمي باشند.
تذکرات مهم:
1 - مناطق عملياتي بر اساس مصوبه شوراي عالي دفاع تعيين مي شود.
2- همسران رزمندگان (داوطلباني که همسران آنان فقط داراي شرط مدت حضور در جبهه مي باشند) مشمول استفاده از سهميه رزمندگان نمي‌باشند.
3- کد پيگيري 12 رقمي ارگان استفاده کننده از سهميه رزمندگان (حسب مورد سپاه پاسداران و يا نيروهاي مسلح)، براي هر آزمون و هر سال متفاوت است. لذا داوطلبان مي بايست براي اين آزمون، کدپيگيري جديد از ارگان ذيربط دريافت دارند.
4- داوطلبان متقاضي استفاده از سهميه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ستاد کل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، لازم است پس از تکميل فرم مخصوص استفاده از سهميه رزمندگان، نسبت به دريافت کد پيگيري 12 رقمي از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت نام در محلي که در تقاضانامه ثبت نام اينترنتي در نظر گرفته شده است، درج نمايند.
5- شرط برخورداري از مزاياي ايثارگران و رزمندگان «واجد شرايط بودن» آنان است که در قسمت اخير ماده 59 الحاقي همانند ماده 59 قبلي تصريح شده است. بنابراين وضعيت داوطلبان محترم بايد بر ماده 2 قانون کيفيت اخذ پروانه وکالت و ساير شرايط قانوني ايجابي و سلبي لازم براي ورود به کارآموزي منطبق باشد و نصاب نمره قبولي نيز در مورد ايشان رعايت خواهد شد.
6- به موجب الحاق بند چ ماده 88 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه به ماده 59 قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران، مشمولين استفاده از سهميه ايثارگران فقط موارد شش گانه فوق هستند.
7- بررسي شمول سهميه ايثارگري به افراد توسط سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود در نهايت، تأييد نهايي واجد شرايط بودن ايثارگران نسبت به پذيرفته شدگان اين سهميه با هيأت مديره هر کانون است.
8 - چنانچه داوطلبي در سهميه آزاد شرکت کرده باشد، اعلام بعدي او در مورد ايثارگري مسموع نخواهد بود.
9- پس از اعلام اسامي پذيرفته شدگان توسط کانون محلي، اصل گواهي ايثارگري صادر شده از مرجع صالح مي‌بايست به کانون مربوطه تحويل داده شود.
7-4- تهيه پرينت از اطلاعات ثبت‌نامي که از طريق سايت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده است، الزامي است داوطلب بايد پرينت را در صورت قبولي در آزمون به کانون مربوط ارائه کند.
5 – نحوه ثبت نام و توزيع کارت شرکت در آزمون و تاريخ آزمون:
1-5- ثبت‌نام از متقاضيان منحصراً از طريق اينترنت و پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش کشور به نشانيwww.sanjesh.org از روز يکشنبه مورخ 97/07/08 لغايت روز سه شنبه مورخ 97/07/17 انجام خواهد شد.
2-5- متقاضيان بايد براي واريز هزينه ثبت‌نام، از طريق کارت هاي اعتباري عضو شبکه شتاب، که رمز دوم آن فعال باشد، طبق دستور العمل اعلام شده در پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش کشور، و در زمان اعلام شده در بند 1-5، نسبت به پرداخت هزينه ثبت‌نام اقدام کنند.
تبصره: در اين خصوص متقاضيان مي‌توانند از کارتهاي اعتباري ديگران که رمز دوم آن فعال باشد نيز استفاده کنند.
3-5- توزيع کارت شرکت در آزمون به صورت اينترنتي انجام مي‌شود و داوطلبان بايد با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش کشور و وارد کردن کد پيگيري و شماره پرونده خود به سيستم، کارت ورود به جلسه را دريافت کنند. زمان آغاز توزيع اينترنتي کارت و نحوه آن، زمان و مکان رفع نقص يک هفته قبل از برگزاري آزمون از طريق پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش کشورwww.sanjesh.org ، اتحاديه سراسري کانونهاي وکلاي دادگستري ايران www.scoda.ir و روزنامه اطلاعات به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد.
4-5- آزموندر مركز كانوني كه متقاضي در تقاضانامه ثبت‌نام انتخاب كرده است برگزار مي‌شود. نشاني محل برگزاري آزمون بر روي کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد.
5-5- تاريخ برگزاري آزمون روز جمعه مورخ 97/09/09 مي‌باشد.
6- تذكرات لازم:
1-6- متقاضيان بايد قبل از تاريخ شروع ثبت‌نام از طريق اينترنت، نسبت به اسکنو آماده کردن مدارک با فرمت و مشخصات اعلام شده در بند 4 اين آگهي اقدام نمايند.
2-6- مدت ثبت نام اينترنتي از تاريخ شروع، 10 روز خواهد بود.
3-6- متقاضيان بايد اصل مدارک اسکن شده را نزد خود نگه داشته در صورت پذيرفته شدن به همراه ساير مدارکي که اعلام خواهد شد به کانون مربوطه ارائه نمايند.
4-6- داوطلبان فقط در صورتي که داراي شرايط مندرج در اين آگهي باشند حق ثبت نام و شرکت در آزمون را خواهند داشت ضمن اينکه بايد اطلاعات وارد شده در تقاضانامه ثبت‌نام را (خصوصاً از نظر تعيين کانون مربوط و کد آن) به دقت کنترل نمايند. هزينه ثبت نام تحت هيچ شرايطي مسترد نخواهد شد.
5-6- متقاضيان بايد در پايان ثبت‌نام از اطلاعات وارد شده پرينت تهيه و درصورت قبولي آن را به کانون مربوطه تسليم کنند. چنانچه اطلاعات اعلام شده توسط متقاضي در هنگام ثبت‌نام اينترنتي با آگهي آزمون منطبق نبوده و غير واقعي باشد حتي در صورت قبولي از ثبت‌نام آنان جلوگيري و قبولي آنان کان لم يکن تلقي خواهد شد.
6-6– صدور كارت شركت در آزمون دليل تاييد هيچ يك از مدارك داوطلب از طرف كانونهاي وكلا يا سازمان سنجش نيست. بنابراين صرف قبولي در آزمون و درج نام متقاضي در رديف پذيرفته شدگان، هيچ حقي براي كسي ايجاد نخواهد كرد.
7-6- صدور هرگونه اطلاعيه درخصوص آزمون فقط در پايگاه اطلاع‌رساني اتحاديه سراسري كانون هاي وكلاي دادگستري ايران (اسکودا) www.scoda.ir و روزنامه اطلاعات معتبر خواهد بود.
8-6- با توجه به زمان پيش بيني شده براي آماده کردن مدارک ثبت‌نام تأکيد مي‌شود در روزهاي آغازين پس از انتشار اين آگهي نسبت به تهيه مدارک مورد نياز اقدام شود تا در هنگام ثبت نام از طريق اينترنت براي متقاضيان از نظر زماني مشکلي ايجاد نگردد.
9-6- تغيير محل کارآموزي به هيچ عنوان ميسر نخواهد بود بنابراين داوطلبان محترم بايد با در نظر گرفتن همه ويژگي ها و امکانات و محدوديتهاي فردي و خانوادگي خود صرفاً در حوزه کانوني ثبت نام کنند که قصد کارآموزي و وکالت در محدوده آن را دارند.
10-6- محاسبه نمرات و تراز آن بر اساس استانداردهاي علمي متداول انجام خواهد شد.
11-6- ثبت نام و شرکت وکلاي دادگستري و کارآموزان وکالت عضو کانونهاي وکلا در آزمون ممنوع است و بر فرض شرکت و قبولي در آزمون، قبولي آنان کان لم يکن تلقي مي شود .
تبصره1: طبق تصميم هيات هاي مديره محترم کانونهاي وکلاي دادگستري مرکز، آذربايجان شرقي، اصفهان، قزوين و ايلام کارآموزاني که در حوزه اين کانونها به کارآموزي اشتغال دارند مي‌توانند در آزمون امسال منحصراً در حوزه کانون متبوع خود شرکت کنند.
12-6- داوطلبان محترم پيش از انتخاب کانون محل کارآموزي و اشتغال خود حتما به آگهي اختصاصي کانونها در سايت اختصاصي آنها مراجعه کنند و از شرايط احتمالي پيش بيني شده در هر کانون آگاه شوند. زيرا با توجه به مستقل بودن کانونها و ويژگي هاي اقليمي و اجتماعي آنها شرايط اختصاصي اعلامي هر کانون براي داوطلبان ورود به آن لازم الاتباع است.
اتحاديه سراسري کانونهاي وکلاي دادگستري ايران (اسکودا)
روابط عمومي سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شرکت کنندگان نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تایید کنند. در این مرحله، دانش آموزان سال تحصیلی جاری صرفا می‌توانند مشخصات هویتی خود را بررسی و تایید کنند. ثبت‌نام آزمون‌های نهایی نوبت خرداد ۱۴۰۳ برای ایجاد و یا ترمیم سابقه تحصیلی پس از مشاهده و تایید سوابق تحصیلی فعال خواهد شد.
گفتنی است پیش از این محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش گفته بود: تاکنون بیش از ۱۰۰هزار داوطلب به سامانه مشاهده و تایید سوابق تحصیلی مراجعه کرده‌اند که حدود ۶۰۰ نفر اعلام مغایرت و مابقی سوابق خود را تایید کرده‌اند. زارعی با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ افزود: ۵۰ درصد آزمون سراسری از سابقه
تحصیلی در پایه دوازدهم محاسبه می‌شود که شامل تاثیر نمرات دروس عمومی و اختصاصی است که از طریق آزمون نهایی خرداد سال جاری تولید می‌شود. زارعی گفت: داوطلبانی که پیش‌تر از سال ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شده‌اند نیز همه آزمون‌های نهایی آنها به عنوان سابقه تحصیلی لحاظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • مرحله دوم آزمون وکلای دادگستری برگزار شد
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در گیلان برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان بوشهر
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • متقاضیان جهش تحصیلی در کردستان از ۱۵ اردیبهشت نوبت گیری کنند
  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده