Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@08:50:04 GMT

بانوی محجبه در عمل مروج «سیره فاطمی» باشد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۴۴۹۸۱

بانوی محجبه در عمل مروج «سیره فاطمی» باشد

عاطفه افضلی، مدرس حوزه و مربی قرآن شهرستان زاهدان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: حجاب از جمله مسائلی است که همیشه موافق‌ها و مخالف‌هایی داشته است، عده‌ای آن را دست‌وپاگیر می‌دانند و عده‌ای نیز آن را عامل امنیت و آرامش زن و حتی جامعه می‌دانند.
وی افزود: حجاب به‌معنای پوشش است و همان‌طور که در آیات قرآنی آمده، حجاب مورد نظر اسلام، یعنی پوشاندن بدن و موی خود از مرد نامحرم؛ ولی پوشاندن صورت و دست‌ها از مچ به پایین واجب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مربی قرآن اظهار کرد: اگر واقع‌بینانه و به‌دور از برخی تعصبات ناشی از خوراک مسموم ضدفرهنگی نگاه کنیم، بی‌حجابی نه تنها اختیارات زن در جامعه را افزایش نمی‌دهد، بلکه بیشتر زمینه را برای جلب توجه و در نتیجه مزاحمت‌ها فراهم می‌کند.
افضلی ادامه داد: حجاب پوششی است كه اسلام آن‌ را معرفی كرده و اين زن و مرد مسلمان است كه با انتخاب صحيح خود می‌توانند در پناه اين نگهبان الهی به درجات والای معرفت و موفقيت دست يابند.
وی علت تنفر برخی افراد از حجاب را ناآگاهی آنان از فلسفه حجاب عنوان و تأكيد كرد: بانوان محجبه ما، باید شکر این نعمت را با عمل خود به‌جای آورند و به‌گونه‌ای رفتار کنند که در عمل، مروج سیره فاطمی باشند.
این مدرس حوزه علمیه افزود: متأسفانه گاهی، برخی از زنان محجبه ما با اخلاق و يا رفتاری كه در شأن و منزلت يک انسان مسلمان و باحجاب نيست، موجبات تنفر و آگاهی غيرصحيح در دیگران را به‌وجود می‌آورند.
وی بیان کرد: زنان محجبه به نوعی الگوی ديگر زنان و معرف اسلام و قرآن هستند؛ بنابراين هر نوع رفتار و كردار آنان به‌عنوان دستور اسلامی محسوب شده و اگر اشتباهی از آنان سر بزند به پای اسلام گذاشته می‌شود.
افضلی افزود: تبليغات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی از اين طريق و همچنين معرفی كتب اسلامی می‌تواند نقش مهمی را در نوع آگاهی افراد از حجاب ايفا كند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا حجاب و عفاف تبلیغ عملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، فاطمی به مناسبت روز ملی شورا‌های اسلامی در نشست صمیمی با اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و شهرداران استان یزد، افزود: شهرداری با آن مجموعه عریض و طویل بدون مصوبات شورا نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد، بنابراین توجه به شورا‌ها بسیار مهم است.
وی ادامه داد: ما هم باید به عنوان دستگاه اجرایی استان یزد، زمینه ساز و بستر تحقق مصوبات شورا‌ها را فراهم کنیم.
استاندار گفت: در سال‌هایی که گذشت مجموعه عوارضی که در قالب مالیات بر ارزش افزوده و همچنین عوارض و آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها داده ایم، حدود ۱۰ برابر شده است.
فاطمی افزود: این حرکت می‌تواند شهرداری‌ها را برای اینکه بتوانند اقدامات عمرانی موثرتری را انجام دهند، بیشتر یاری دهد که البته در حوزه روستا‌ها هم کار‌های به زمین مانده نیز زیاد است.
همچنین در این مراسم از شورا‌های اسلامی شهر‌های یزد، مهریز، احمدآباد اردکان، مهردشت، مجومرد و بفروئیه به عنوان شورا‌های منتخب تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • ببینید | پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی